מהי אגודת הקוסמים?

אגדת קוסמים

כמו בכל ארגון, קהילה או תנועה כלשהי שיש רצון להקים מערכת מסודרת, גם אצל אנשי הקסמים והאלמנטים המיוחדים הדבר מתקיים. אגודת הקוסמים – האגודה לקידום אמנות הקסמים בישראל, היא עמותה מיוחדת המקדשת את כל תכליתה לפיתוח אומנויות האשליה בישראל. במה היא מתמקדת וכיצד היא משנה את תרבות הקסמים במדינתנו הקטנה? במאמר זה נפרט לכם הכל.

 

אגודת הקוסמים הישראלית – היסטוריה

לפני שנספר על אגודת הקוסמים, טיפ קטן – אם אתם מחפשים קוסם או אמן חושים לאירוע הקרוב שלכם, לחצו כאן ותשיגו את מטרתכם.

ועכשיו ניכנס בדלתות אגודת הקוסמים הישראלית. האגודה הוקמה בשנת 1980, זאת לאחר שבשנת 1970 נפתחה חנות הקסמים הראשונה במדינה. שמה של החנות היה "מערת הקסמים", ומטרתה הייתה להנגיש את אומנויות הקסמים לציבור והקהל הישראלי, ולהצליח לקדם את עסקי הקסמים.

סביב החנות התחילה להיווצר קהילה מיוחדת שעם הזמן הפכה להיות "מועדון הקסמים". המועדון עודד את היצירה בין הקוסמים והיווה מקום מפגש עבור קוסמים שיוכלו ללמוד, להתפתח ולקבל עוד ועוד עצות וביקורות מחבריהם למועדון.

 

תקנון ומטרות

על פי התקנון של האגודה, מטרות אגודת הקוסמים הן העלאת רמת הקסמים של החברים במועדון, עידוד יצירה מקומית ומקורית בתחום הקסמים, החלפת אינפורמציה מהאחד לשני, קיום פעילויות – הן חברתיות והן מקצועיות, שכוללות גם מפגשים שנתיים ותקופתיים. אחת המטרות העיקריות של אגודת הקוסמים היא קידום ושימור אמנות הקסם בישראל.

לשם כך, האגודה עורכת אירועים וסדנאות, מוציאה ניוזלטר ומחזיקה ספרייה ענפה של ספרי קסמים וסרטונים. באמצעות משאבים אלה, לחברים יש גישה לשפע של ידע ומומחיות שהם יכולים להשתמש בהם כדי לשפר את כישוריהם ולפתח שגרות חדשות.

 

תפקידה של אגודת הקוסמים

תפקיד חשוב נוסף של אגודת הקוסמים הוא לספק פורום לקוסמים להתחבר זה לזה ולחלוק רעיונות. תחושת הקהילה הזו חיונית עבור קוסמים חדשים ומנוסים כאחד, מכיוון שהיא מאפשרת להם ללמוד אחד מהשני ולבנות מערכות יחסים שיכולות להימשך כל החיים. בין אם זה דרך השתתפות בפגישות, השתתפות בדיונים מקוונים או שיתוף פעולה בפרויקטים – לחברי אגודת הקוסמים יש הזדמנויות רבות להתחבר עם עמיתיהם ולצמוח כמבצעים.

האגודה גם ממלאת תפקיד חשוב בקידום קסמים כסוג של בידור לקהל הרחב. חברי העמותה נקראים לעתים קרובות להופיע באירועים, מסיבות ופסטיבלים ברחבי הארץ, ויוצרים בקרב הקהל תחושת פליאה ותדהמה. בנוסף, אגודת הקוסמים יצרה קשרים עם ארגוני אמנות ומוסדות תרבות נוספים בישראל, המסייעים בקידום אמנות הקסם כצורת בידור לגיטימית ומכובדת.

 

הכנס השנתי

אחד האירועים המשמעותיים ביותר שמארחת אגודת הקוסמים הוא כנס הקסמים הישראלי השנתי. כנס זה מפגיש קוסמים מכל רחבי ישראל ומחוצה לה, ומספק להם במה להציג את כישוריהם, ללמוד ממומחים בתחום וליצור קשרים עם עמיתיהם. הכנס כולל הרצאות, סדנאות והופעות של כמה מהקוסמים הנודעים בעולם, כמו גם תחרויות ופרסים לביצועים יוצאי דופן ומיוחדים.

אגדת קוסמים

תוכן עניינים