האם יש נשים שהן אמניות חושים

אם תשאלו את עצמכם האם נכחתם אי פעם בחייכם בהופעה של אמנית חושים, תוכלו לענות בעצמכם על השאלה: האם יש נשים שהן אמניות חושים? סביר להניח שהתשובה שלכם תהיה – לא, פשוט כי יש מעט מאוד אמניות חושים בארץ ובעולם. השאלה הזו גרמה לנשות המערכת שלנו לערוך בירור מעמיק בתחום. סביר להניח שאתם מחכים לשמוע את כל הפרטים שהן מצאו בעקבות בירור זה. אל תדאגו, ריכזנו את כל המידע בנושא והוא יובא בפניכם בשורות הבאות.

 

מהי אמנית חושים?

רגע לפני שנתעמק בשאלה שלשמה התכנסנו – האם יש נשים שהן אמניות חושים, חשוב לנו להסביר קודם כל מה זה בעצם אומר להיות אמנית חושים. אמנית חושים זו אישה שלמדה את התחום ומכירה אותו לעומק. אמנית חושים מאפשרת לקהל הצופים שלה לצפות באפקטים מחשבתיים מעולם המנטליזם. להלן האפקטים המוכרים ביותר שניתן לראות במופע של אמנית חושים:

  • קריאת מחשבות של משתתפים בקהל
  • קריאת שפת גוף של משתתפים בקהל
  • כוח השפעה על המשתתפים בקהל ועוד

 

האם יש נשים שהן אמניות חושים?

מהבירור המעמיק שערכנו בנושא, גילינו כי יש בארץ נשיאה של אגודת הקוסמים. מלבד התואר המכובד הזה, היא נושאת תואר נוסף והוא – סופרת. מדובר בדליה פלד והיא כתבה את ספר הקסמים הגדול. מדובר בספר שאמני חושים רבים קוראים אותו בתחילת דרכם.

ממה שידוע לנו, דליה פלד נמצאת במיעוט. אנחנו לא מצאנו אמנית חושים נוספת פרט אליה. אנחנו מכירים לא מעט אמני חושים והיינו במופעים רבים של המוכרים והפחות מוכרים בתחום, אך לצערנו, עד היום, לא יצא לנו להיות קהל במופע של אמנית חושים.

 

האם יש מופעים של אמניות חושים בארץ?

נשות המערכת שלנו ערכו את החיפוש המקיף ביותר כדי לבדוק האם יש מופעים של אמניות חושים בארץ. הן עשו זאת באמצעות חיפוש ברחבי הרשת בדרכים הבאות:

  • פרסום פוסט בפרופיל הפייסבוק הפרטי שלהן – חברות המערכת שלנו הפכו בן רגע לתחקירניות מנוסות. הן שיתפו את חבריהם הווירטואליים אודות הפרויקט שניתן להם, אך הן לא מצאו תשובות בפלטפורמה זו.
  • פרסום פוסט בקבוצה של אמני חושים – אנחנו היינו בטוחים כי פרסום בקבוצה של אמני חושים ישראלים תביא לתוצאה המיוחלת, אך מצאנו רק המלצות על אמני חושים גברים.
  • חיפוש בגוגל – גם חיפוש נרחב בגוגל הביא אותנו לתוצאה זהה, כך שהבנו בסופו של דבר שהתשובה לשאלה: האם יש נשים שהן אמניות חושים היא שלילית בוודאות.

 

למה יש מיעוט של נשים בתחום אמנות החושים?

אין לכך תשובה ברורה. הסברה שלנו היא שיש קשר לתקופה שבה נשים הוקעו מהחברה בגלל שהיו נחשבות למכשפות. אנו מדברים על העבר הלא רחוק, אז היו נשים שנחשבו ל"מוזרות" או "שונות" והן היו מתויגות כמכשפות. הסובבים אותם ראו בהן כנשים עם כוחות מיוחדים. נשים אלו סבלו מאות קלון שהוצמד אליהן והן לא התקבלו בברכה בחברה שבה הן חיו. החברה פחדה מהן והוקיעה אותן כדי להיות בטוחה שהסובבים לא ייפגעו מהיכולות המיוחדות שלהן.

ייתכן שהתשובה לשאלה האם יש נשים שהן אמניות חושים? הינה שלילית בגלל שיש נשים שרואות קשר בין התקופה הזו לתקופה הנוכחית שבה אנו חיים. ייתכן שהן חוששות שאם הן יהיו אמניות חושים ובעלות חוש שישי, החברה תוקיע אותן. בשורות הבאות אנו נתמקד בעובדות שונות שעשויות להיות הגורמים לכך שיש מיעוט של נשים שעובדות בתחום אמנות החושים.

 

תקרת זכוכית בלתי נראית

ייתכן כי התשובה לשאלה האם יש נשים שהן אמניות חושים היא שלילית בגלל קיומה של תקרת זכוכית בלתי נראית. עד לפני כמה שנים העולם היה שייך אך ורק לגברים. לנשים לא הייתה את הזכות להצביע בבחירות או להביע את דעתן בציבור. מצבים שכיום נראים לנו הזויים לחלוטין, היו דבר שבשגרה בעבר. בימים אלו קיים שוויון בכל הנוגע להצבעות בבחירות בין נשים וגברים.

בנוסף, על כך וויכוח – נשים יכולות להביע את דעתן בפומבי מבלי לחשוש. אך בכל הנוגע לתחום התעסוקה, קיימת תקרת זכוכית בלתי נראית, כזו שגורמת ללא מעט נשים לפעול באחת הדרכים הבאות:

  • לבחור להישאר במקום הבטוח ולא לנסות ולהתקדם – נשים רבות בוחרות שלא לנסות ולהתקדם מחשש שהדבר לא יתאפשר להן בעקבות מחסום שיוצב בפניהן.
  • לבחור שלא לעבוד בתחום ש"שייך" לגברים – יש מי שרואים בתחום אמנות החושים כתחום ששייך לגברים בלבד. לכן, יש נשים שבוחרות מראש שלא להיכנס לתחום כדי שלא להתאכזב. עבודה מסביב לשעון עשויה להיות סיבה למיעוט נשי בתחום

 

אמני חושים עובדים מסביב לשעון, הדבר בא לידי ביטוי במצבים הבאים:

  • נדרשים אימונים רבים בתחילת הדרך – כל אמן חושים מתחיל צריך לבצע אימונים רבים כדי להיות בסופו של דבר אמן חושים מוצלח. ייתכן כי נשים בוחרות שלא לעסוק בתחום מפאת חוסר זמן, מכיוון שאחריות גידול הילדים מוטלת עליהן.
  • הופעות בשעות הערב – ברוב המקרים, הופעת של אמני חושים מתבצעות בשעות הערב. זוהי שעת ההשכבה של הילדים ויש נשים שצריכות להיות בבית בשעה זו בגלל שהגבר נמצא בעבודה.
  • הופעות עד שעות מאוחרות – נשים רבות מוצאות את עצמן בבית בשעות הערב בזמן שהגבר עובד עד מאוחר. לכן, ייתכן שזו הסיבה שלא מתאפשר להן לעבוד במקצוע תובעני שההופעות שלו מתקיימות עד שעות מאוחרות.

 

ניתן להביא לשינוי בתחום – מדובר במצב הפיך

כעת, כשאתם יודעים את התשובה לשאלה האם יש נשים שהן אמניות חושים? חשוב לנו לציין בפניכם כי מדובר במצב שניתן לשינוי. כדי לעשות זאת, על הנשים לבצע את ההליכים הבאים:

  • להודיע לבני הזוג שלהם שיחזרו מהעבודה בשעה מוקדמת
  • לשנות את אורח החיים שלהן, כך שיתאפשר להן לבצע חזרות על תרגילים
  • להחליט שהן רוצות להיות אמניות חושים בכל מחיר

 

פתיחת קורס ללמידת אמנות חושים לנשים בלבד

התחקירניות שלנו מציעות לכם, קוראים יקרים, להרים את הכפפה ולפתוח קורס ללמידת אמנות חושים שיתאים לנשים בלבד. מי יודע, אולי פתיחת קורס שכזה תוכל לשנות את התשובה לשאלה שבה עסקנו עד כה- האם יש נשים שהן אמניות חושים?

 

לסיכום

נכון לרגע כתיבת מילים אלו, התשובה לשאלה האם יש נשים שהן אמניות חושים? היא כן, אבל מעט מאוד. יש אמנית חושים אחת מוכרת בארץ. ניתן לשנות את המצב ורצוי לעשות זאת בהקדם כדי שגם נשים יוכלו לקחת חלק במקצוע המיוחד הזה.

תוכן עניינים