האם כל אמני החושים נותנים הופעה טובה? 

אתם בטח מכירים את הרגע הזה שבו אתם מגיעים אל בעל מקצוע ומגלים שהוא לא עשה את העבודה שלו כמו שציפיתם. בנות מכירות את הרגע הזה ממצב שבו הן מגיעות למספרה ותוהות אם הספר דובר את אותה השפה כמוהן. מדובר במצבים שבהן יש מי שמבקשות בפירוש לצבוע את השיער ב"חום שוקולד" ומקבלות "שחור אספלט". מכירים את הרגע הזה? אז זו הייתה בעצם מטאפורה שמאפשרת לנו לגלות לכם כאן ועכשיו את התשובה לשאלה הפותחת של המאמר: האם כל אמני החושים נותנים הופעה טובה?. אם זה לא היה ברור, התשובה היא – לא. כפי שיש ספרים שלא עושים את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר, כך גם יש אמני חושים שלא נותנים את ההופעה הטובה ביותר. בשורות הבאות נפרט עבורכם למה אמני חושים עשויים לתת הופעה לא טובה ובמה זה מתבטא.

 

מה זה אמן חושים?

רגע לפני שנעמיק בשאלה החשובה שלשמה התכנסנו היום, חשוב שנסביר מה זה בעצם אמן חושים. קודם כל, חשוב להסביר שאמן חושים הוא לא קוסם. קוסם עוסק בזריזות ידיים ואמן חושים מבצע פעולות מרשימות תוך שימוש ייחודי בפסיכולוגיה האנושית.

אפשר לומר למעשה שאמן חושים לומד לעומק את החומר הפסיכולוגי (כל הנוגע למשל לפסיכולוגיה חברתית והתנהגותית) כדי לבצע תרגילי טלפתיה ותרגילים נוספים אחרים שידהימו את הקהל.

 

אמני חושים במאה ה-21

בתקופה האחרונה התגלו לא מעט אמני חושים שמבצעים תרגילים ברמה גבוהה מאוד. כזו שגורמת לצופים להישאר פעורי פה בסיום ההופעה. אם לא די בכך, בעת תקופת הקורונה, נערכו לא מעט הופעות של אמני חושים דרך ה-ZOOM .

אנשים שהיו סקפטיים בעניין, סברו כי לאמן החושים לא תהיה האפשרות לחזות תגובות או מחשבות של משתתפים במופע בעקבות הריחוק הפיזי מהמשתתפים. אך אנו יכולים לומר לכם בביטחון, כי לא מעט ספקנים השאירו את הספק בצד בסוף ההופעה. כלומר, הם גילו שלאמני חושים טובים יש את היכולת לחזות את התגובות ולקרוא את המחשבות של המשתתפים גם מרחוק, מבעד למסכים.

 

מיהו אמן חושים טוב?

כדי לדעת האם כל אמני החושים נותנים הופעה טובה? צריך לדעת קודם כל מהו אמן חושים טוב, כדי שניתן יהיה לערוך בהמשך השוואה בין אמן חושים שמבצע הופעה טובה לבין אמן חושים שמבצע הופעה פחות טובה. אז לענייננו, אמן חושים טוב הוא אדם שביצע את השלבים הבאים:

  1. למידה של כל המושגים הנוגעים לתחום אמנות החושים – כל אמן חושים צריך לדעת את המושגים הבסיסיים שנוגעים לתחום. ניתן לדמות זאת לרופא צריך לדעת את המושגים הבסיסיים בכל הנוגע לתחום הספציפי שאותו הוא למד. כך גם אמן חושים טוב.
  2. עריכת היכרות ממעמיקה עם החוש השישי – כדי לבצע תרגילים של טלפתיה למשל, יש צורך לערוך היכרות מעמיקה עם החוש השישי. אמן חושים טוב צריך להתחבר באופן המעמיק ביותר ליכולת שלו לקרוא מחשבות של אחרים, כדי שהוא יוכל לבצע את התרגילים על הצד הטוב ביותר.
  3. אימון מתמשך לאורך תקופה ארוכה – אמן חושים טוב הוא מי שלא רק למד את התחום במשך תקופה ארוכה, אלא התאמן אינספור פעמים על כל תרגיל. יש לו את כל הטכניקות. גם הבסיסיות וגם המורכבות והוא מבצע באמצעותן תרגילים מנטליים שמעוררים פליאה והשתאות בקרב האנשים שבקהל.

 

מה כולל מופע של אמן חושים?

כאשר מסתכלים על מופע של אמן חושים במבט מאקרו, ניתן לראות כמה אפקטים שחייבים להיות נוכחים כדי שניתן יהיה להגיד בבירור שמדובר במופע של אמן חושים ולא של קוסם למשל. להלן האפקטים הללו:

  • טלפתיה
  • השפעה
  • טלקינזיס
  • ראיית הנסתר

 

כך שאם אתם עדיין תוהים האם כל אמני החושים נותנים הופעה טובה? אתם יכולים לדעת שאלו שמגדירים את עצמם אמני חושים ולא מבצעים את האפקטים הללו, הם צפויים לתת הופעה לא טובה, פשוט כי הם לא אמני חושים.

 

מה עשוי לגרום לאמן חושים לתת הופעה לא טובה?

בנוסף לפירוט שנכתב לעיל, אמן חושים עשוי לתת הופעה לא טובה בעקבות אחת או יותר מהסיבות הבאות:

  1. לא למד את התחום
  2. למד את התחום אך לא תרגל מספיק
  3. התרגשות\לחץ\פחד קהל

 

אמן חושים צריך להיות בטוח בעצמו, במיוחד כשהוא עומד מול קהל. הוא צריך לסחוף אחריו את הקהל ולגרום לו לבהות בו בהלם טוטלי. אם תעמדו כקהל בהופעה של אמן חושים שמביע חשש בעת ביצוע תרגיל, אתם כנראה תבהו בו בהבעת זלזול שתגרום לכם לקום וללכת מהמקום. כך בעצם תוכלו להגיד לקרובים שלכם שאתם יודעים מקרוב את התשובה לשאלה האם כל אמני החושים נותנים הופעה טובה?

 

מה זה בעצם אומר "הופעה לא טובה?"

כפי שניתן לראות, ישנן לא מעט דרכים שעשויות לגרום לקהל להתאכזב לחלוטין מהופעה של אמן החושים. בשורות הבאות יובא בפניכם פירוט הנוגע להתנהלות שגויה של אמן החושים, כזו שעשויה לגרום לצופים להבין שמדובר באמן חובבן ולא באיש מקצוע אמתי.

 

ניסיון לתאם טריק מראש עם שחקן מהקהל

אם נכחתם במקרה בשיחה שנערכה לפני ההופעה ובה היו מעורבים "אמן החושים" ואחד מהיושבים בקהל ושמעתם שמתבצע ניסיון לתיאום תרגיל ביחד (כלומר, האמן לא באמת מתכנן לבצע טלפתיה, אלא "מסדר" את הקהל), אתם יכולים לדעת שיש לכם את התשובה לשאלה האם כל אמני החושים נותנים הופעה טובה?

 

ניסיון לכופף כפית (מבלי לגעת בה) ללא הצלחה אל מול קהל

לא כל אמן חושים יודע לכופף כפית, כך שאם נכחתם בהופעה שבה "אמן החושים" ניסה לכופף כפית באמצעות המחשבה במשך זמן רב ללא הצלחה, אתם יכולים לדעת שאתם נוכחים בהופעה לא טובה של אמן חושים.

 

דוגמאות לטריקים נוספים שעשויים לגרום להופעה להיות לא טובה מספיק:

אמני חושים רבים מבצעים טריקים שבהם הם יודעים לקרוא מחשבות ומספרים, להלן 2 תרגילים נפוצים:

  1. טעות בזיהוי שם המשתתף
  2. טעות בזיהוי פרטי בנק או מספר כלשהו

 

אם נכחתם במופע שבו אמן החושים ניסה לנחש מספר פעמים את שם המשתתף\ את פרטי הבנק שלו\ מספר טלפון או כל דבר אחר ללא הצלחה, אתם יכולים לקום וללכת, פשוט כי חבל לכם על הזמן. עד כאן כל המידע שאפשר לכם לדעת האם כל אמני החושים נותנים הופעה טובה? כעת, אתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם את היכולת להבדיל בין מופע טוב או רע של אמן חושים.

תוכן עניינים