מנטליסט למגזר החרדי

שומרי התורה והמצוות מסננים בנפה דקה את טיב ההנאות שלהם, כשלא כל סוג בילוי נכנס להם ללו"ז. בבחירת אמן אורח לכנסים ואירועים שונים הם בוררים היטב את סוג המופע ואת סגנון השפה של איש המקצוע, בדיוק באותה מידה בה הם שואלים על הכשרתו המקצועית. מנטליסט למגזר החרדי חייב להיות כזה שמכיר את הניואנסים הדקים ואת הלך הרוח החרדי. מעוניינים לדעת כיצד לבחור מנטליסט כשר ואיכותי לאירוע שלכם? כל המידע במאמר הכתוב מטה.

 

מנטליסט – מי אמר שהוא מותר הלכתית?

כתוב בתורה: "כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ נֹתֵן לָךְ – לֹא תִלְמַד לַעֲשׂוֹת כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם. לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ, קֹסֵם קְסָמִים, מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף. וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים." (דברים, י"ח, ט'-י"א)

פסוקים אלו מלמדים שאין לעסוק כלל בענייני קסם ומאגיה, ולא רק זאת אלא שעונשם של העוברים על ציווי זה הוא מיתה או מלקות. אם כך, האם המנטליסט לא יורד מהפרק על אתר?

 

מיהו מנטליסט?

מנטליסט הינו אמן חושים, העושה שימוש בחמשת חושיו כדי להפעיל את החוש השישי של צופיו. מנטליסט יוצר אשליות של תופעות מעל הטבע, באמצעות מניפולציות, קריאת שפת גוף ואמצעים נוספים פסיכולוגיים.

הפרפסיכולוגים יגדירו את המנטליסט כמי שיכול להחדיר סוגסטיות למוח האנושי על ידי היפנוזה וניתוב לשוני פיזיולוגי, וכן מסוגל לקרוא את מחשבותיו של העומד מולו על סמך פרטים חיצוניים שונים.

 

מנטליסט – מותר או אסור?

מכיוון שכפי שביארנו, המנטליסט אמנם יוצר תופעות על טבעיות, אולם הן כאלה למראית עין בלבד, זאת בניגוד לקוסמים ולמכשפים המוזכרים בתנ"ך, המשתמשים בכוחות טומאה לביצוע התופעות המאגיות. אי לכך, מותרת הצפייה במופע של מנטליסט לכל הדעות, ואינה נכללת תחת איסורי התורה שהופיעו לעיל.

 

מנטליסט למגזר החרדי – מה עליו להיות?

מנטליסט למגזר החרדי שלא נחשף היום לראשונה לכיפה שחורה

למגזר החרדי שפה משל עצמו וניואנסים דקים, ככל שהמנטליסט יכיר יותר את העולם הזה, כך ההופעה שלו תצליח יותר, וחיבורו לקהל הצופים יהיה אמיתי ונכון יותר.

 

מנטליסט למגזר החרדי שמנפה את מילותיו

בנוסף, חשוב שהמנטליסט ישתמש אך ורק בשפה נקיה. שימוש בסלנגים גסים ובבדיחות לא הולמות, לא יעלה בקנה אחד עם דרישות המארגנים, ויגדיר את המופע כולו ככישלון צורב. יש לדעת שמנטליסט עושה שימוש בהמון הומור במהלך המופע שלו, לכן חשוב לבחור במנטליסט המכיר את החברה החרדית ומודע לרגישות ולעדינות המאפיינים אותה.

 

מנטליסט למגזר החרדי חייב להיות מקצוען

רוב רובם של החרדים הם לומדי גמרא או שלמדו בעבר, מה שחידד את מוחם ותרם לצורת החשיבה הלמדנית שלא רואה בשום דבר, עובדה מובנת מאליה. בלימוד התורה שבעל פה רווחת הצורה של שאילת קושיות והפרכת הכתוב על ידי מקורות שונים.

בני המגזר החרדי יעמידו במבחן את המנטליסט, וינסו להבין בכל דרך את שיטתו ואת סגנון עבודתו, וכן, כיצד הוא מאפשר לתופעות ההזויות לקרות. לכן, כשאתם בוחרים מנטליסט לבני המגזר הזה, עליכם לבחור באחד מאסטר שיצליח להפעים גם את גדולי הסקפטיים ומטילי הספק ולגרום גם להם, ליהנות מאשליות מפתיעות מבלי להבין את דרך הביצוע שלהן.

 

מה יכלול מופע של מנטליסט למגזר החרדי?

צפיתם פעם בחפצים המטיילים בכוחות עצמם? חשתם פעם שמישהו נגע בכם מבלי שהיה אי מי לצידכם? מופע של מנטליסט עשוי לגרום לכם לחשוב שיתכן ולקיתם באי שפיות זמנית, או שאתם הוזים מתוך חום גבוה.

מופע של מנטליסט לקהל החרדי יכלול קריאת מחשבות וטלפתיה, טלקינזיס ניחוש של מספרים שונים כמו מספר כרטיס אשראי או קוד סודי, ניתוח של קווי אופי מדויקים ומציאת פריטים נסתרים. מופע של מנטליסט למגזר החרדי יגרום לכל הקהל להידרך בציפייה ולהריע בעוז, לצחוק מעומק הלב, ולשאול בכל פעם מחדש: "איך הוא עושה זאת?"

 

לאילו אירועים יוזמן מנטליסט למגזר החרדי?

קעמפים בישיבות, נערכים בתקופת "בין הזמנים", ומהווים חוויה של שחרור והתאווררות לבחורים הצעירים השוקדים על תלמודם משך כל ימות השנה. מופע מנטליזם יוכל להתאים מאוד למחנה קיץ זה הנערך בחודש אב, הבחורים הצעירים ייהנו מהאקשן שבחוויה ומהעניין, מה שיוסיף גם לגיבוש החברתי ולאווירה החווייתית של הקעמפ.

מנטליסט לציבור החרדי יוכל להתאים לקייטנות של ילדי "חיידר", למחנות יומיים של בתי ספר ולאירועים עסקיים בחברות שונות, כמו טקס השקת כוסית, וועדי עובדים, ימי גיבוש וכנסי מנהלים.

 

מחיר מופע של מנטליסט למגזר החרדי

עלותו של מופע מנטליזם למגזר החרדי תלויה במספר גורמים: ברמתו המקצועית של אמן החושים, במוניטין שהוא צבר, בגודל והיקף האירוע ובמיקומו הגיאוגרפי.

 

מופע ביתי קטן

במידה והנכם מעוניינים לחגוג מסיבת יום הולדת בצורה מקורית, או לשדרג מסיבה של יום נישואין, תוכלו ליהנות משירותיו של מנטליסט. מחיר מנטליסט מתחיל לאירוע קטן יתחיל מ-1,800 ש"ח, מנטליסט מנוסה ידרוש 2,500 ש"ח ואילו מנטליסט בעל שם יגבה כ-5,000 ש"ח על מופע כזה.

 

מופע בינוני בהשתתפות עשרות אנשים

אמן חושים ממוצע יגבה מכם כ-2,300 עד 3,500 ש"ח על מופע בסדר גודל כזה. אם אתם מעוניינים דווקא באמן חושים ענק, מפורסם ומוכר בעולם, קחו בחשבון שהוא עשוי לדרוש בין 5,500 ש"ח ל-155,000 ש"ח, לפי סגנונו וסגנון האירוע שלכם.

 

אירועים עסקיים גדולים

אירועים של מאות ואלפי אנשים באולמות ענק, ייכרכו בעלות מופע של מנטליסט בטווח מחירים של 6,000-9,500 ש"ח. אמן סלבריטאי לעומת זאת ידרוש סכום של בין 7,000 ש"ח ל-500,000 ש"ח.

מכיוון שהמנטליסט יוצר אשליות ואחיזת עיניים, הופעתו מותרת בהחלט, בניגוד לקוסמים ומכשפים המשתמשים בכוחות טומאה.

חשוב שהוא יכיר את דרישות הקהל ואת שפתו, וכן ישתמש בשפה נקיה. בנוסף חשוב שהוא יהיה מקצועי מאוד ומתוחכם.

מנטליסט מתחיל יגבה כ-1800 ש"ח, מנטליסט מנוסה ידרוש כ-2,5000 ש"ח ואילו מנטליסט בעל שם עולמי, יעלה כ-5,000 ש"ח.

קריאה של מחשבות, הזזת חפצים ללא מגע, חיזוי עתידות וגילוי חפצים מוטמנים.

תוכן עניינים