אומן חושים לציבור החרדי

אחד המופעים המבוקשים ביותר בתחום הבידור הינם מופעי אמנות חושים. מופעים אלה מפגישים מציאות וקסם, ומציגים בפנינו עולם חדש ומופלא. המופע מועבר בשילוב של הומור ובדיחות, כך שהחוויה המתקבלת הינה מהנה וכיפית. אמן חושים המופיע בפני ציבור חרדי מבטיח מופע איכותי, מעניין, מרתק ומלהיב, אשר יקפיץ את האירוע שלכם בכמה רמות!

 

מה זה מופע אמנות חושים?

מופע אמנות חושים הינו מופע אשר מועבר על ידי "אמן חושים" או "מנטליסט". במהלך המופע מציג אמן החושים יכולות על טבעיות שונות, ומסוגל לבצע תרגילים אשר אינם בתחום היכולת של האדם הרגיל. המופע מקיים אינטראקציה רבה עם הקהל, ותרגילים רבים נעשים באמצעותו, דבר התורם להיווצרותה של אווירה אינטימית וחווייתית, ומבטיח כי הקהל ירגיש שותף במופע במידה רבה.

 

אילו תרגילים מוצגים במופעי אמנות חושים?

נציג כאן מספר תחומים אשר מופיעים בתדירות גבוהה במופעי אמנות חושים:

 

תרגילי טלפתיה

תחום מרכזי במופעי מנטליזם הינו עולם הטלפתיה. בתרגילים אלה מתקשר אמן החושים עם אנשים אחרים ללא קשר חושי כלשהו, אלא בכוח המחשבה בלבד. התרגילים הנעשים באמצעות יכולת זו הינם מגוונים ומורכבים, וכל אמן משתכלל על פי סגנונו הייחודי לו.

 

ניבוי עתידות

במופעים רבים מציג אמן החושים יכולת לנבא בחירות עתידיות של אנשים שונים מתוך הקהל. יכולת זו כוללת למשל חיזוי מדויק של קלף אשר ייבחר על ידי משתתף מתוך הקהל, ניבוי באיזה כוס עתיד להכניס המשתתף כדור וכו'.

 

הזזת חפצים בכוח המחשבה

אמני חושים רבים מציגים יכולות של השפעה על חפצים ללא מגע ישיר אלא באמצעות כוח המחשבה בלבד. יכולת זו מתבטאת במגוון תרגילים רחב, אשר בין הנפוצים שבהם ניתן למנות: כיפוף כפיות, עצירת שעונים, הזזת מתכות, הרחפת קלפים וכדו'.

כמובן שלכל אמן יש את הסגנון הייחודי לו, ואת הנושא אשר בו הוא התפתח והתקדם, ועל כן כל מופע הינו ייחודי ומיוחד, ואין מופע אשר דומה לחברו.

 

האם מופעי אמנות חושים מתאימים לציבור החרדי?

אמנות החושים מתחברת לנקודות בסיסיות מאד באישיותנו כבני אדם – סקרנות, התלהבות, מסתורין, חוויה וכדו'. מכיוון שכך מופעי אמנות החושים מתאימים לכל אדם באשר הוא אדם. מופעים אלה מתאימים לכל מגזר ולכל ציבור, ובכלל זה הציבור החרדי. בשנים האחרונות חלה פריחה של אמנות החושים בציבור החרדי, ואמנים רבים מציעים מופעים המותאמים במיוחד לציבור זה.

 

האם כל אמן חושים מתאים לציבור החרדי?

כאמור לעיל, אמנות החושים מתאימה לכל אדם ולכל מגזר, ובכלל זה המגזר החרדי. עם זאת, ישנם מספר התאמות אותם נדרש אמן החושים לבצע בבואו להופיע בפני ציבור חרדי. בין ההתאמות ניתן למנות – הפרדה מסוימת בין גברים לנשים, הצגת תכנים ראויים, דגש על נקודות העומק והמחשבה, שימוש בשפה נקייה וכדו'.

כאשר אתם מזמינים אמן חושים להופיע בפני ציבור חרדי, וודאו עמו כי הוא התנסה בכך בעבר, וכי הוא מודע להתאמות אותן עליו לבצע.

 

כיצד לשלב את אמן החושים באירוע בצורה הטובה ביותר

בכדי להפיק את המירב מאמן החושים המגיע לאירוע שלכם, מומלץ לחלק את המופע לשני חלקים עיקריים:

  1. מופעי היכרות – במהלך החלק הראשון, מסתובב אמן החושים בשלב קבלת הקהל, ומבצע בפני קהל מצומצם תרגילי היכרות קצרים ומהירים. המטרה של המופע הראשון הינה ליצור היכרות בסיסית בין הקהל לבין אמן החושים, וכן לפזר אווירה קסומה כבר בשלב הראשוני של האירוע.
  2. מופע ראשי – השלב השני הינו המופע המרכזי המבוצע לעיני הקהל כולו, ובו מבצע האמן את תרגיליו הגדולים והמרשימים. מופע זה הינו הדובדבן של האירוע, והוא מתבסס במידה רבה על הקשר וההיכרות אשר נוצרו בשלב הראשון.

 

כמה עולה להזמין אמן חושים לציבור החרדי?

מחירו של אמן חושים משתנה בהתאם למדדים רבים. המחיר תלוי במידה רבה ברמתו המקצועית של האמן וברמת הניסיון שלו, וגם לאמן עצמו יש מגוון מחירים בהתאם למשתנים השונים. למשל, מחירה של הופעה קצרה שונה ממחירה של הופעה ארוכה, ומחירה של הופעה לקהל של 50 אנשים שונה ממחירה של הופעה לעיני 1,000 אנשים.

על מנת לקבל הצעת מחיר מדויקת עבור האירוע שלכם מומלץ לפנות לאמן או לנציגיו בצורה ישירה ולבקש הצעת מחיר על פי נסיבות האירוע הספציפי שלכם.

 

אילו הכנות יש לעשות לפני הגעתו של אמן החושים

לפני שאתם מזמינים אמן חושים למופע פרטי, תאמו עמו מה עליכם להכין ומה נמצא בתחום אחריותו שלו. למשל, ישנם אמני חושים אשר מספקים ציוד הגברה ותאורה בעצמם, ויש המסתמכים על בעל האירוע. מומלץ לבקש שאמן החושים יספק את הציוד כולו, ובעל האירוע יידרש לארגן את מקומות הישיבה בלבד.

חשוב לזכור כי מופע אמנות חושים מערב את הקהל במידה רבה, וישנה תנועה ערה בין הבמה לבין הקהל. על מנת לחסוך זמן מופע יקר מומלץ לפנות מעברים מרווחים ולאפשר תנועה נוחה ומהירה בין המשתתפים לבין אמן החושים.

התורה אסרה על עשיית קסמים, כשפים, ניחוש וכדו', אולם פוסקים רבים סייגו ואמרו שהתורה אסרה עשיית קסמים "אמיתיים", אולם מופעים הנעשים לשם שעשוע בלבד ואינם מציגים את אמן החושים כבעל כוחות על טבעיים לא נאסרו. מכיוון שכך, במידה ואמן החושים מבהיר לקהל כי אינו בעל כוחות קסם – הדבר מותר.

יש אשר דרשו מאמן החושים לגלות לקהל כיצד הוא מבצע תרגיל אחד, על מנת להוכיח כי אין ממש בכוחו, אולם פוסקים רבים התירו אף בלא סייג זה מכיוון שכיום כולם יודעים שמדובר בזריזות ידיים בלבד, ולא יטעו לחשוב שלאמן החושים יש כוחות קסומים.

אמנות החושים מכילה מגוון עצום של תרגילים ופעלולים, ולכל אמן חושים את תחום ההתמחות שלו אותו הוא פיתח ושייכלל. מכיוון שכך, ניתן להתאים מופעי אמנות חושים למנעד עצום של אירועים. בין אם זה ברית מילה, בר מצווה, יום הולדת, ערב השקה, יום גיבוש לעובדים, אירוע משפחתי –בכולם ניתן להציג מופע אמנות חושים אשר יתאים לאירוע בצורה מושלמת!

אנשים רבים נוטים לערבב בין אמן חושים וקוסם. מקצועות אלה אכן קרובים זה לזה, ולעיתים קרובות אמן החושים הוא גם קוסם ולהפך, אולם מקובל לחלק ולומר כי קוסם מתמקד בחפצים ממשיים בקסמיו (שולף מטפחת מהאוויר, מעלים פרח, מכפיל כדורים וכדו') ואילו אמן החושים מבצע את תרגיליו באמצעות המחשבה, התודעה, הזיכרון וכדו'.

אורכו של המופע משתנה על פי בקשתו של בעל האירוע ועל פי סגנונו של אמן החושים. על מנת לקבל זמן מדויק ניתן לפנות לאמן החושים ולדבר עמו בנושא.

תוכן עניינים