הפעלות שיגרמו לילד שלכם להרגיש כוכב!

תכנון מסיבות לילדים

אין הרבה הזדמנויות בחיים שבהם ילדים יכולים לתפוס את מרכז הבמה ולהיות, בעידוד הסביבה, הכוכב של היום. יום הולדת הוא הזדמנות מושלמת לאפשר את החוויה גם לילדים שאינם מרכז תשומת הלב בימים שגרתיים. היום המיוחד של הילד הוא מסיבת יום ההולדת, שם הוא תופס מקום מרכזי גם בין החברים. לפניכם הפעלות לימי הולדת שיתאימו לכל ילד, בכל גיל ובכל אופי, ויגרמו לו להרגיש כוכב.

 

שוליית הקוסם

ישנם ילדים שנולדו להיות במרכז הבמה והם פורחים כאשר הם מול קהל, ישנם גם ילדים ביישניים מאוד שנבוכים ואפילו חוששים מהצורך לעמוד במרכז תשומת הלב. כשמדובר על הפעלה לילדים ניתן להניח שהמפעיל ידע לזהות או לשאול על אופיו של הילד ולהתייחס אליו באופן שיגרום לו להרגיש, קודם כל, שרואים אותו ושמתחשבים בו.

ילדים ביישניים יכולים ליהנות מאוד מתפקיד של שוליית הקוסם או המפעיל, הוא זה שיבחר מתנדבים למשחק, הוא יכריז על המנצחים, הוא ייחלק או יאסוף ציוד ובעיקר יימצא את המקום הנוח עבורו, בתוך הקבוצה.

 

המנהיגה הטבעית

גם בלי הדרכה ספציפית, יש ילדים וילדות שיודעים, כבר בגיל הרך, לכבוד לבבות ולהוביל את חבריהם באומץ. בהפעלה של יום הולדת אפשר להשתמש ביתרון של ילדת יום ההולדת, למשל, בשמירה על שקט ועל סדר אם יש צורך בכך, בהתנדבות להתנסות ראשונה באתגרים, עידוד משתתפים אחרים ובעיקר שמירה על רמת מצב רוח מתאימה לחגיגות.

עבור ילדים שהם מנהיגים טבעיים יתאימו יותר הפעלות פיזיות בעיקרן שמתבססות גם על תחרויות היתוליות בין קבוצות במסיבה. גם הפעלות שקשורות באתגרים ללא תחרות יתאימו כאן כמו מרוצי מכשולים מתנפחים לסוגיהם.

 

יודע כל

אם הילד שלכם הוא תמיד הילד הכי חכם בסביבה ואוהב מאוד לענות נכונה על שאלות ולהסביר את עצמו, טוב יעשה מפעיל יום ההולדת אם ימצא עבורו את המקומות המתאימים בהם הוא ירגיש שהוא נוצץ כמו כוכב – כך אפשר להפנות שאלות ישירות לילד יום ההולדת, לשאול אותו מה דעתו כאשר אחרים עונים ואפילו לתת לו להיות מופקד על שאילת השאלות.

מלבד הפעלות טריוויה שיתאימו לכאן בקלות, אפשר גם לבחור כאן הפעלה חינוכית כמו היכרות ולמידה על זוחלי ארץ ישראל, אוריגמי או אפייה.

 

זה מה שאני אוהבת

הדרך הקלה ביותר לעזור לילדיכם להרגיש כוכב ביום שלו הוא להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מתכנון המסיבה. ילדה בת 8 תשמח לקחת חלק בבחירת נושא המסיבה, בבחירת ההפעלה, הכיבוד, המוזמנים והמוזיקה שתתנגן, גם ילד בגיל דומה ישמח לזהות את המשחקים שבחר משוחקים במסיבה שלו או להציג בפני חבריו ובני משפחתו את הנושא האהוב עליו, בין אם מדובר על תחביב, על תוכנית טלוויזיה אהובה או על בעל חיים, העיקר שחתן או כלת המסיבה ירגישו שהם העיקר בחגיגות.

קוסם לילדים

תוכן עניינים