מנטליסט לפורים – פורים מסתורי

חג הפורים מתקשר לנו בדרך כלל עם שמחה וצהלה ואולם, אפשר לנסות להתבונן על החג מזווית מעט שונה ולהוסיף קמצוץ של מסתורין. דווקא מסכות ותחפושות משתלבות היטב עם אפקט המסתורין, נשף המסכות הידוע ואגדות אגטה קריסטי למיניהן, שהפכו לקאלט במסיבות של האלפיון העליון. אז אם בה לכם מעט לגוון את מסיבת הפורים שלכם ולהוסיף לה מעט מסתורין, אני מבקש להציע לכם הפעם, מנטליסט לפורים. מרביתם של אמני האשליה מתחזקים באופים הבימתי גם צד מצחיק, שמשתלב מצוין עם אפקט האשליה. אז בואו נדבר על זה.

 

מנטליסט לפורים – מצחיק או מסתורי

ישנם שלושה סוגים של מנטליסטים שאני מכיר –

  • המסתורי
  • המצחיק
  • זה שמשלב מסתורין וצחוק.

 

המנטליסט המסתורי

מדובר באמן שלוקח את עצמו מאוד ברצינות ומבקש לתת לקהל תחושה, שמה שהקהל רואה וחווה זו מציאות, שיש בה מסתורין וכוחות מיוחדים שמייצרים אותו. מדובר בדרך כלל באמן שיכניס אתכם לעולם האשליה והמסתורין עד הקצה האקסטרימי של העניין.

 

המנטליסט המצחיק

מדובר באמן שמודע לכך, שאין לו כוחות מיוחדים ועל אנושיים ולכן, הוא מתבל את המופע שלו בהרבה מאוד הומור. הוא פחות רציני וקשוח כלפי עולם האשליה והמסתורין, מכיוון שהוא יודע שהכל מניפולציה על מוח האדם. מדובר באמן שמבצע מופע שהגדרתו, אנטי קליימקס כלומר – הוא עושה צחוק ממה שהקהל תופס ככוחות מיוחדים שיש לו.

 

מנטליסט שיש לו הכל

מדובר באמן שמתוך חשיבה אסטרטגית לחלוטין, ומתוך ידיעה שיש לו את האפשרות, מבצע מופע שמשלב אשליה וצחוק. מצד אחד, לא תמצאו אצלו את הרצינות של המנטליסט המסתורי, שמעונין שתחשבו שיש לו כוחות מיוחדים ומצד שני, הוא לא מבצע אנטי קליימקס, שמציג את מה שהקהל תופס ככוחות מיוחדים, כבדיחה אחת גדולה, כפי שעושה המנטליסט המצחיק. כשמדברים על מנטליסט לפורים, אני חושב שמדברים בעיקר עליו.

 

מנטליסט לפורים – מי הכי מתאים

למסיבת פורים, שהיא מסיבה שמאופיינת בשמחה, צהלה והומור, הייתי לוקח את אחד משני המנטליסטים הבאים – המצחיק או זה שיש לו הכל. הסיבה לבחירתי או יותר נכון המלצתי, נובעת משתי סיבות מרכזיות – מדובר באמת בחג שהצחוק והשמחה מאפיינים אותו, ולא הייתי רוצה לשבור את הצפייה של הקהל שמגיע למסיבה.

אין ספק שמדובר בקהל שמצפה לצהול, לצחוק ולשמוח. על פי רוב, המופע המצחיק ביותר יהיה של המנטליסט המצחיק, מכיוון שהוא שם דגש על ההומור יותר מכל דבר אחר. לפיכך, ניתן לומר שמנטליסט לפורים צריך להיות שייך לאסכולת ההומור.

 

מה יכלול מופע של מנטליסט מצחיק

מופע של מנטליסט מצחיק כולל בתוכו בדרך כלל את המרכיבים הבאים –

  • פתיחה עוצמתית, שבה מבצע האמן טריק מרשים ביותר שבסופו, הוא חושף את הפאנץ המצחיק.
  • קטעי אנטי קליימקס קורעים מצחוק.
  • קטעי נונסנס.

 

בואו נעמיק מעט בתכנים אלה, דבר שיסייע לכם להבין לעומק מה יש במופע כזה, ומי המנטליסט לפורים, שתבחרו בו.

 

פתיחה עוצמתית שלא תוכלו לשכוח

דמיינו לעצמכם אמן אשליות, שעולה לבמה ומספר לכם על קסם עוצר נשימה שהוא עומד לבצע עם קלפים. מטרת הקסם – לנחש את הקלף שמתנדב מהקהל בחר, כשהוא עם סרט על עיניו, שמונע ממנו לראות באיזה קלף המתנדב בחר. נשמע מסקרן נכון ? גם אני חושב.

המתנדב עולה לבמה ומקבל חפיסת קלפים רגילה, המנטליסט מבקש ממנו לפרוס כמניפה את הקלפים כך שהקהל רואה. לאחר שהמתנדב עושה זאת, נותן לו המנטליסט קלף אחד ענק ומבקש ממנו לבחור קלף אחד מהחבילה שהוא הכי גדול. הבנתם נכון ? קטע מצוין של מנטליסט לפורים.

 

קטעי אנטי קליימקס קצרים וקורעים

עכשיו דמיינו לעצמכם את המנטליסט קורא למתנדב אחר ומבקש ממנו לרשום לו על פתק את כל פרטיו האישיים, לרבות כתובתו. באמצעות פרטים אלה, ינחש המנטליסט פרטים אחרים אישיים אודות המתנדב.

ברגע שהפתק מגיע אליו הוא אומר למתנדב, עכשיו תמתין רגע והוא קורא בקול רם, אחמד, יוסף, בואו יש פריצה חדשה. גם את זה הבנתם נכון ? עוד קטע מצוין של מנטליסט לפורים.

 

קטעי נונסנס

קטעי נונסנס שונים מקטעי האנטי קליימקס והם מבוססים על אלתור של המנטליסט עם הקהל. המנטליסט מנהל סוג של דו שיח מצחיק עם הקהל שלו, על נושאים שונים שקשורים לחג או לכל דבר אחר, והדברים קורים תוך כדי תנועה, בדיוק כמו במופע סטנדאפ קלאסי. אבל אתם תבחרו מנטליסט לפורים.

 

מנטליסט לפורים – איזה אירוע יש לכם

האירועים בחג הפורים מצטמצמים בדרך כלל לאירוע מסיבה. אבל, באיזו מסיבה מדובר ? מסיבה פרטית בבית או חצר, מסיבת עובדי חברה, מסיבה במועדון, מסיבה שמארגנת רשות מקומית או אולי מסיבה של לקוחות וי איי פי ?

לא לכל מסיבה מבין המסיבות שציינתי יתאים מנטליסט לפורים. אם אתם הולכים למסיבה פרטית, ניתן לשלב מופע קצר של מנטליסט. למה קצר ? כי אנשים באים לרקוד ולשתות אלכוהול. אפשר לעצור להם לזמן של 20 עד 30 דקות את המוזיקה ולתת להם מופע, לא יותר מזה.

במידה ומדובר במסיבה של עובדי חברה, בוודאי שאפשר ואף רצוי לעצור לטובת מופע את המוזיקה. בדרך כלל, מרבית העובדים יעריכו את העובדה שהחברה בה הם עובדים, לא הסתפקה בתקליטן והביאה

גם מופע למסיבת הפורים. הם יחשיבו את זה כהשקעה של החברה בהם. אחרי הכל, יהיה להם זמן רב לרקוד באותו ערב. כשמדובר במסיבה שעורך בעלים של מועדון ריקודים, אין מקום בשום אופן לעצור את המסיבה למופע, לא יעבוד. אלה אנשים שבאים לרקוד נקודה.

מסיבה של רשות מקומית, בדרך כלל בשביל לחסוך בהוצאות, הרשות לא תעשה גם וגם ותסתפקו בתקליטן. במידה ומדובר באירוע שמארגן מותג גדול ללקוחות וי איי פי שלו, ברור שיש מקום לשילוב של מופע. הנהלת המותג בוודאי תרצה להראות ללקוחות הזהב שלה, שהיא משקיעה בהם ומביאה גם מופע של מנטליסט למסיבת הפורים.

תוכן עניינים