אמן חושים לאירועים במגזר הדתי

הכנתם רשימת מוזמנים, ומצאתם קייטרינג מושלם, וארגנתם כבר הסעות, והוצאתם כבר הזמנות, והשגתם את האולם שרציתם, וסגרתם עם המלצרים, וסיכמתם כבר עם הצלם ועכשיו נשאר רק לבחור את המופע שימלא לכם את משבצת התוכן של האירוע – גבירותיי ורבותיי, אפשר להפסיק לחפש! מופע אמנות חושים הוא המופע המושלם עבור האירוע שלכם! אמן החושים מגיע לכל אירוע ולכל קהל ומבטיח ערב חוויתי ובלתי נשכח לכל המשתתפים!

 

מה זה מופע אמנות חושים?

מופע אמנות חושים הינו מופע המועבר על ידי אדם הקרוי "מנטליסט", או "אמן חושים". כולנו מכירים חמישה חושים, אולם אמן החושים מסוגל לבצע תרגילים ופעלולים באמצעות מעין 'חוש שישי'.

חוש שישי זה מאפשר לו לקרוא מחשבות, לחזות עתידות, להזיז חפצים בכוח המחשבה ועוד מגוון יכולות אשר אין להן כל הסבר. המופע מועבר בשילוב בדיחות רבות והומור, דבר המבטיח מופע מהנה וקליל, עם תוכן איכותי ומדליק.

 

לאילו אירועים ניתן להזמין אמן חושים?

מופעי אמנות חושים הינם מגוונים מאד, ולכל מנטליסט יש את הסגנון הייחודי לו. מכיוון שכך, ניתן להתאים את מופעי אמנות החושים למגוון רחב מאד של אירועים – בין אם אתם מעוניינים בהפוגה קלה ביום עמוס, שבירת שגרה בצורה חווייתית, מופע מרכזי באירוע אותו אתם מארגנים – לכל אלה ניתן להתאים את מופע אמנות החושים בצורה מושלמת!

 

האם כל אמן חושים מתאים למגזר הדתי?

כאמור לעיל, אמנות החושים מתאימה לכל אדם ולכל קהל, ובכלל זה המגזר הדתי. עם זאת, ישנם מספר התאמות אותם אמן החושים נדרש לבצע על מנת להתאים את הופעתו לציבור מולו הוא מופיע.

התאמות אלה כוללות למשל הפרדה מסוימת בין גברים לנשים, שימוש בשפה נקייה, הצגת תרגילים צנועים, זהירות בנושאים מסוימים וכדו'. כאשר אתם מזמינים אמן חושים להופיע בפני ציבור דתי וודאו כי הוא מודע לעובדה זו, וכי הוא בעל ניסיון באירועים מעין אלה.

 

אילו הכנות על בעל האירוע להכין לקראת מופע של אמן חושים?

על פי רוב, תוכן המופע והאביזרים הכלולים בו הם באחריותו של אמן החושים, ובעל האירוע נדרש להכין את מקום ההופעה בלבד. הכנה זו דורשת הכנת מקומות ישיבה והכנת המקום בו המנטליסט יופיע.

שימו לב כי מופעי אמנות חושים כוללים תנועה רבה בין הבמה לבין הקהל, ועל כן מומלץ ליצור מעברים מרווחים על מנת לאפשר תנועה נוחה אשר תחסוך עיכובים בזמן המופע. לגבי הגברה, תאורה וכדו', כדאי לוודא עם האמן מהי חלוקת האחריות ביניכם על מנת למנוע אי נעימויות.

 

מה המחיר של מופע אמנות חושים?

מחירו של המופע משתנה בהתאם למגוון גורמים. בין הגורמים ניתן למנות:

  • אורכו של המופע המבוקש.
  • רמתו של המנטליסט.
  • מועד המופע (חול המועד, חגים, בין הזמנים וכדו', גורמים להעלאת המחיר).
  • היקף השירות המבוקש (הגברה, תאורה, פרסים וכדו').
  • גודל הקהל.

 

מכיוון שכך קשה לקבוע מחיר אחיד לכל המופעים. המחירים נעים בין 1,200 ₪ ל-3,000 ₪, אולם כאמור, הדבר תלוי במשתנים רבים, ועל כן כדאי לפנות לאמן בצורה ישירה ולבקש ממנו הצעת מחיר מדויקת עבור האירוע שלכם.

שימו לב כי ישנם אמני חושים מתלמדים אשר מבקשים לתרגל על קהל אמיתי כבר בשלב מוקדם של הכשרתם ועל כן הם מציעים את שירותיהם במחירים נמוכים מאד. חשוב לדעת כי ניסיונו של האמן הינו גורם קריטי בהצלחת המופע.

 

כיצד לשלב את אמן החושים באירוע בצורה מושלמת?

על מנת להפיק את המיטב מאמן החושים מומלץ לפצל את הופעתו לשני חלקים:

 

חלק א – מופע קלוז אפ אינטימי

בחלק הראשון, הקורה בשלב קבלת הפנים, מסתובב אמן החושים בין המוזמנים ומבצע תרגילי היכרות קצרים ונחמדים. תרגילים אלה נעשים בפני קהל מצומצם ואינטימי ומאפשרים למנטליסט לתת יחס אישי לכל משתתף. מטרת השלב הראשון היא להנעים את האווירה, ולאפשר היכרות ראשונית בין האמן לבין הקהל.

 

חלק ב – מופע ראשי

החלק השני הינו המופע העיקרי של הערב, והוא נעשה לעיני המוזמנים כולם. החלק השני, המתבסס במידה רבה על הקשר שנוצר בחלק הראשון, מציג בפני הקהל תרגילים מרהיבים ותכנים מרתקים, אשר משאירים את הקהל פעור פה…

 

מה היתרונות של מופע אמנות חושים?

למופע אמנות חושים יש מספר יתרונות על פני המופעים האחרים המוצעים למגזר הדתי:

קהל מגוון אירועים רבים במגזר הדתי נחגגים בנוכחות קהל במגוון גילאים ומגוון תחומי עניין. בר מצווה, שבע ברכות, אירועים משפחתיים וכדו' – בכל האירועים הללו הקהל מורכב ממגוון רחב של אנשים. אמנות החושים פונה לכל אדם ולכל גיל, ועל כן היא מתאימה בצורה מושלמת לאירועים מעין אלה.
שילוב של עומק וקלילות רובו של הציבור הדתי מעוניין במופעים בעלי תוכן ומסר מחד, ומאידך שלא יהיו כבדים ומעיקים. במופעי אמנות חושים מציג האמן הסתכלות חדשה ומרתקת על המציאות, תוך שילוב בדיחות והומור היוצרים יחד אווירה קלילה ומהנה.
מתאים למגוון רחב מאד של אירועים כמות התכנים האינסופית הקיימת בעולם אמנות החושים, מאפשרת לאמן להתגמש ולהתאים את עצמו למגוון עצום של אירועים. ניתן לשלב את מופעי אמנות החושים כמופע מרכזי או כמופע מרענן במהלך היום.

על מנת להיות אומן חושים יש צורך במספר תכונות בסיסיות אשר על גביהן ניתן ללמוד ולתרגל עד להגעה לרמה מקצועית גבוהה. יש אומני חושים אשר עברו הכשרה במכונים מיוחדים, ויש אומנים אשר מעדיפים לשמש כשוליות של אומנים בכירים לתקופה מסוימת על מנת לצבור ניסיון חי. גם לאחר סיום ההכשרה ממשיך האומן ללמוד תרגילים חדשים באופן שוטף, על מנת להיות בפסגת מקצוע תובעני זה.

אומן החושים עצמו אינו צריך להיות חובש כיפה, כל עוד הוא מודע לאופיו של הציבור הדתי, ומכיר את ההתאמות הנדרשות. רצוי לשאול את האומן באופן ישיר האם הוא בעל ניסיון במופעים מעין אלה, ולוודא כי עשה את ההתאמות הנדרשות.

רצוי לתאם מספר שבועות מראש, על מנת להבטיח כי התאריך המבוקש אכן פנוי, וכדי לתת לאומן החושים די זמן להתאים את הופעתו לאירוע שלכם. ישנם מקרים בהם ניתן להזמין בהתראה קצרה מראש, אולם דרך המלך היא בהתראה של מספר שבועות.

לכל אומן יש את הסגנון שלו, ולכל אירוע יש הדרישות הייחודיות לו. על פי רוב במופעי אומנות חושים ניתן לראות תרגילי טלפתיה, טלקינזיס, קריאת מחשבות, עירפול זיכרון, הרחפת חפצים וכדו'.

תוכן עניינים