אמן חושים למגזר החרדי

עולם אמנות החושים חווה פריחה בשנים האחרונות, ומופעי אמנות חושים הולכים ונעשים פופולאריים במגוון אירועים ובמגוון מגזרים. תופעה זו לא פסחה על המגזר החרדי, וגם אצלו מופעי אמנות החושים הולכים ונעשים מקובלים יותר ויותר, ואנשים רבים בוחרים במופעים אלה עבור אירועיהם. מופע אמנות חושים מאפשר לקהל נגיעה במסתורין ובנעלם, ומבטיח חוויה איכותית, מהנה, כיפית ומצחיקה, אשר איש מהמשתתפים לא יישכח לעולם!

 

נעים מאד – אמן חושים

כולנו למדנו בבית הספר אודות חמשת החושים הקיימים אצל כל אדם. במופעי אמנות חושים, מציג אמן החושים מעין חוש שישי, באמצעותו הוא מבצע תרגילים מרהיבים ומרתקים. תרגילים אלה כוללים יכולות כמעט על טבעיות, ומציגים את המציאות המוכרת לנו באור חדש. בנוסף, אמן החושים משלב במהלך המופע קטעי הומור ובידור, כך שהמופע מועבר באווירה קלילה ומהנה, דבר היוצר איזון מושלם בין עומק לקלילות.

 

האם כל אחד יכול להיות אמן חושים?

על מנת להיות אמן חושים יש צורך במספר דברים:

תכונות יסוד אמן החושים נדרש להחזיק מספר תכונות בסיסיות ברמה כזו או אחרת, על מנת לבנות על גביהן את יתר הקומות. בין התכונות ניתן למנות: יכולת עמידה מול קהל, יכולת תקשורת, חוש הומור בריא, מחשבה מהירה, יכולת אלתור וכדו'.
לימוד ורכישת אביזרים ישנם מכונים רבים המציעים הכשרות ברמות שונות למקצוע אמנות החושים, וישנם אמני חושים המעדיפים ללמוד את המקצוע באמצעות עבודה כשוליה אצל אמן חושים מקצועי. בנוסף, אמני החושים נדרשים לקנות אביזרים ייחודיים המסייעים להם בביצוע תרגיליהם.
תרגול תרגול תרגול לאחר הלימוד הראשוני יש צורך בתרגול ואימון סיזיפיים במשך חודשים, ולעיתים אפילו שנים רבות, עד להגעה לרמה מושלמת בביצוע תרגיל מסוים. בנוסף, כל אמן חושים ממשיך ללמוד תרגילים חדשים באופן תמידי, על מנת להיות בשורה הראשונה של המקצוע.

 

לאילו אירועים מתאים להזמין מופע אמנות חושים?

אמנות החושים מכילה מנעד רחב מאד של תרגילים, ולכל אמן חושים יש את הנושאים אותם הוא מפתח ומרחיב. מכיוון שכך, ניתן להתאים את מופעי אמנות החושים למגוון עצום של אירועים. בין אם אתם חוגגים בר מצווה, יום הולדת, מסיבת חומש, ערב השקה, יום גיבוש לעובדים, ועוד מגוון אירועים – לכולם ניתן להזמין מופע אמנות חושים אשר יהלום את האירוע בצורה מושלמת!

 

האם אמנות החושים מותרת על פי ההלכה?

בתורה נאמר "לא יימצא בך… קוסם קסמים מעונן מכשף ומנחש", ומכאן נאסר ביצוע קסמים וכשפים. לגבי מופעי קסמים ואמנות חושים אשר אינם כוללים קסמים אמיתיים ומשמשים לשעשוע בלבד, יש אשר אסרו גם אותם, ויש אשר התירו בתנאי שאמן החושים מבהיר לקהל כי אינו בעל כוחות קסם, ומדובר בתרגילי זריזות ידיים ואשליות בלבד.

יש פוסקים אשר דרשו מאמן החושים להסביר לקהל כיצד מתבצע תרגיל אחד בכדי לשכנע אותם שאין ממש בקסמיו, אולם פוסקים רבים התירו אף בלא סייג זה מכיוון שכיום ידוע ומפורסם שאין לאמן החושים כוחות קסם, ומדובר באשליה בעלמא.

 

האם אמנות חושים מתאימה למגזר החרדי?

אמנות החושים נוגעת בילד הקטן המצוי בליבו של כל אדם, המבקש לחשוף את המסתורין והקסום במציאות. תום נפשי זה, מצוי בליבו של כל אדם ובכל מגזר, ובכלל זה המגזר החרדי. עם זאת, אמן חושים המציג בפני קהל חרדי, נדרש להתאים את הופעתו לקהל מולו הוא מופיע. בין ההתאמות ניתן למנות הפרדה מסוימת בין גברים לנשים, הקפדה על שפה נקייה בלבד, הקפדה על תכנים חיוביים וערכיים וכדו'.

 

האם אמן החושים חייב להיות מהמגזר החרדי?

אין הכרח שמציג המופע יהיה מהמגזר החרדי בעצמו, אולם יש לוודא כי אמן החושים מכיר את אופיו של הקהל מולו הוא מופיע, מכיר את ההתאמות הנדרשות, והינו בעל ניסיון במופעים מעין אלה. לפני שאתם מזמינים אמן חושים להציג בפני קהל חרדי וודאו עמו כי הוא הופיע במגזר החרדי בעבר, וכי הוא מודע לניואנסים והרגישויות הקיימות במופעים מעין אלה.

 

אמנות חושים בין הפרטי לציבורי

ישנם מופעי אמנות חושים הפתוחים לקהל הרחב ברכישת כרטיס, וישנם מופעים המוזמנים בצורה פרטית לאירוע אישי ומועברים לקהל המוזמנים. היתרונות במופעים הציבוריים הינם המחיר הנמוך יחסית (תשלום עבור כרטיס בלבד), והעדר הצורך לארגן את הדברים סביב המופע.

היתרונות במופעים פרטיים הינם האווירה האינטימית המתאפשרת הודות למספר המצומצם של האנשים בקהל, והיכולת להתאים את תוכן המופע לאירוע הספציפי שלכם.

 

כמה יעלה לי להזמין מופע אמנות חושים פרטי?

מחירו של מופע אמנות חושים נע בין 1,500 ₪ ל-3,500 ₪, אולם הדבר תלוי במשתנים רבים. לכל אמן יש רמת ביקוש שונה המשפיעה על מחיר הופעתו, ואף לאותו אמן עצמו יש טווח מחירים המשתנה בהתאם לנסיבות ההופעה.

בין המשתנים ניתן למנות: אורך המופע הרצוי, מיקום המופע, גודל הקהל, מועד המופע, היקף השירות המבוקש וכדו'. מכיוון שכך, רצוי לפנות לאמן החושים בצורה ישירה ולבקש הצעת מחיר על פי פרטי האירוע המדויקים שלכם.

 

כיצד לבחור אמן חושים מושלם

שלב ראשון: הגדרת הפרטים

בשלב הראשון עליכם להחליט בעצמכם מה המופע אותו אתם מבקשים? כמה אנשים יהיו בקהל? מהו התקציב שלכם? מה אורך המופע הרצוי? היכן תתקיים ההופעה?

 

שלב שני: ביצוע סקר שוק

בשלב השני עליכם להשוות בין האמנים השונים הקיימים בשוק. על מנת לעשות זאת בצורה חכמה, התייחסו לדברים הבאים:

  • התרשמות ממופעי עבר
  • קריאת ביקורות והמלצות
  • ניסיון רלוונטי לאירוע שלכם
  • מחיר
  • רמת השירות הניתן
  • רמתו המקצועית של האמן

 

שקלול כלל הגורמים יאפשר לכם לבחור את אמן החושים המתאים ביותר עבורכם.

אמני חושים מציגים על פי רוב תרגילים הכוללים שימוש ביכולות טלפתיות, שליטה מחשבתית, קריאת מחשבות, יכולת להשפיע על חפצים באמצעות כוח המחשבה, ניבוי עתידות, שכנוע תודעתי וכדו'. עם זאת, לכל אמן יש את הסגנון הייחודי לו, ואת התרגילים המיוחדים לו, כך שאין מופע אמנות חושים אחד דומה למשנהו.

אמנות החושים וקוסמות הינם תחומים הקרובים זה לזה, אולם לכל אחד מהם יש תחום עבודה אחר – קוסם מבצע את קסמיו באמצעות חפצים ממשיים, ואילו אמן חושים מבצע את תרגיליו בתחומי התודעה, מנטליות, זיכרון, מחשבות וכדו' של המשתתפים.

בהחלט. אמן חושים מקצועי מתאים את הופעתו לאירוע אליו הוא מוזמן, ועל מנת לעשות זאת בצורה מוצלחת הוא מבקש מידע מקדים מבעל האירוע. אם ברצונכם לבקש בקשות אישיות אמן החושים ישמח לבצע אותם (כמובן שבגבולות האפשר…).

אמנות החושים בשנים האחרונות מתפתחת בצורה יוצאת מהכלל, ומצמיחה מתוכה אמנים שונים במגוון סגנונות. גם במגזר החרדי ישנם מספר אמני חושים, אך לא בכמות מספיקה. מסתבר שבשנים הקרובות אנו נראה פריחה גדולה במגזר החרדי, והופעה של אמני חושים חרדים רבים יותר.

תוכן עניינים