מופע קלוז-אפ

מופע קלוז-אפ, או בשמו העברי "מופע תקריב", הינו כינוי למופע הנעשה למספר אנשים מצומצם ודינמי. מופעים אלו מועברים על פי רוב בשלבי קבלת הפנים של אירועים, במהלכם מסתובב האמן בין המוזמנים, ומבצע תרגילים קצרים ומהנים. מטרתם של מופעים אלו הינו לשעשע את קהל המוזמנים, וליצור אווירה נעימה וכיפית בשלב זה של האירוע. פעמים רבות, יהווה מופע הקלוז-אפ הקדמה למופע העיקרי, אשר יגיע בהמשך הערב.

 

סוגי מופעי הקלוז-אפ

כאמור לעיל, מופע קלוז-אפ ייחודי בגודל הקהל, וביחס האינטימי הנוצר בין האמן למשתתפים. כמובן שהאמן יכול להיות מכל סוג שהוא, אולם ישנם שני סוגי תכנים עיקריים המקובלים במופעי קלוז-אפ:

קיסמי תקריב: קיסמי תקריב (=מיקרוקסם) מתייחסים לכל הקסמים הנעשים בצורה מצומצמת מול קהל הנמצא במרחק קרוב יחסית אל המבצע. בניגוד למופע קסמים המוני, תנאים אלו מאפשרים לקוסם להציג תרגילים באמצעות אביזרים קטנים כגון טבעות, מטבעות, קלפים וכדורים.

מיקרומנטליזם: תחום זה כולל תחתיו את כל תרגילי המנטליזם (אמנות חושים) הנעשים בפני קהל מצומצם. גם בתרגילים אלו מסוגל האמן לבצע תרגילים אינטימיים וקטנים יותר, ועל פי רוב הטריקים הינם קצרים וקולעים.

 

הדרך למקסם את מופעי הקלוז-אפ

כפי שפתחנו, מופעי הקלוז-אפ משרים אווירה נעימה בשלב קבלת הפנים, ומפזרים את הקסם בין הנוכחים. על מנת להוציא את המיטב ממופעי הקלוז-אפ, מומלץ להזמין את האמן (קוסם או אמן חושים) לשני חלקי האירוע – גם לשלב קבלת הפנים וגם להופעה המרכזית. באמצעות שילוב זה, מסוגל האמן לבנות קשר ראשוני עם הקהל בשלב קבלת הפנים, קשר אשר יבוא לידי ביטוי במופע המרכזי בהמשך הערב.

 

מה היתרון של מופע קלוז-אפ על פני מופע רגיל?

טיימינג

מופעי קלוז-אפ מוזמנים על פי רוב ל"זמנים המתים" של אירועים, כלומר ישנם זמנים אשר אינם מכילים תוכן משל עצמם, דוגמת שלב קבלת הפנים, או שלבי הפסקה שונים, ושילוב של מופע קלוז-אפ מוסיף ממד חוויתי דווקא לזמנים אלו.

 

תחושת האינטימיות

מופעי קלוז-אפ מבוצעים בפני קהל מצומצם של אנשים – בין 1 ל-10 אנשים. לאור זאת, מסוגל האמן ליצור קשר ויחס אישי לכל אחד מהמשתתפים, ובכך להעצים את הריגוש שבהופעתו. בנוסף, היחס האישי מאפשר לאמן להתחשב בבחירתו של כל משתתף, ויכול להיות פתוח יותר לבקשות אישיות.

 

מגוון קסמים

מופעי קסמים המוניים מוצגים בפני קהל גדול ואינם מאפשרים לקוסם לבצע קסמים קטנים. קוסם המציג בפני קהל גדול חייב לבצע סוג מסוים של קסמים, ואילו מופעי קלוז-אפ מאפשרים לקוסם להרחיב את מגוון התרגילים אותם הוא מבצע, הן מבחינת האביזרים בהם הוא משתמש, והן מבחינת אורכם.

 

לאילו גילאים מתאימים מופעי הקלוז-אפ

כפי שציינו, היות והקהל במופעי הקלוז-אפ הינו קטן ומצומצם, מסוגל האמן להתאים את עצמו בצורה מדויקת יותר לקהל המשתתפים. גמישות זו מאפשרת לאמן להופיע בפני קהל מגוון הכולל מבוגרים וילדים כאחד, ולהתאים את עצמו לכל קבוצה בצורה מושלמת. מופעי קלוז-אפ הנעשים על ידי אמן מנוסה ומקצועי יכולים לפנות לכל גיל ולכל קהל, באמצעות בחירת התרגילים המדויקים המתאימים עבור הקהל הספציפי הזה.

 

אילו תרגילים יבוצעו במופעי קלוז-אפ

מופעי קלוז-אפ כוללים קסמים הקרויים "קסמי תקריב", "קסמי שולחן" או "קסמי כיס". שמות אלו נותנים לנו מושג כללי על אופי התרגילים המבוצעים במופעים אלו – התרגילים על פי רוב כוללים חפצים נפוצים כגון סכו"ם, מטבעות, טבעות, כוסות, מפתחות וכדו'.

במהלך המופע מעלים הקוסם חפצים אלו, גורם להם להחליף צורה, גורם להם להופיע במקומות לא שגרתיים וכדו'. בנוסף, קוסמי קלוז-אפ רבים משתמשים בחפיסות קלפים לביצוע תרגיליהם. תרגילים אלו על פי רוב אינם מוצגים במופעי במה, מכיוון שהם אינם מתאימים לביצוע מול קהל גדול.

 

לאילו אירועים מתאים להזמין מופעי קלוז-אפ

מופעי קלוז-אפ משרים אווירה מהנה ומלהיבה, ומפיגים את הזמנים המתים באירועים. תוכן התרגילים המוצג בהם יכול להיות מגוון מאד, ולכלול טריקים מסוגים שונים. מכיוון שכך, ניתן להזמין מופעי קלוז-אפ לכל אירוע – בין אם זה לקבלת פנים בבר המצווה של בנכם, ובין אם זה להפסקת התרעננות ביום עמוס – מופע קלוז-אפ יהווה תוספת מושלמת עבור האירוע שלכם, ויבטיח כי האורחים יקבלו חוויה של פעם בחיים.

 

כיצד לבחור את האמן המתאים ביותר?

ישנם אמנים רבים המציעים מופעי קלוז-אפ במגוון תכנים. כיצד לבחור את המופע המתאים?

 

שלב ראשון: הגדירו לעצמכם נתונים

בשלב הראשון עליכם לברר עם עצמכם מספר דברים: מהו התקציב העומד לרשותכם? כמה זמן אתם מקציבים לאמן הקלוז-אפ להסתובב בין האנשים? האם אתם מעוניינים גם במופע המשך? מהו אופי הקהל המיועד? היכן יתקיים שלב הקלוז-אפ? מהו התחום בו אנו מעוניינים שמופע הקלוז-אפ יהיה?

 

שלב שני: מציאת האמן המתאים

לאחר שעניתם על כל השאלות בשלב הקודם, ניתן לערוך סקר שוק בין האמנים השונים, ולבחור את האמן המתאים ביותר עבורכם. נסו להתרשם מרמתו המקצועית של האמן, מאיכות הופעתו, מביקורות אשר נכתבו עליו, מיכולתו להתאים את עצמו לקהל וכדו'.

נסו לחפש אנשים אשר השתתפו במופעים קודמים שלו, ושאלו אותם בצורה ישירה: "האם נהניתם"? "האם המופע היה קצר מדי"? "ארוך מדי"? שאלות אלו יעזרו לכם למצוא את האמן האידיאלי עבורכם.

 

כמה יעלה לי להזמין מופע קלוז-אפ?

מחירו של מופע קלוז-אפ משתנה בהתאם לגורמים רבים. המחיר תלוי ב:

  • רמת הביקוש של האמן המבצע את המופע.
  • כמות האנשים בקהל, בהם נדרש האמן להסתובב.
  • היקף החבילה המבוקשת (מופע קלוז-אפ בלבד, מופע המשך, מופעי קישור וכדו').
  • מועד המופע (סופ"שים וחגים מביאים להעלאת המחיר).
  • אורך המופע המבוקש.

 

מכיוון שמחיר המופע משתנה על פי הגורמים השונים כדאי לפנות לאמן בצורה ישירה ולבקש ממנו הצעת מחיר מדויקת על פי נסיבות האירוע שלכם.

קוסמים מתחילים רבים מבקשים לצבור ניסיון וזמן במה באמצעות הוזלת מחיריהם בצורה משמעותית. שימו לב כי ניסיונו של הקוסם משפיע רבות על רמת המופע, וקיים פער משמעותי בין קוסם מקצועי ומנוסה לקוסם מתלמד.

במידה והקהל מכיל אנשים רבים, וישנו חשש שהאומן לא יספיק להופיע בפני חלק גדול מהם, ניתן לשלב מספר מופיעים ובכך לפזר את הקסם בקהל בצורה טובה. מומלץ להתייעץ עם האומן בצורה ישירה, היות והוא בעל הניסיון.

מופעי קלוז-אפ דורשים מהאומן להתייחס למשתתפים רבים בצורה אישית. הזמן המומלץ תלוי בגודל הקהל, ובמספר האומנים המסתובבים בו. בכל מקרה של שאלה כדאי להתייעץ עם הקוסם ולשמוע את דעתו בנושא.

מופעי קלוז-אפ הינם שונים לחלוטין ממופעי במה רגילים, והם מיועדים לקהל קטן ואינטימי. תפקידם הוא להשרות אווירה חיובית ומהנה בשלבי קבלת הפנים, והם יכולים לשמש כפתיח מצוין לקראת מופע ההמשך בהמשך האירוע.

תוכן עניינים