יום הולדת לילד לאחר הגירושין – איך מתנהלים

יום הולדת לילד לאחר הגירושין - איך מתנהלים

יום הולדת זה פעם בחיים. הילד נהיה בן 10, הוא לא יחגוג שוב יום הולדת של גיל 10 ולא פלא שאירועים שמחים כל כך, נגררים לליבוי סכסוכים משפחתיים. אתם רוצים לשמור על אווירה טובה ביום ההולדת של הילד, חשובה לכם הפקה טובה, כזו שתגשים לילד את חלומותיו, אבל אתם כמובן גם ערניים למורכבות שבדבר ואתם רוצים לקבל כלים ולהתנהל בהתאם. מה עושים כדי שהאירוע יעבור על הצד הטוב ביותר?

 

חשיבות השמירה על מסגרת משפחתית מלאה

לאורך כל התפתחות הילד, המסגרת המשפחתית חשובה לו. כל שיבוש במערכת המשפחתית כבר מגיל שנה, תתפרש אצל הילד כמצב מבלבל. הרבה ילדים לוקחים אשמה על עצמם על עצם גירושי ההורים. הם מרגישים כי התנהגותם גרמה לכך. ההמלצה היא במקרים אלו היא פשוט לדבר עם הילדים ולהסביר להם את המצב, להסיר מהם את האשמה ולקחת אחריות ולהשמיע להם שהם לא אשמים בכך.

מגיל 3 ומעלה, הנוכחות ההורית הופכת לחשובה מאין כמוה וחשוב להקנות ולבסס את המסגרת המשפחתית לילדים. חשוב ליצור אירועים בהם הילד יהיה נוכח עם שני הוריו. יש יום הולדת? נצלו את ההזדמנות לבילוי משותף. הילד יהיה מאושר לראות את שני הוריו.

חשיבות השמירה על מסגרת משפחתית מלאה

רגע לפני – חשוב לבדוק מה המצב ביניהם

המצב האידיאלי הוא לשמור על קשר גם לאחר הגירושין, במיוחד כשיש ילדים בתמונה ובסופו של דבר יש כאן הורות משותפת. הבעיה היא שלא בכל הליכי הגירושין יש הבנה והסכמה של שני הצדדים. יש מקרים בהם הגירושין הגיעו לאחר סערה איומה, לאף צד אין כוח להכיל את טעויות הצד השני ובכדי למנוע עוגמות נפש מכל הנוכחים, כדאי לבדוק אופציות רלוונטיות בהתאם למצב הקיים.

 

שתי מסיבות יום הולדת

במקרים קיצוניים בהם אין קשר בין שני ההורים והם לא מעוניינים לחגוג יחד את המסיבה. יהיה נכון לעשות שתי מסיבות, אחת בנוכחות האב ואחרת בנוכחות משפחת האם. כשיש צו הרחקה לאחד מבני הזוג נגד ההורה השני או כשיש מצב משפטי רגיש  כדאי להיעזר בעורך דין רחל שחר עורך דין גירושין שתדע ללוות אתכם במקצועיות לאורך כל התהליך.

שתי מסיבות יום הולדת

נוכחות משותפת

במקרים אחרים יהיה נכון להגיע לאותה מסיבה יחד. שני ההורים נוכחים במסיבה, כל אחד יושב עם משפחתו הוא מבלי ליצור אוירה יריבה וכדומה. לא לכל אחד תתאים אופציה זו.

 

מסיבת יום הולדת מעניינת

לא מעט הורים בוחרים לחגוג עם ילדם בצורה שונה עם קונספט ייחודי בו הנוכחים יוכלו להיות במסיבה, אך הם לא יצטרכו לדבר הרבה ביניהם, יהיה מי שימשוך בחוטים וינחה את האירוע על הצד הטוב ביותר בכדי למנוע אוירה מתוחה ולא נעימה.

 

לסיכום

אין המלצה גורפת מה נכון לעשות. כל אחד צריך לבדוק מה נכון עבור משפחתו.

יום הולדת לילד לאחר הגירושין - איך מתנהלים

תוכן עניינים