מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם?

אם נכחתם בימי הולדת בשנות ה-90, אתם בטח יודעים שיום הולדת אמתית, כזו שעושה טוב על הלב, חייבת שיהיו בה עוגת שוקולד עם סוכריות צבעוניות, פיתות עם חומוס וחמוצים ואיך לא, הופעה של קוסם. פעם יום הולדת לא היה שלם בלי הופעה של קוסם. היום, ימי ההולדת קיבלו תפנית. בשביל שיום ההולדת יהיה מוצלח, צריכה להיות בו מפיקה, צלם, אולם, עוגת קומות ואיך לא, אמן חושים. אתם שומעים טוב, היום אין יום הולדת ללא הופעה של אמן חושים. בחרנו לכתוב את המדריך הבא בעקבות פניות רבות של הורים שחוגגים בקרוב יום הולדת לילד\ה ואינם יודעים מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם? אם גם אתם תוהים מהו ההבדל, כדאי שתקראו את השורות הבאות, בהן יפורט עבורכם כל המידע הדרוש.

 

מיהו אמן חושים ומיהו קוסם?

רגע לפני שנעסוק בשאלה מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם?, אנחנו רוצים להציג בפניכם את ההבדל בין אמן חושים לקוסם. מוכנים? יש מי שיאמרו שאמן חושים הוא סוג של קוסם. אבל בזמן שקוסם מתרכז באחיזת עיניים ובטריקים, אמן חושים מבצע תרגילים שמתמקדים בעיקר בתחומים הבאים:

  1. פסיכולוגיה
  2. זיכרון
  3. שפת גוף
  4. קריאת מחשבות ועוד

 

מה דומה בין אמן חושים לקוסם?

רגע לפני שנעסוק בהבדלים שקיימים בין השניים, אנחנו יכולים לספר לכם שיש כמה נקודות דומות. הבולטת שבהן היא התדהמה. מופעי קסמים ומופעים של אמני חושים מתחילים ונגמרים בתחושה של תדהמה. זוהי המטרה של שני האמנים, לגרום לקהל להיות מרותקים והמומים.

אם נכחתם אי פעם במהלך חייכם בהופעה של אחד מהשניים (או שניהם), אתם בטוח יודעים על מה אנחנו מדברים. זוהי תחושה בלתי נשכחת. התכנסנו כאן היום כדי לבדוק מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם? כדי להעמיק בשאלה זו, יש להבין קודם את ההבדל בין סוגי התדהמה שגורמים כל אחד מאנשי המקצוע הללו.

 

מה השוני באופן הפעולה של אמן חושים לבין זה של הקוסם?

קוסם ואמן חושים פועלים באופן שונה אך דומה במובנים מסוימים, כדי לגרום לקהל לחוש בתדהמה. הם "משחקים" באופן שונה בחשיבה של הקהל. הכנו עבורכם טבלה שתמחיש בקלות את ההבדל בין התדהמה שאמן החושים גורם לקהל הצופים בו, לבין זו של הקוסם.

בעל המקצוע אופן הפעולה
קוסם  

ניתוח צורת החשיבה

 

במהלך הופעה, קוסם מנתח את צורת החשיבה של הקהל, במטרה לגרום להם שלא לשים לב למה שקורה סביבם, כך שהדברים ייראו לא הגיוניים

אמן חושים  

ניתוח הצורה שבה אדם חושב

 

במהלך הופעה, אמן חושים מנתח את הצורה שבה הקהל חושב. כאשר המטרה העיקרית שלו היא להגיע למחשבה מסוימת שחושב אדם מסוים מהקהל.

 

מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם?

יש הבדל נוסף משמעותי בין אמן חושים לקוסם, והוא אופן המשחק שנעשה בהופעה של כל אחד מהשניים. אתם מרגישים מבולבלים? תקראו את הטבלה הבאה ותבינו בדיוק למה אנחנו מתכוונים:

בעל המקצוע משחק אל מול.. דוגמא לתרגיל
 

קוסם

חפצים

במהלך ההופעה, הקוסם לוקח חפצים שונים ומבצע באמצעותם קסמים שונים.

 

ניתן לראות זאת למשל בעת קסם שבו הקוסם מציג קלף מסוים שנמצא בידו ורגע לאחר מכן, ניצב במקומו חפץ אחר.
במצב שכזה, הקהל שנמצא אל מול הקוסם, לא הבחין באופן השינוי, אלא פשוט שם לב שהקלף נעלם.

 

 

אמן חושים

 

המח

במהלך ההופעה, אמן החושים מבצע את מעשי הקוסמות שלו על המוח של אנשים.
אמן החושים מנצל את התפיסות המקובעות שיש לנו והופך אותן לאמנות חושים מרהיבה.

 

 

 

ניתן לראות זאת למשל כאשר אמן חושים מבקש מאדם מהקהל "לזרוק" מספר לאוויר.
רגע לאחר מכן, הוא מציג לוח או דף שהוכנו מראש ועליהם מופיע המספר הנבחר.

 

קסמים מיועדים רק לילדים

אנחנו כאן כדי לשבור את הסטיגמה. שמענו שלא מעט אנשים סבורים שאמן חושים מופיע בפני מבוגרים וילדים כאחד. לעומת זאת, יש מי שאומרים שקוסם מיועד אך ורק לילדים. רוצים לדעת מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם? אנחנו יכולים פשוט לומר לכם שזה לא ההבדל ביניהם. קוסם יכול לבדר קהל של מבוגרים באופן יוצא מן הכלל בדומה לאמן חושים. לכל אחד מהם יש תרגילים שונים שגורמים לקהל להיות מופתעים ונדהמים בכל פעם מחדש.

 

שילוב בין קוסם לאמן חושים

בשנים האחרונות ישנו תחום חדש שמשלב בין תחום הקוסמות לבין אמנות החושים. העוסקים בתחום זה יוצרים משהו חדשני ומיוחד. הקוסמים, לאורך ההיסטוריה ניצלו את הידע שלהם בכל הנוגע לאופן שבו אנשים חושבים, כדי להעלים על הבמה חפצים כמו שעונים, ארנקים וכדומה. לעומת זאת, אמן חושים ניצל את הידע שלו כדי לתקשר עם רוחות של אנשים שנפטרו. היום, ניתן למצוא לא מעט אמנים שמגדירים את עצמם כשילוב של השניים.

כלומר, קוסמים שמשלבים גם תרגילים שמתאימים לאמני חושים. לעיתים, אנשים שנוכחים בהופעה של אמנים אלו, מוצאים את עצמם תוהים מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם? מכיוון שהאמנים לא תמיד מסבירים אילו תחומים שייכים לקוסמות ואילו לאמנות החושים (בשביל זה אנחנו כאן).

 

הזמנת אמן חושים\קוסם מומלץ לאירוע הבא שלכם

עכשיו אתם סוף סוף יודעים מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם? אבל לא בטוח שאתם יודעים איך להזמין אמן חושים\ קוסם מומלץ לאירוע הבא שלכם.
כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בבעל המקצוע הטוב ביותר, אתם צריכים לפעול בהתאם לשלבים הבאים:

  • תפרסמו פוסט ברשתות החברתיות – פרסום פוסט ובו אתם משתפים את הקרובים אליכם כי אתם מחפשים אמן חושים\קוסם  לאירוע הבא שלכם צפוי להביא למבול של המלצות חמות על בעלי מקצוע.
  • תערכו חיפוש מקיף בגוגל אודות בעל המקצוע – אתם רוצים להיות בטוחים שקיבלתם המלצות טובות? רשמו את שמו של בעל המקצוע הנבחר בגוגל ותבדקו מהן הביקורות שנכתבו עליו ומהו הדירוג שהוא קיבל.
  • תבקשו לראות סרטונים מהופעות קודמות – לאחר שבחרתם בבעל מקצוע מסוים, אתם יכולים לראות סרטונים מהופעות קודמות שהוא קיים כדי לראות פחות או יותר במי מדובר.

 

לסיכום

כעת אתם יודעים מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם? כך שתוכלו לבחור באופן שקול האם אתם מעוניינים בהופעה של אמן חושים או של קוסם (או של אמן שמשלב את שני התחומים יחד). דבר אחד חשוב לנו להזכיר לכם – תבדקו מראש שמדובר בבעל מקצוע מומלץ, כדי שתוכלו להיות בטוחים שתהיה לכם הופעה מדהימה ובלתי נשכחת.

תוכן עניינים