אמן חושים לציבור הדתי חרדי

אחד המופעים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות הינו מופעי אומנות חושים. מופעים אלו פונים לכל הגילאים ולכל המגזרים, מכיוון שהם נוגעים בילד הקטן המצוי בליבו של כל אחד ואחת מאיתנו. מופעים אלה הינם דרך מצוינת למלא את האירוע שלכם בתוכן איכותי ומעניין, ומשלבים הומור ובדיחות רבות, כך שהתוצאה שמתקבלת הינה ערב חווייתי ובלתי נשכח לכם ולכל חבריכם!

מה זה אומנות חושים?

אומנות חושים הינה תחום בעולם הבידור העוסק ביכולות על טבעיות של המציג, הקרוי "אומן חושים". אומן חושים זה מבצע טריקים ותרגילים באמצעות מעין חוש שישי. חוש זה מאפשר לו לבצע פעולות אשר אנשים רגילים אינם יכולים לבצע. אומנות החושים אמנם מציגה תרגילים מורכבים ועמוקים, אולם מופעים אלה משלבים על פי רוב הומור רב ובדיחות קלילות, כך שהתמהיל שנוצר הינו שילוב מושלם של עומק ואלגנטיות עם אווירה קלילה וכיפית.

אילו סוגי תרגילים אומן חושים מבצע?

לכל אומן חושים יש את תחומי ההתמחות שלו, ואת התרגילים הייחודיים לו. עם זאת, ישנם מספר תחומים אשר מוצגים לעיתים קרובות במופעי אומנות חושים, ואנו נסקור אותם בקליפת אגוז:

קריאת מחשבות

תרגילים המשלבים קריאת מחשבות בדרכים שונות הינם נפוצים מאד במופעי אומנות חושים. תרגילים אלה כוללים שליפת נתונים כגון כתובות, שמות, זיכרונות וכדו', היישר ממוחותיהם של משתתפים אקראיים מהקהל.

טלפתיה

מקור המילה טלפתיה הינו ביוונית, ומשמעותה "תחשוה מרחוק". בתרגילי טלפתיה מסוגל אומן החושים לחוש מחשבות של אדם אחר ללא קשר חושי כלשהו בין שניהם. תרגילי הטלפתיה הינם עולם ומלואו, ולכל אומן יש את הדרך הייחודית שלו להציג אותם במופעיו.

חיזוי עתידות

אומני חושים רבים מסוגלים לנבא בחירות עתידיות של אנשים שונים מתוך הקהל ברמת דיוק גבוהה מאד. יכולת זו מתבססת על היכרות מעמיקה של אומן החושים עם ההתניות הטבועות בכל אחד מאיתנו, ועל יכולת אבחנה חדה במיוחד.

טלקינזיס

הזזת חפצים מרחוק, או בשמו הלועזי – טלקינזיס – הינו תחום נוסף הנפוץ מאד במופעי אומנות חושים. בין תרגילי הטלקינזיס הנפוצים ניתן למנות כיפוף כפיות, השפעה על שעונים, הרחפת חפצים וכדו'.

האם כל אומן חושים מתאים לציבור הדתי חרדי?

כפי שציינו לעיל, אומנות החושים פונה לכל אדם ולכל גיל, ובכלל זה כלולים אנשי הציבור הדתי והחרדי. עם זאת, אומן חושים המופיע בפני קהל דתי חרדי נדרש לבצע מספר התאמות על מנת שהמופע יתאים לציבור מולו הוא מופיע. התאמות אלה כוללות למשל שימוש בשפה נקייה, הצגת תכנים ערכיים מסוימים, התנהגות צנועה וכדו'. לפני שמזמינים מופע אומנות חושים יש לוודא עם האומן כי הוא התנסה בעבר במופעים כאלו, וכי הוא מכיר את ההתאמות שעליו לבצע.

האם אומנות חושים מותרת על פי התורה?

יש פוסקים אשר אסרו להשתתף במופעי קסמים ואומנות חושים מכיוון שהם מוגדרים ככישוף שהתורה אסרה. עם זאת, פוסקים רבים פסקו כי ניתן לבצע מופעים אשר נעשים לשעשוע בלבד ובלבד שאומן החושים יבהיר לקהל כי אינו בעל כוחות קסם כלשהם. יש אשר התירו בתנאי שאומן החושים מסביר לקהל כיצד הוא מבצע טריק אחד על מנת להוכיח לקהל שאין לו כוחות על טבעיים, ויש אשר התירו אף בלא סייג זה כיוון שכיום כולם יודעים שאין לקוסם כוחות מיוחדים, אלא זריזות ידיים בעלמא.

כמה עולה להביא אומן חושים לציבור הדתי והחרדי?

לכל מופע יש את הנסיבות הייחודיות שלו, המשפיעות על המחיר. בין הדברים המשפיעים על המחיר ניתן למנות:

  • רמת ביקושו של האומן – משתנה על פי רמתו המקצועית וכמות הניסיון שיש לו.
  • אורכו של המופע.
  • גודל הקהל – אומן החושים נדרש להתאים את הופעתו לפי כמות האנשים בקהל.
  • מיקום המופע – מקום לא שגרתי על פי רוב מעלה את המחיר.
  • מועד המופע – מופעים בחול המועד או בין הזמנים למשל עולים יותר.

לאור המשתנים הרבים לא ניתן לקבוע מחיר אחיד לכל המופעים, אלא יש לפנות לאומן החושים בצורה ישירה ולבקש הצעת מחיר ספציפית עבור האירוע שלכם.

מחיר זול מדי? הנה האותיות הקטנות…

לעיתים קרובות אנו נתקלים באומני חושים המציעים את מופעיהם במחירים נמוכים מאד בהשוואה ליתר האומנים. הסיבה לכך על פי רוב הינה שאומנות החושים הינו מקצוע הדורש שנים רבות של אימון ותרגול עד להגעה לרמה מקצועית גבוהה. אומנים מתלמדים רבים מבקשים להתאמן כבר בשלב מוקדם על קהל "חי" ועל כן מציעים את עצמם במחיר נמוך מאד. חושב לדעת כי לניסיונו של האומן יש תפקיד מכריע בהצלחתו של המופע.

כיצד נעשים אומני חושים?

על מנת להיות אומן חושים מקצועי יש להיות בעל מספר תכונות טבעיות, אשר על גביהן ניתן ללמוד את סודות המקצוע. אומן החושים חייב להיות בעל יכולות הופעה מעולות, בטחון עצמי, יכולת תקשורת מצוינת, זריזות ידיים, חדות מחשבתית וכדו'. בנוסף לתכונות יסוד אלה אומן החושים חייב להתאמן במשך שנים רבות ולתרגל בצורה סיזיפית זמן רב. אומן חושים מקצועי לומד תרגילים חדשים כל הזמן ומרחיב את סל הכלים שלו בכל עת.

מדוע הציבור הדתי והחרדי אוהבים מופעי אומנות חושים?

מופעי אומנות חושים מציגים נקודות מבט חדשות על המציאות, ומציגים את הצד הרוחני של העולם בזווית שאיננו רגילים לראות. שילוב המופע עם קטעי הומור ובדיחות מבטיח כי המופע אינו כבד ומעיק, ומאפשר לקהל ללמוד בצורה חווייתית וקולחת על הצדדים הנסתרים במציאות. מופעים אלה מציגים את העולם המוכר לנו באור שונה, ומבטיחים כי תראו את העולם בצורה שונה ממה שהייתם רגילים עד כה…

כיצד לבחור את אומן החושים המתאים ביותר?

על מנת לבחור את אומן החושים המתאים ביותר עבורכם עליכם לפעול במספר שלבים פשוטים:

שלב א – הגדירו לעצמכם את הנתונים הבסיסיים

בשלב הראשון עליכם לשאול את עצמכם – מהו אופי האירוע אליו מגיע אומן החושים? כמה אנשים יהיו בקהל? מהו התקציב האפשרי עבורנו? מה אורך המופע הרצוי? היכן תתקיים ההופעה? התשובות לשאלות הללו יעזרו לכם בהשוואת האומנים שתבוא בהמשך.

שלב ב – בצעו סקר שוק

לאחר שהגדרנו לעצמנו את הנתונים הנוגעים לנו, ניתן לצאת לדרך ולחפש את האומן המתאים ביותר עבורנו. בכדי לעשות זאת יש להתחשב במספר פרמטרים, למשל:

רמה מקצועית

רוב אומני החושים הינם ברמה מקצועית גבוהה, אולם תמיד ישנם הפתעות וכדאי לבדוק ולוודא נקודה זו. נסו להתרשם מרמת הבטחון העצמי של האומן, רמת המורכבות של התרגילים שלו, האווירה השורה בקהל, איכות ההומור שהוא מציג בהופעתו וכדו'.

רמת השירות

עניין נוסף שחשוב מאד לבדוק בבואנו לבחור אומן חושים הינו רמת השירות אותה מציע האומן. רמת השירות תתבטא במאור פניו של האומן, גמישותו לבקשות אישיות, אפשרויות הביטול של המופע, היקף החבילה אותה הוא מציע (הגברה, תאורה וכדו'), ובאופן כללי ההרגשה אותה הוא משדר לבעלי האירוע.

ניסיון רלוונטי

נסו לחפש ניסיון אשר רלוונטי לאירוע הספציפי שלכם, למשל אם אתם אנשים דתיים אשר חוגגים בר מצווה לבנכם, השתדלו לחפש אומן חושים אשר מיומן במופעי בר מצווה בפני קהל דתי. דיוק זה יבטיח כי המופע אכן יהיה איכותי וללא הפתעות.

התרשמות ממופעים קודמים

בכדי לקבל מושג כללי על יכולותיו של האומן נסו לצפות במופעי עבר שלו. נסו להתרשם האם הקהל נהנה, האם האווירה חיובית ומהנה, האם המופע נראה מכובד וכדו'.

קריאת ביקורות והמלצות

בנוסף על צפייה במופעי עבר ניתן לחפש ביקורות והמלצות של אנשים אשר השתתפו במופעי עבר של אומן החושים. גם כאן, נסו לחפש את הביקורות הרלוונטיות עבור המופע הספציפי שלכם, מכיוון שביקורות חיוביות על אומן אשר הציג בפני קהל המוני, למשל, אינה מבטיחה את הצלחתו בפני קהל מצומצם.

מחיר

למחיר יש תפקיד חשוב במכלול השיקולים שלנו, אולם כפי שציינו לעיל, אל תתנו למחיר נמוך מדי לבלבל אתכם…

כיצד לשלב את אומן החושים בצורה הטובה ביותר במהלך האירוע?

על מנת לנצל את נוכחותו של אומן החושים בצורה מיטבית מומלץ לשלב אותו בשני חלקים של האירוע:
החלק ראשון כולל את מופע הקלוז אפ. חלק זה מתרחש בקבלת הפנים של האירוע, ובמהלכו מסתובב אומן החושים בין המוזמנים ומבצע תרגילי היכרות קצרים. מטרת השלב הראשון הינה להשרות אווירה נעימה בקרב המוזמנים, וליצור היכרות ראשונית בין האומן לבין הקהל. החלק השני הינו המופע המרכזי, אשר במהלכו מבצע אומן החושים את מופעו המלא לעיני הקהל כולו. שימו לב כי החלק השני מתבסס על ההיכרות והקשר אשר נוצרו בחלק הראשון.

מאמרים נוספים

אמן טלפתיה למגזר החרדי

יש מי שחושבים שהופעה של אמן טלפתיה מותאמת אך ורק לקהלים חילוניים או דתיים לאומיים. אם גם אתם נמנים בין האנשים האלו, כדאי שתקראו את

קרא עוד »

אמן טלפתיה לציבור החרדי

הציבור החרדי טוען שיש קיפוח בכל הנוגע להופעות של אמנים בגזרתו. הכוונה היא שאמנים מוכרים שמופיעים בפני הקהל הדתי והחילוני, לא מתאימים את עצמם לקהל

קרא עוד »

אמן טלפתיה לציבור הדתי

בתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה חדשה ומעניינת בתחום האירועים של הציבור הדתי. באירועים רבים שנערכו לאחרונה, הוזמנו אמני טלפתיה שתפסו את מקומם של מפעילים אחרים.

קרא עוד »

אמן טלפתיה למגזר הדתי

בתקופה האחרונה, נכחנו בלא מעט אירועים של המגזר הדתי ושמענו מקרוב על מחסור באמנים שמציעים תוכן שמותאם במיוחד לקהל הדתי. אנו סבורים כי השיח הזה

קרא עוד »

אמן טלפתיה לבר מצווה דתית

אתם ניצבים בפני חגיגת בר מצווה? רוצים לגרום לאירוע שלכם להיות ייחודי ומעניין אבל אתם לא יודעים איך? אם עניתם בחיוב על השאלות שנכתבו קודם

קרא עוד »

אומן חושים לציבור החרדי

אחד המופעים המבוקשים ביותר בתחום הבידור הינם מופעי אמנות חושים. מופעים אלה מפגישים מציאות וקסם, ומציגים בפנינו עולם חדש ומופלא. המופע מועבר בשילוב של הומור

קרא עוד »

אמן חושים לציבור הדתי

מופעי אמנות חושים הולכים ונעשים מבוקשים יותר ויותר בשנים האחרונות. אנשים רבים מכל המגזרים ומכל הציבורים מזמינים מופעי קסמים ואמנות חושים לאירועים אותם הם מציינים.

קרא עוד »

אמן חושים לאירועים במגזר הדתי

הכנתם רשימת מוזמנים, ומצאתם קייטרינג מושלם, וארגנתם כבר הסעות, והוצאתם כבר הזמנות, והשגתם את האולם שרציתם, וסגרתם עם המלצרים, וסיכמתם כבר עם הצלם ועכשיו נשאר

קרא עוד »

אמן חושים למגזר הדתי

מארגנים אירוע ומחפשים מופע שירתק את כל המשתתפים? מחפשים מופע התרעננות במהלך יום עמוס במיוחד? מחפשים לשבור את השגרה באמצעות מופע ייחודי ומעניין? כל מה

קרא עוד »

קוסם לציבור הדתי \ חרדי

מופעי קסמים מאפשרים לנו פתח הצצה לדברים הקיימים מעבר למציאות הממשית הניצבת בפנינו. מופעי הקסמים מציעים לנו פגישה עם הנסתר והמסתורי, ומציגים את העולם כולו

קרא עוד »

קוסם וטלפת למגזר החרדי

כולנו חוגגים אירועים רבים, ולעיתים מתעוררת בנו ההרגשה שכל אירוע חוזר על קודמו ואין כל חדש תחת השמש. הזמנת מופע המבוצע על ידי אמן חיצוני

קרא עוד »

מופעים לציבור הדתי \ חרדי

עולם הבידור הינו מגוון ומציע מגוון רחב ואיכותי של מופעים והופעות עבור כל קהל. בשנים האחרונות יותר ויותר קבוצות בציבור הדתי והחרדי מבקשים להזמין אמן

קרא עוד »