מקסימום השתתפות: טיפים לבחירת פעילויות המעודדות את המשתתפים להיות מעורבים

מקסימום השתתפות_ טיפים לבחירת פעילויות המעודדות את המשתתפים להיות מעורבים

כל אחד היה רוצה לארגן מסיבה או אירוע שיזכרו לטובה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לייצר פעילות שתעודד את כל הנוכחים להשתתף. מי שעסוק בפעילות ובהנאה ממנה, לא שם לב לזמן שעובר והוא שקוע כולו בחוויה. הנה לפניכם רשימה של טיפים שיעזרו לכם, לבחור את סוג הפעילות המתאים לאירוע שלכם.

טיפ ראשון: שיתוף פעולה עדיף על תחרות

בתחרות יש תמיד זוכה ומפסיד, כלומר יש תמיד מי שיוצא פחות מרוצה אבל מעשייה משותפת ומוצלחת, יכולים כולם לצאת מרוצים. זה הטיפ הראשון שלנו, סוף מעשה במחשבה תחילה, למרות שיש ריגוש והתלהבות שקשורים בתחרותיות, הסיכוי לייצר שביעות רצון אצל רוב המשתתפים עוברת בדרך כלל דרך עשייה משותפת – גם אתגרים קשים הופכים לחוויה בלתי נשכחת, כאשר מתגברים עליהם בעזרת הקבוצה. באופן כזה ניתן להבטיח גם השתתפות בפעילויות הבאות.

טיפ ראשון_ שיתוף פעולה עדיף על תחרות

טיפ שני: לא למוכשרים בלבד

לא כולנו בעלי כישרונות אמנותיים או משימתיים, לכן חשוב שהאתגרים בפעילות יהיו כאלה שגם יאתגרו את המוכשרים בתחום וגם יהיו אפשריים ומהנים עבור מי שמוכשר פחות. פעילות לא מאיימת אבל גם לא מזלזלת תאפשר לכולם להשתתף

. כך למשל בסדנאות מעשיות כמו סדנת צילום בסמארטפון שיכולה ללמד את הצלמים על הכלי שמצוי בכף ידם וללמד את הצלמים החובבים כיצד לשדרג את התמונות המשפחתיות. כך גם כאשר מדובר למשל על סדנת ציור, כל אחד מקבל את אותם הכלים והחומרים אבל התוצאות תמיד תהיינה שונות, גם ברמתן.

טיפ שלישי: לשבור את הקרח בתנועה

ישיבה פאסיבית וצפייה או האזנה להרצאה או אפילו לסרט היא פעילות שכמעט מבטיחה שעמום ותסכול אצל חלק מהמשתתפים. כדי למקסם את המעורבות ואת ההשתתפות, כדאי לנוע בחלל – הצורך למשל לעבור מתחנה לתחנה בפעילות ספורטיבית או ריצה קלה במסגרת משחק הדגל ואפילו עבודת ידיים כמו יצירת תכשיטים או בישול מייצרת אדרנלין אצל המשתתפים וגורמת להם לרצות להמשיך להשתתף.

טיפ רביעי: פרויקט אישי

סדנה משותפת, חוויה קבוצתית או פעילות שיא – הכל טוב ויפה אבל לכל מי שמשתתף בפעילות, חשוב לדעת שייצא לו ממנה משהו. זה נשמע מאוד פשטני אבל ה"משהו" יכול להיות גם המלצה על ספר מצוין, הפניה לאתר מעניין או טיפים לקיצור זמן בישול המרק.

ידע הוא תרומה נהדרת של פעילות עבור המשתתפים בה. כאשר מדובר בסדנה מעשית, לעתים הדבר שירוויחו המשתתפים הוא תוצאת העשייה שלהם כמו פסל, מאכל או זר פרחים ולפעמים אפשר לזכות במקביל גם בידע חדש ומעניין וגם בתוצאת הסדנה שהשתתפו בה.

לסיכום

השתתפות מקסימלית בפעילות היא בעיקר עניין של יצירת סביבה שמעודדת השתתפות ופעילות שמעודדת התנסות וחוויה. השתתפות פעילה, תנועה בחלל, שיתוף פעולה ותוצאה אישית הם הטיפים שלנו לבחירה מושכלת של פעילויות שייגרמו לכולם להשתתף.

טיפ רביעי_ פרויקט אישי

תוכן עניינים