מופע למשפחה

לעיתים קרובות אנו מרגישים שאנו רוצים לעצור לרגע את מרוץ החיים ולנקות קצת את הראש. השגרה השוחקת מונעת מאיתנו לעצור ולנוח, ולשם כך יש צורך באירוע מיוחד וחוויתי אשר יעניק לנו כוחות חדשים ורעננים. אנשים רבים בוחרים לחוות את ההפסקה הזו בצורה משפחתית, ובמאמר זה נסקור את המופעים המשפחתיים הקיימים בשוק, ונרחיב מעט אודותיהם.

 

מופעים למשפחה – קווים לדמותם

כאשר אנו מדברים על מופע למשפחה יש לשים לב למספר מאפיינים ייחודיים:

 

משתתפים מעטים

מופע משפחתי מיועד לקהל מצומצם באופן יחסי, וגם במקרים בהם מדובר במשפחה המורחבת לא מדובר על יותר ממאה אנשים (למעט מקרים נדירים).

 

קהל מגוון

משפחה מורכבת מאנשים בעלי גילאים שונים, עם הפרשי גילאים המגיעים לעשרות שנים. מגוון זה מאתגר אותנו בבואנו למצוא מופע אשר יתאים לכלל המשתתפים. בנוסף, משפחה מורכבת מאנשים בעלי אופי שונה, ובעלי תחומי עניין שונים, דבר נוסף המקשה עלינו למצוא אטרקציה אחידה לכולם.

 

מטרת המופע

מופעים משפחתיים על פי רוב נעשים במטרה לגבש את המשפחה ולהוסיף לה חוויה מהנה ונעימה אשר תיזכר בזיכרון הקולקטיבי של המשפחה.

 

סוגי המופעים המתאימים למשפחה

עולם הבידור מציע מגוון אמנים ומופעים, אשר חלקם מתאימים לשמש כמופע משפחתי, וחלקם פחות. ריכזנו עבורכם רשימה חלקית של מופעים המתאימים למשפחה:

 

זמר

מגיפת הקורונה נתנה דחיפה חזקה למופעים ביתיים של זמרים, והביאה לשינוי משמעותי בתחום. זמרים רבים מציעים את שירותיהם באופן פרטי, ומאפשרים לכם להזמין אותם לבתיכם, ולהציג מופע משפחתי מהנה ונעים. מופע זה מתאים למגוון רחב מאד של גילאים, אולם הוא עלול לעלות כסף רב.

לעיתים הזמר מגיע בצורה יחידאית, ולעיתים הופעתו כוללת נגנים ואנשי במה נוספים, על פי דרישות האירוע.

 

מופע קוסמות

מופע נוסף אשר מתאים לכל המשפחה הינו מופע קוסמות. אנשים נוטים לחשוב כי קוסמים מציגים מופעים המתאימים לילדים בלבד, אולם הדבר אינו נכון. ישנם קוסמים רבים המציעים מופעים לכל הגילאים – גדולים וקטנים כאחד. מופעי קסמים אלו יכולים להתאים לקהל מגוון מאד, ולגעת בצורה חווייתית בכל אחד ואחת מהמשתתפים.

 

מופע אמנות חושים

אמן חושים הינו אדם אשר מבצע תרגילים באמצעות מעין חוש שישי. מופעי אמנות חושים מציגים תרגילים וטריקים בתחום המחשבה, המנטליזם, הפסיכולוגיה וכדו'. מופעים אלו מתאימים לכל המשפחה, אולם פחות מתאימים לילדים קטנים מאד (גילאי 7 ומטה).

שימו לב כי מופעי אמנות חושים אינם יכולים להתבצע בצורה טובה בזמן קצר, ועל כן מומלץ להקדיש להם לפחות שעה מתוכנית האירוע.

 

מופע משולב של כמה תחומים

בשנים האחרונות אמנים רבים מציעים מופעים המשלבים מספר תחומי בידור יחד. ניתן למצוא כיום סטנדאפיסט אשר מבצע קסמים, זמר אשר משלב שיחות בהופעתו או קוסם המבצע תרגילי אמנות חושים. מופעים משולבים אלו פותחים פתח למגוון מופעים מעניינים ומרתקים אשר לא נראו כמותם מעולם!

 

מה ההבדל בין קוסם לאמן חושים?

אנשים רבים נוטים לערב את שני התחומים הללו מסיבות מובנות. הרי גם הקוסם וגם אמן החושים מציגים במופעיהם דברים שאינם ניתנים להסברה בצורה טבעית. עם זאת, מקובל לחלק ולומר כי קוסם מבצע את תרגיליו על חפצים ממשיים (כדור, כיסא וכדו'), ואילו אמן החושים מבצע את תרגיליו בתחום ההכרה, מחשבה, פסיכולוגיה וכדו'.

כפי שניתן לראות מקצועות אלו קרובים אחד אל השני, ובמקרים רבים אמן החושים הוא גם קוסם, ולהפך.

 

כמה עולה להזמין מופע למשפחה

מחירו של מופע למשפחה משתנה בהתאם לגורמים רבים כגון רמתו של האמן, גודל הקהל, אורך ההופעה ועוד גורמים רבים. ובכל זאת, כדי לעשות קצת סדר ריכזנו עבורכם את הנתונים הבסיסיים בטבלה הבאה:

סוג המופע מחיר הערות
זמר 1,000 ₪ –  93,000 ₪[1] המחיר תלוי במידה רבה בשאלה האם האמן מגיע לבדו או בליווי להקה.
קוסם 1,500 ₪ – 3,000 ₪ מתאים לכל הגילאים.
אמן חושים 1,000 ₪ – 3,000 ₪ פחות מתאים לילדים קטנים, כיוון שהמופע אינטליגנטי יותר

[1] אייל גולן ואנשי הצוות שלו למשך 45 דקות. נחשב לזמר הכי יקר בישראל כיום.

 

מה עומד מאחורי המחירים של המופעים?

לעיתים נדמה שהצעת המחיר הניתנת למופעים השונים הינה יקרה בהשוואה לזמן ההופעה בפועל, אולם יש לדעת כי היא כוללת בתוכה דברים רבים: אמן החושים נדרש להתאמן במשך זמן רב על תרגיל בודד, לעיתים אפילו מספר חודשים. קוסם נדרש לקנות קסמים בכסף רב, וזמר נדרש לבצע חזרות רבות עם להקתו על כל שיר חדש שהוא מבצע. עלות ההופעה כוללת בתוכה את זמני האימון והציוד הנוסף הכלול במופע.

 

כמה זמן יש לפנות עבור מופע ביתי?

לכל מופע ביתי יש את דרישות המינימום שלו, ולכל אמן יש את הסגנון הייחודי לו. ישנם מופעים המתאימים לפרקי זמן קצרים מאד כגון שירה, או הרצאה קצרה בסגנון TED, וישנם מופעים הדורשים זמן ארוך יותר כיוון שהם דורשים היווצרות של קשר בינם לבין הקהל. הדרך הכי טובה לקבל תשובה לשאלה זו היא לשאול את האמן בצורה ישירה, ולהתייעץ עמו מהו הזמן האידיאלי עבור הופעתו.

תוכן עניינים