מאחורי הקלעים של אמן החושים

אם נכחתם אי פעם במהלך חייכם במופע של אמן חושים, בטוח מצאתם את עצמכם תוהים: "איך הוא עושה את זה?". לא צריך להיות אמן חושים בשביל לדעת ש- 99.9% מהנוכחים בקהל רוצים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של אמן חושים. אם להיות ממוקדים יותר, כל אחד רוצה לדעת איך אמן חושים יודע מה אנשים אחרים חושבים? איך הוא גורם למישהו לשכוח איך קוראים לו? ועוד הרבה שאלות שמתחילות ב"איך" וגורמות לקהל לצאת מהמופע עם סימני שאלה. הושבנו 4 אמני חושים לשיחה ודרשנו לקבל את כל המידע בנושא, כדי שתוכלו לקבל את התשובות לשאלות שלכם. להלן שאלות שעלו ופרטים נוספים שהצלחנו לאסוף עבורכם.

 

מה זה בעצם אומר להיות אמן חושים?

להיות אמן חושים זה אומר להיות אדם בעל ביטחון עצמי, כריזמה שלא תבייש את מנחה האוסקר ויכולת התמדה. אבל אין זה כל התכונות שמספיקות כדי להיות אמן חושים. אמן חושים צריך לדעת לבצע את האפקטים הבאים:

  • לקרוא מחשבות של משתתפים מהקהל במהלך ההופעה
  • לקרוא שפת גוף של אחרים
  • להשפיע על המשתתפים ועוד

 

כדי לדעת בדיוק מה זה אומר להיות אמן חושים, צריך לדעת מה עומד מאחורי הקלעים של אמן חושים. יש לנו ספוילר בשבילכם: אתם הולכים לדעת את כל הפרטים החמים ביותר, ממש בקרוב.

 

האם כל אחד יכול להיות אמן חושים?

לא כל אחד יכול לנסות אמן חושים. אם אתם רוצים להיות אמני חושים, אתם צריכים לענות על כל הקריטריונים הבאים:

  • ביטחון עצמי בכמויות – אם אתם חסרי ביטחון, כדאי שתעשו הכול כדי להיות בטוחים בעצמכם. ביטחון עצמי יאפשר לכם להציג את התרגילים שלכם באופן הטוב ביותר
  • יכולת עמידה מול קהל – זה כבר ידוע שאמן חושים צריך להיות כריזמטי ולסחוף את הקהל, אתם לא יכולים לעמוד מול קהל ולגמגם
  • הרבה זמן פנוי – העניין החשוב ביותר בכל הנוגע לאזור שנמצא מאחורי הקלעים של אמן חושים הוא תרגול. כדי להיות אמן חושים, אתם צריכים לתרגל המון. בשביל שתוכלו לעשות זאת, אתם צריכים שיהיה לכם הרבה זמן פנוי

 

איך אתם לומדים להיות אמן חושים?

מסתבר שניתן ללמוד את התחום בכמה דרכים, ריכזנו עבורכם שלוש מהן:

  • קורס מקוון – ניתן להירשם לקורס מקוון וללמוד מהבית איך להיות אמן חושים. היתרון המשמעותי בקורס זה, זו האפשרות ללמוד מהבית עם פיג'מה.
  • למידה פרונטלית אחד על אחד עם אמן חושים – כמו שיש שיעורים פרטיים עם מורה להנדסה, לשון ואנגלית, יש גם שיעורים פרטיים עם אמן חושים.היתרון בלמידה מסוג זה הינה האפשרות לשמוע מקרוב את כל הפרטים החמים שקורים מאחורי הקלעים של אמן חושים.
  • צפייה בסרטונים – אתם יכולים ללמוד באופן עצמאי תוך צפייה בסרטונים של אמני חושים שמדריכים איך לבצע תרגילים מסוימים. אם אתם לא יודעים איפה תוכלו למצוא את הסרטונים הללו, ריכזנו עבורכם 2 אפשרויות:
  • בקבוצות וואצאפ של אמני חושים – אם יש לכם קשרים, תוכלו להיכנס בקלות אל קבוצות וואצאפ של אמני חושים שמעלים סרטונים סודיים שמדריכים איך לבצע היפנוזה ותרגילים אחרים
  • ביוטיוב – אם אין לכם קשרים, גלישה ביוטיוב תאפשר לכם לראות סרטונים שילמדו אתכם איך לבצע תרגילים בסיסיים

 

תוכלו לגלות לנו סוד כלשהו שקשור למקצוע שלכם?

זו שאלה ששאלנו את אמני החושים שישבו עמנו סביב השולחן. מסתבר שמאוד קשה להוציא מאנשי המקצוע האלה פרטים על כל הנוגע לתחום האפלולי שנמצא מאחורי הקלעים של אמן חושים. אנחנו יכולים לומר לכם שלאחר ששאלנו את השאלה הזו, הייתה שתיקה מביכה שהסתיימה בצחוק גדול. כנראה שהסיבה לכך היא שמדובר במקצוע שבמרכזו סוד אחד גדול.

 

מאחורי הקלעים של אמן חושים מתחיל

אנחנו יכולים לומר לכם שאם תסתכלו אל מאחורי הקלעים של אמן מתחיל, אתם תראו הרבה תסכול. זה לא פשוט להיות אמן חושים. אמן חושים מתחיל יכול לתרגל אינספור פעמים את אותו תרגיל ולגלות בסופו של דבר שהוא פשוט לא מצליח לבצע אותו. זאת אומרת, שאמן חושים מתחיל יכול לגלות שהוא "שרף" 30 שעות אימונים על תרגיל מבוזבז, אבל ככה זה. מדובר במקצוע לא פשוט.

 

מילת המפתח בכל הנוגע למופע של אמן חושים היא – אשליה

נשתף אתכם שישבנו מעל שעה סביב שולחן מלא באמני חושים וחיכינו לשמוע את הסודות המעניינים ביותר שיש במקצוע הזה. רק כשהגענו לסעיף מספר 6 (הנוכחי), הם נזכרו לשתף אותנו במידע הכי מעניין שיש. מסתבר כי חיפוש מעמיק במתחם שנמצא מאחורי הקלעים של אמן חושים יאפשר לנו להגיע אל מילת המפתח: אשליה. אמני החושים מציינים כי בכל תחום של אמנות יש יצירה של אשליות. להלן כמה תחומים שניתן למצוא בהן אשליות:

  • ציור – לא מעט ציירים בוחרים ליצור באמצעות כתמי צבע אשליות ויזואליות שנקלטות על ידי חוש הראייה שלנו.
  • מוזיקה – מוזיקאים רבים משתמשים בצלילים כדי ליצור אשליות שמיעתיות.

 

כעת, כשהבנו מה זה בעצם אומר שימוש באשליה, אפשר להסביר כי אמן חושים מעצב אשליות שנוגעות לתפיסה החושית. למשל:

  • אמן חושים יכול לגרום למישהו מהקהל להאמין – שהמחשבות הפרטיות שלו מוקרנות במחשבה של אדם אחר
  • אמן חושים יכול לגרום למישהו מהקהל לחשוב – שפעולה שהוא עשה באופן אקראי הייתה מכוונת כדי שהאמן יוכל להגיע לתוצאה שהייתה ידועה לו מראש

 

מאחורי הקלעים של תרגילי אשליה

מאחורי הקלעים של אמן חושים עמוס בסודות אפלים. אנחנו שמחים לבשר לכם שהצלחנו להוציא סוד אחד שנוגע לתרגילי האשליה. לפי המידע שקיבלנו, ברוב תרגילי האשליה, מדובר בשליטה של אמן החושים בתודעה של אנשים אחרים. רוצים לדעת איך זה קורה? התודעה שלנו (יש מי שקורא לה גם התפיסה או השכל) מתחלקת לגורמים שונים:

  • קליטה חושית
  • זיכרון
  • עיבוד המידע לצורך שימוש

 

בכל אחד מאלה יש לאנשים טעויות, אשליות, עיוותים ואמונות שגויות. אמן החושים מנצל את הטעויות, העיוותים והאמונות שיש לקהל שלו בכל הנוגע למציאות. הוא עושה זאת באמצעות שימוש בטכניקות שהוא אסף עם השנים (מדובר בטכניקות שונות שתועדו בספרי אמנות הקסמים).

 

סיכום

אלו כל הפרטים שחשוב שתדעו על מאחורי הקלעים של אמן חושים. אנחנו בטוחים שכעת אתם יודעים לא מעט פרטים חדשים על התחום, כך שכמה מסימני השאלה שהיו לכם בתחילת המאמר, קיבלו את התשובות הראויות.

תוכן עניינים