מופעי אמן חושים

תחום אומנות החושים הינו תחום אשר הולך וצובר פופולאריות רבה בשנים האחרונות, והתחום נמצא בתנופת התפתחות עצומה. אנשים רבים מבקשים להזמין ולהשתתף במופעי אומנות חושים במגוון אירועים – ימי הולדת, בר מצוות, ימי גיבוש, מסיבות ועוד ועוד. מופע אומנות חושים מבטיח חוויה יוצאת דופן מדהימה, המשאירה רושם זמן רב אחרי המופע.

אומן חושים? מה זה?

אומן חושים, הקרוי גם "מנטליסט", הינו אדם אשר מציג יכולות מנטליות אשר אינן קיימות אצל אדם רגיל. אומן החושים מציג מעין חוש שישי, כלומר מבצע תרגילים וטריקים אשר כוללים יכולות מעבר לחמשת החושים המוכרים לנו.

האם אומן חושים מחזיק ביכולות על טבעיות?

מופע אומנות חושים מציג דברים אשר אינם ניתנים להסברה בצורה טבעית לכאורה, ואנשים רבים סבורים כי אומני חושים מחזיקים בכוחות על. הדבר תלוי כמובן בהגדרה מהי יכולת על – אומן החושים אינו מחזיק ביכולת אשר אינה טבעית, אולם הוא מבצע דברים אשר אנשים אחרים אינם מסוגלים לעשות.

דברים אלו מתאפשרים הודות ליכולת הבחנתו המדהימה של אומן החושים, ולהכרות המעמיקה שלו עם ההתניות הבסיסיות שלנו כבני אדם.

אומן חושים הוא לא קוסם?

אכן, גם מופע אומנות חושים וגם מופע קסמים מציגים תרגילים ופעלולים אשר אינם ניתנים להסברה בצורה שכלית, אולם כל אחד מהם מתמקד בתחום אחר – קוסם מבצע תרגילים באמצעות חפצים פיזיים כגון כדור, כובע, מטפחת וכדו', ואילו אומן החושים מבצע תרגילים בתחום המנטלי, פסיכולוגי, הכרתי ומחשבתי של הצופים.

מה כל כך מושך במופע אומנות חושים?

מאז ומעולם נמשך האדם לתחום המסתורין והפלא במציאות. בכולנו יש דחף טבעי המושך אותנו למיסטי ולקסום, בכל גיל – גדולים וקטנים כאחד. מופע אומנות חושים לוקח בדיוק את הדברים הללו ומציג אותם בצורה מלהיבה ומצחיקה – מופע של אומן חושים יוצר חוויה מסתורית, מסחררת מצחיקה ומרגשת, המכניסה לחיינו קסם ומסתורין.

האם מופע אומנות חושים מתאים לאירועים ספציפיים?

אומן חושים מקצועי מחזיק במגוון יכולות ותרגילים שונים ומשונים. אומן חושים טוב מסוגל לבחור מתוך המגוון העצום העומד לרשותו את התרגילים הספציפיים המתאימים לאירוע אליו הוא מוזמן, וכך הוא מבטיח כי מופע אומנות החושים שלו תהלום את האירוע בצורה מדויקת. לאור זאת ניתן להבין כי מופעי אומנות חושים מתאימים לכל אירוע – החל ממסיבת שחרור קלילה, ועד להפסקה מרעננת ביום עיון אקדמי מעמיק.

לאיזה גיל מתאים להזמין מופע אומנות חושים?

אומנות חושים נוגעת בנקודה בסיסית מאד של האדם – המשיכה אל הנסתר. תחושת הפליאה המתעוררת בנו כאשר אנו עומדים בפני תופעה אשר איננו יכולים להסביר מעבירה בנו גלים של הנאה והתרגשות. הרגשה זו מתרחשת בכל גיל – מגדול ועד קטן.

עם זאת, חשוב לדעת כי מופע אומנות חושים הינו אינטליגנטי יותר ממופעים אחרים כמו למשל מופע קוסמות, ועל כן אינו מתאים לילדים קטנים מאד.

כמה זמן אורך מופע אומנות חושים?

במהלך הופעה של אומן חושים נוצר קשר חזק מאד בין האומן לבין הקהל. קשר זה חשוב מאד להצלחת המופע, והוא מאפשר לאומן החושים לקרוא את הקהל ולהתאים את עצמו אליהם. חשוב להבין כי ככל שזמן ההופעה קצר יותר כך הקשר שנוצר הינו חלש יותר ואיכות ההופעה נפגמת. מקובל לומר כי הופעה של אומן חושים צריכה לקבל בין שעה לשעתיים וחצי, אולם במקרים חריגים רצוי להתייעץ ישירות עם האומן.

כמה עולה לי להזמין מופע של אומן חושים?

כמו בכל דבר בחיים, גם בהופעה של אומן חושים הכסף משחק תפקיד לא קטן. מחירו של אומן החושים נקבע על פי מדדים רבים למשל:

  • רמתו של אומן החושים ורמת ניסיונו.
  • אורך ההופעה הרצויה.
  • מיקומה של ההופעה.
  • מועד ההופעה (סופ"שים וחגים מביאים להעלאת המחיר).
  • גודל הקהל הצפוי (אומן החושים מתאים את עצמו לכמות הקהל).

לאור זאת, קשה לקבוע מחיר אחיד להופעת אומנות חושים כללית. עצתנו לכם: כאשר אתם מעוניינים להזמין הופעה של אומן חושים, החליטו על כל הפרטים, ולאחר מכן פנו לקבל הצעת מחיר מהאומן עצמו על פי בקשתכם המדויקת.

האם כל אדם יכול להיות אומן חושים?

בשביל להיות אומן חושים יש צורך במספר דברים בסיסיים אשר על גביהם ניתן לבנות קומות נוספות בדרך אל המקצוע היוקרתי. אומן חושים חייב להיות בעל יכולות הופעה ותקשורת מצוינות מכיוון שהוא מקיים אינטראקציה רבה עם הקהל.

בנוסף, אומן החושים חייב להיות בעל חושים חדים ויכולת אבחנה יוצאת מגדר הרגיל. חוש הומור הינו מרכיב בסיסי נוסף הדרוש באישיותו של אומן החושים. על גבי תכונות הבסיס הללו ניתן על ידי תרגול ולמידה במשך זמן רב להפוך להיות אומן חושים מקצועי ואיכותי.

אילו תרגילים מוצגים בהופעה של אומנות חושים?

כל אומן חושים מחזיק בתרגילים וטריקים רבים ומגוונים, ורבים מפתחים תרגילים ייחודיים משל עצמם. עם זאת, ישנם מספר תרגילים נפוצים אשר מקובל להציג ברוב מופעי אומנות החושים:

טלפתיה

במופעי אומנות חושים רבים ניתן למצוא תרגילים הכוללים טלפתיה, קרי – תקשורת באמצעות מחשבות. תרגילים אלו כוללים העברת מידע ללא ראייה פיזית בין שני אנשים, יכולת לחוש רגשות של אדם אחר וכדו'.

עירפול זיכרון

תחום נוסף הנפוץ במופעים אומני חושים הינו עירפול זכרונו של משתתף אקראי מהקהל. בתרגילים אלו מזמין אומן החושים אדם מן הקהל וגורם לו לשכוח דברים בסיסיים כמו שמו, כתובתו, מספר הפלאפון שלו, שמות הוריו וכדו'. כמובן שעירפול זה אינו מסוכן ולא גורם שום נזק למשתתף.

טלקינזיס

טלקינזיס הינו מונח המתאר יכולת הזזת חפצים באמצעות כוח המחשבה בלבד. אומני חושים רבים מציגים בהופעותיהם יכולת זו במגוון חפצים רחב, למשל הזזת מחוגי שעונים, כיפוף כפיות, הרחפת חפצים ועוד.

ניבוי וחיזוי בחירות עתידיות

תרגיל נפוץ נוסף במופעי אומנות חושים הינו ניבוי וחיזוי בחירות עתידיות של משתתפים אקראיים מתוך הקהל. אומני חושים מסוגלים לנבא ברמת וודאות גבוהה למדי את הבחירות העתידיות של המשתתפים ולהגיב בהתאם.

מה צריך לדעת כשמזמינים אומן חושים?

במידה והחלטתם שאתם מעוניינים להזמין מופע של אומן חושים, ישנם מספר דברים אותם עליכם לדעת מראש, ולהתכונן בהתאם:

התכוננות נכונה מבחינה לוגיסטית

אומן חושים אינו מרצה, אלא מציג הופעה בצורה דינמית וחיה. לאור זאת, יש לאפשר לו מרווח עבודה רחב אשר אינו מגביל אותו, ומאפשר לקהל לראות אותו בצורה נוחה. במידה ואין ברשותכם אזור מתאים, צרו קשר עם האומן והתייעצו עמו בנושא.

התכוננות נכונה מבחינת הזמן

כפי שציינו, הופעה של אומן חושים אינה דומה להופעות בידור אחרות ואינה מתבצעת בצורה טובה בזמן קצר. התייחסו לכך במסגרת הלו"ז כאשר אתם בונים אותו, והשתדלו לפנות לפחות שעה אחת לטובת האירוע.

יצירת נגישות לקהל

מופע של אומן חושים מקיים אינטראקציה רבה של האומן עם הקהל, ואנשים רבים עולים מהקהל לבמה ולהפך. על מנת למנוע עיכובים מיותרים וסרבול הקפידו על יצירת מעברים נגישים, אשר יאפשרו לקהל תנועה בצורה חופשית ומהירה, וכך ייחסך זמן הופעה יקר.

לא להתפתות למחיר הנמוך

לעיתים קרובות אנו נתקלים באומני חושים אשר מציעים מחיר זול בהרבה מעמיתיהם למקצוע. הסיבה העיקרית לפער זה הינה העובדה שאומנות חושים דורשת שנים רבות של אימון ותרגול עד שמגיעים לרמה מקצועית גבוהה. אומנים צעירים רבים מעוניינים לתרגל על קהל "חי" כבר בשלב מוקדם, ועל כן הם מציעים את עצמם במחיר זול מאד. במילים אחרות – "כשהמוצר זול, סימן שאתה המוצר".

כיצד לבחור את אומן החושים בצורה הטובה ביותר

על מנת לבחור את אומן החושים הטוב ביותר יש לחפש עליו מידע מקדים עד כמה שניתן. מידע זה ניתן למצוא בהשתתפות בהופעה אחרת שלו או בקריאת ביקורות והמלצות מאתרי האינטרנט השונים. בנוסף, ניתן להתרשם מעמוד האינטרנט של האומן ולהבין את רמת הרצינות שלו.

השתדלו לחפש את הדברים החשובים לכם, למשל אם אתם מארגנים מופע לקהל מצומצם חפשו ביקורות המתייחסות לאירועים מהסוג שלכם, או שהאירוע שלכם מכוון לאוכלוסייה מסוימת.

האם השתתפות חוזרת במופע אומנות חושים מציג דברים חדשים?

אומן החושים לומד באופן תמידי תרגילים חדשים וכך שומר הוא על רמת מקצועיותו שתמיד תהיה בקדמת המקצוע. כל אומן הולך ומתפתח בתחומים שונים ומדייק את עצמו וצובר ניסיון באופן תמידי. אנשים רבים משתתפים במספר הופעות של אותו אומן ובכל פעם צופים בתרגילים שונים וחדשים, מכיוון שהאומן מתפתח ומתקדם בתחומו.

מהי ההכשרה של אומן החושים?

אומנות חושים אינה מקצוע אקדמי אולם ישנם מספר גופים גדולים אשר מלמדים ומכשירים אומני חושים בצורה מקצועית. בנוסף, לאחר ההכשרה אומן החושים נדרש ללמוד באופן עצמאי תרגילים חדשים, ולהתפתח בתחומו. בנוסף, ישנם כנסים שונים ברחבי העולם בהם מציגים אומני חושים מכל המדינות את החידושים הטכנולוגיים והמקצועיים הנוגעים למקצוע. כנסים אלו מעשירים את מופעיו של אומן החושים ומבטיחים גיוון וחוויה בכל מופע.

מאמרים נוספים

מופע טלפתיה לילדים

חגיגות ומסיבות הן דבר נפוץ, בייחוד בקרב ילדים צעירים. ימי הולדת, בר מצוות, מסיבות סיום, מסיבות פרידה – כל דבר הוא סיבה למסיבה, ולעיתים קרובות

קרא עוד »

מופע טלפתיה למבוגרים

אחד התחומים המתפתחים ביותר בעולם הבידור בשנים האחרונות הינו תחום הטלפתיה. הרצון לחשוף את מה שקיים מבעד למציאות, לראות את העולם שמעבר, לחוש את הכוחות

קרא עוד »

מופע טלפתיה ליום הולדת

בשנים האחרונות מסיבות ימי ההולדת הולכות ונעשות משמעותיות יותר ויותר, ואנשים רבים מבקשים לציין את התאריך המיוחד בצורה משמעותית וכיפית בשילוב מופע של אמן חיצוני.

קרא עוד »

מופעים ביתיים

מחפשים לשבור את השגרה אבל אין לכם כוח לצאת מהבית? רוצים להכניס משהו מרענן עם חבריכם הקרובים בלבד? חוגגים אירוע ורוצים להכניס לתוכו תוכן איכותי

קרא עוד »

מופעים לילדים

מרגישים שכבר המון זמן לא העברתם זמן איכות עם הילדים? מחפשים להעניק לילדיכם חוויה ייחודית ומהנה? רוצים לשבור קצת את שגרת היום שלכם ושל ילדיכם?

קרא עוד »

מופעים למבוגרים

כל אדם בכל גיל זקוק להפסקה משגרת החיים הלוחצת. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על אדם המצוי בשיא מרוץ החיים, ומתקשה להרים את הראש

קרא עוד »

מופעי בידור

מופעי בידור מאפשרים לנו להכניס חוויה מיוחדת ומצחיקה במהלך אירועים שונים ומגוונים, ומבטיחה הפסקה מרעננת ומהנה במהלך סדר היום העמוס. מופעי בידור כוללים סוגים שונים

קרא עוד »

מופע קסמים למבוגרים

לעיתים קרובות אנו מציינים אירוע מסוים – יום הולדת, אירוע משפחתי, מסיבת רווקים וכדו', ואנו מחפשים תוספת אשר תעניק לאירוע ממד ייחודי. הרבה אירועים עוברים

קרא עוד »

מופע קסמים ואשליות

מאז ומעולם נמשכה האנושות למסתורי והפלאי. המחשבה אודות מציאות קסומה הנמצאת מעבר לעולמנו מרתקת אותנו מאז ועד היום. המשיכה הזו באה לידי ביטוי בפופולאריות הרבה

קרא עוד »

מופע קלוז-אפ

מופע קלוז-אפ, או בשמו העברי "מופע תקריב", הינו כינוי למופע הנעשה למספר אנשים מצומצם ודינמי. מופעים אלו מועברים על פי רוב בשלבי קבלת הפנים של

קרא עוד »

מופע קוסם לבר מצווה

אירועי בר המצווה הולכים ונעשים משמעותיים יותר ויותר בשנים האחרונות, ואנשים רבים מחפשים תוכן אשר יעשה את האירוע למיוחד ומשמעותי. מופעי קוסמים יוצרים חוויה בלתי

קרא עוד »

מופע למשפחה

לעיתים קרובות אנו מרגישים שאנו רוצים לעצור לרגע את מרוץ החיים ולנקות קצת את הראש. השגרה השוחקת מונעת מאיתנו לעצור ולנוח, ולשם כך יש צורך

קרא עוד »

מופע ליום הולדת

מסיבות ימי ההולדת הולכות ונעשות משמעותיות יותר בשנים האחרונות, ונראה שהמגמה הזו לא הולכת להיעצר בזמן הקרוב. יום ההולדת הינו הזדמנות מצוינת עבור כל אדם

קרא עוד »

מופע טלפתיה לברית

מופעי טלפתיה ומנטליזם יוצרים חוויה מרתקת ומדהימה, ומשלבים קלילות והומור עם רצינות ורוחניות בצורה מדהימה ואיכותית. מופעים אלו מתאימים למגוון אירועים ומסיבות, ואנשים רבים בוחרים

קרא עוד »

מופע טלפתיה לבר מצווה

ארגון אירוע רציני כמו בר מצווה דורש המון תשומת לב וירידה לפרטים הקטנים ביותר. עולם התוכן הבידורי מציע מגוון רחב של מופעים ואמנים המציעים את

קרא עוד »