מנטליסט לפסח – אשליה לחג

חג הפסח הוא חג החירות, חג יציאת מצרים, והוא מהווה אתגר בכל שנה בשאלה, כיצד ניתן לתבל את ליל הסדר אותו אנחנו חוגגים. נכון, סוגיה זו היא נחלתם של אנשים חילוניים בלבד אולם, החג נמשך כשבוע שלם ומאפשר לחוגגים אותו, מגוון רחב של אירועים בהם ניתן לחגוג בכל דרך שהיא. כך יכולים גם הדתיים והחרדים, לחגוג בימי החג באירועים שונים בבית או בטבע. במאמר הבא, אני מבקש להציע לכם רעיון יצירתי, שיאפשר לכם לחוות חוויה שונה בפסח הבא. לא משנה אם אתם חוגגים עם המשפחה בליל הסדר, עם חברים בטבע, או חוגגים בחוג בית שפועל בכל השנה, הרעיון הזה הוא פתרון לכל סוגי האירועים. אני עומד להציע לכם מנטליסט לפסח.

 

מנטליסט לפסח – בבית או בחוץ

מכיוון שמדובר בתקופת האביב ובחוץ בדרך כלל חמים ונעים, קיימת האפשרות לקיים אירוע בבית, כמו ליל הסדר או סתם אירוח של חברים לכבוד החג, וניתן גם, לחגוג אירועים חברתיים בחוץ. נשאלת השאלה מה עדיף – מופע מנטליסט במקום סגור, או מופע מנטליסט בחוץ באוויר הפתוח. מנטליסט לפסח – בבית או בטבע ?

 

מנטליסט למופע בבית – יתרונות מול חסרונות

מנטליסטים אוהבים בדרך כלל להופיע במקומות סגורים. הסיבות לכך מגוונות ולוקחות בחשבון אלמנטים של שקט, הסחות דעת וסואנד. אבל אני מבקש להסביר לכם את העניין ממקום של מי שהפיק במשך שנים רבות אירועים ולא מתוך עיניו של האמן.

היתרונות של מופע מנטליסט במקום סגור הם ברורים ומשיקים בהחלט עם מה שהאמן עצמו מרגיש ונחזור עליהם לרגע – מקום סגור מונע רעשי רקע שמגיעים מבחוץ. בזכות העובדה שזה רק האמן והקהל, רמת הסחות הדעת שעלולה להפריע לקהל או לאומן, קטנה מאוד. ישנו גם נושא הסאונד שלכאורה קל ופשוט יותר במקום סגור אולם, שימו לב, אמרתי לכאורה.

בואו נזכיר לרגע גם את החסרונות של מופע במקום סגור – זה עשוי לצמצם לנו את כמות המשתתפים למשל. לעיתים, אם מדובר בסלון של בית פרטי, ייתכן שסידור החשמל להגברה לא יהיה מספק ואנו עלולים למצא את עצמנו עם נפילות של החשמל, כך שלא הכל ורוד כשמדובר במקום סגור.

 

מנטליסט למופע במקום פתוח – יתרונות מול חסרונות

גם במקרה זה נתחיל עם היתרונות למרות, שהמנטליסט כפי שציינתי יעדיף תמיד מופע במקום סגור. היתרונות במקום פתוח הם, שאין כמעט הגבלה למספר המוזמנים, המצאות באוויר הפתוח בעונה זו של השנה עושה טוב למרבית האנשים ומבחינת הגברה, יהיו לנו תנאים להזמנת הגברה מקצועית.

יש מי שיראו בכך חסרון כי זה עולה יותר, אבל אני מסתכל על הדברים רק מתוך המקום המקצועי בשלב זה. יתרון נוסף למופע במקום פתוח הוא, שעל פי רוב לא נפריע לאף אחד.

החסרונות של מופע בחוץ נשארים ברמת הרעשים שעלולים להגיע ממקום קרוב והסחות הדעת שעלולות להיווצר בעקבות אותם רעשי רקע או אפילו מעבר של חתול או כלב, שיכול להסיח את הדעת. לסיכום החלק הזה אומר, הדברים הם לא חד משמעיים כפי שהמנטליסט עשוי להציג אותם. מנטליסט לפסח יכול להופיע גם במקום סגור וגם במקום באוויר הפתוח.

 

שיקולים נוספים בבחירת הלוקיישן של המופע

כדי להיות בטוחים שאתם בוחרים את המיקום המדויק ביותר למופע המנטליסט שלכם, עליכם לשבת עם המנטליסט הנבחר ולהבין ממנו ממה מורכב המופע שלו. האם אלה קטעי קלוז אפ, שמתרחשים מתחת לאפו של מתנדב כזה או אחר, האם מדובר באייטמים רבים המבוססים על קלפים, או שהוא עושה מופע מעט יותר אקסטרימי שמבוסס על סכיני גילוח, סכיני מטבח, שפת גוף ועוד.

תכני המופע בהחלט צריכים להשפיע על החלטתכם בנוגע למיקום המופע. קטעי קלוז אפ מחייבים מופע אינטימי כשהקהל יושב קרוב לאמן ולכן, מקום פתוח יתאים פחות. קטעים המבוססים של שפת גוף יכולים להתאים מצוין למופע בחוץ, יש אפילו יתרון בלראות את הדברים מעט ממרחק. אתם יכולים לראות שיש לקחת בחשבון שיקולים רבים לפני שמזמינים מנטליסט לפסח.

 

מנטליסט חבר אגודת הקוסמים בישראל

בישראל קיימת אגודת הקוסמים, מדובר בארגון וותיק ודי מסודר. ניתן לומר, שמרבית הקוסמים לרבות המנטליסטים, חברים באגודת הקוסמים. האם זה אומר שעדיף לא לשכור את שירותיו של מנטליסט שאיננו חבר באגודה, לא בהכרח אולם, מי שמעונין בסוג מסוים של תעודת ביטוח למופע, יכול להיכנס לאתר האגודה ולבחור משם מנטליסט לפסח.

 

הפכו זאת למופע המנטליסט הפרטי שלכם

לא משנה באיזה סוג אירוע מדובר, פרטי, עסקי, משפחתי או קבוצת חברים, דרשו את שיתוף הפעולה של המנטליסט. כלומר, ספרו לו מי אתם, מה בדיוק מטרת האירוע, אפיינו לו את הקהל, תנו כמה אנקדוטות לא אישיות מידי, על חלק מהאורחים שיגיעו ואפשרו לו לייצר התאמה בין מספר קטעים מתוך המופע לכל הפרטים שהעברתם לו. זה תמיד עובד ומעצים את החוויה מהמופע.

 

מדוע לבחור דווקא מנטליסט לפסח ?

להלן מספר סיבות הגיוניות מאוד לבחירת מנטליסט לפסח –

  • האגדה של פסח יש בה משהו מיסטי – חציית ים סוף, הסיפור שעובר מדור לדור ולכן, מנטליסט מתאים מאוד לאווירת החג.
  • ישנם מנטליסטים שמשלבים הרבה הומור במופע שלהם ואתם נהנים ממופע סטנדאפ מנטליזם.
  • במידה ומדובר באירוע קטן, קטעי הקלוז אפ שיבוצעו תחת אפם של האורחים פשוט יפילו אותם מהרגליים. כל כך קשה להבין כיצד הקסם קורה ממרחק אפס כמעט.

 

סוף דבר

חברים יקרים, אני מאחל לכם שתמיד תחגגו בחגים. אני ממליץ לכם בחום, אם יש לכם את האפשרות ואת המקום הנכון, הזמינו מנטליסט לפסח הבא שלכם.

תוכן עניינים