אמן חושים לבר מצווה דתית

מסיבת בר המצווה היא אירוע חד פעמי, אשר לא יחזור לעולם. מכיוון שכך, על ההורים מופעל לחץ רב להפיק אירוע ברמה מושלמת. אנשים רבים מבקשים למלא את תוכן בר המצווה באמצעות מופע חיצוני, ורבים בוחרים במופע אומנות חושים בכדי למלא משבצת זו. מופעי אומנות החושים מבטיחים חוויה בלתי נשכחת ומרגשת, לכם ולכל המשתתפים מגדול ועד קטן.

 

מה זה בכלל אומר "אמן חושים"?

אמן חושים הינו אדם אשר מציג במופעו יכולות הגובלות בכוחות על טבעיים. אמן החושים מסוגל לבצע תרגילים ופעלולים בתחום המנטלי מחשבתי אשר משאירים את הקהל פעור פה והמום. אם זה נשמע לכם כבד ורשמי, אל חשש – במופע עצמו משולבות בדיחות רבות וקטעי הומור מצוינים, המבטיחים כי המופע יעבור בצורה קלילה חווייתית ומהנה.

 

מה קורה במופעי אומנות חושים?

במהלך מופע אומנות החושים מציג האמן מגוון תרגילים בתחומי המחשבה, המנטליות, הזיכרון, התחושות, הפסיכולוגיה וכדו'. הקהל כולו הינו שותף פעיל במהלך המופע, ומבצע בעצמו חלק ניכר מהתרגילים.

שיתוף זה מבטיח כי הקהל ירגיש משמעותי במופע ומוסיף אותנטיות לקסם המורגש באוויר. קטעי ההומור המשולבים במופע מבטיחים כי האווירה תהיה כיפית ומהנה, כך שלמעשה נוצר שילוב מושלם בין עומק וקלילות.

 

כיצד מתאים אמן החושים את הופעתו לבר מצווה?

מופעים המותאמים לאירועי בר מצווה דורשים מספר דגשים והתאמות. למשל, אמן החושים מתמקד בחתן השמחה, ומעניק לו תפקידים רבים בהופעתו כך שיקבל את תשומת הלב והפוקוס המגיעים לו.

בנוסף, מבצע אמן החושים תרגילים בהתאמה אישית,  במידה ונתבקש על ידי בעל האירוע. דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת במופעי בר מצווה הינו גילו של הקהל, אשר על פי רוב הינו צעיר, אולם מכיל גם אנשים מבוגרים רבים, כך שאמן החושים צריך לתת מענה לכל הגילאים יחד.

 

האם כל אמן חושים מתאים לאירועים דתיים?

מופעי אומנות חושים מתאימים לכל קהל ולכל ציבור, ובכלל זה הציבור הדתי. עם זאת, אמן החושים המופיע בפני קהל דתי נדרש לבצע מספר התאמות ושינויים בכדי שהמופע יתאים לקהל מולו הוא מופיע.

בין השינויים ניתן למנות: הפרדה בסיסית בין גברים לנשים (בדרגות שונות בהתאם לאופי הקהל), שפה נקייה, תכנים צנועים וכדו'. מומלץ לוודא עם אמן החושים כי הוא מכיר את ההתאמות הנדרשות וכי הוא התנסה במופעים מעין אלו בעבר.

 

כמה עולה להזמין אמן חושים לבר מצווה דתית?

טווח המחירים של מופעי אומנות חושים נע בין 1,200 ₪ ל-3,000 ₪, אולם הדבר תלוי במשתנים רבים. ישנם אומנים הדורשים מחיר גבוה יותר עבור מופעים בסופי שבוע או חגים, וישנם אומנים בעלי רמת ביקוש גבוהה אשר דורשים מחיר גבוה יותר בהתאם.

כמו כן, מיקום המופע, אורך המופע המבוקש, היקף השירות וכדו' – כל אלה משפיעים על המחיר ועל כן כדאי לדבר עם אמן החושים בצורה ישירה ולבקש ממנו הצעת מחיר על פי הנסיבות הספציפיות שלכם.

 

כיצד לשלב את אמן החושים בבר המצווה בצורה מושלמת?

שילוב אידיאלי של אמן החושים במהלך אירוע בר המצווה של בנכם מתבצע בשני חלקים: החלק הראשון קורה בשלב קבלת הפנים וקרוי "מופע קלוז אפ". במהלך חלק זה מסתובב אמן החושים בין קהל המוזמנים ומבצע לעיניהם תרגילי היכרות קצרים ונחמדים.

מטרת החלק הראשון הינה ליצור היכרות בסיסית ולהשרות אווירה נעימה כבר בשלב הראשון של האירוע. החלק השני הינו המופע המרכזי, והוא נעשה לעיני הקהל כולו ואורך זמן רב יותר. המופע המרכזי מתבסס במידה רבה על ההיכרות והקשר אשר נוצרו בחלק הראשון, כך שהמופע יהיה אינטימי וחווייתי.

 

אילו תרגילים מוצגים במופעי אומנות חושים?

עולם אומנות החושים כולל מגוון עצום של תרגילים בתחומים רבים. לכל אמן יש את הסגנון שלו, ולכל אירוע יש את הדרישות הספציפיות שלו, ועל כן קשה לומר בוודאות אילו תרגילים יוצגו במופע שלכם. עם זאת, ישנם מספר תחומים המופיעים בתדירות גבוהה במופעים אלה, ונביא אותם בקצרה:

 

קריאת מחשבות

אומני חושים רבים מבצעים פעלולי קריאת מחשבות בצורות שונות. אמן החושים מסוגל לשלוף נתונים היישר ממוחותיהם של משתתפים מהקהל, ללא קשר חושי או דיבור.

 

חיזוי עתידות

תחום נוסף הנפוץ במופעים אלה הינו תרגילי חיזוי עתידות. אמן החושים מסוגל לנבא בחירות אקראיות של אנשים שונים מהקהל ברמת דיוק גבוהה מאד.

 

טלקינזיס

הזזת חפצים בכוח המחשבה – הקרוי גם "טלקינזיס" – הינו תחום נוסף המוצג במופעים אלה לעיתים קרובות. בתרגילים אלה מציג אמן החושים יכולת להזיז חפצים ללא מגע ישיר, לכופף כפיות, להשפיע על שעונים וכדו'.

 

שליטה בזיכרון

במופעים רבים אמן החושים מבצע מניפולציות מסוימות על זיכרונותיהם של משתתפים מהקהל. לדוגמא, אמן החושים מסוגל לשכנע אותם כי הם אינם זוכרים את שמם, כתובתם, מספר הפלאפון שלהם וכדו'. כמובן שתרגילים אלה לא גורמים כל נזק למשתתפים, ואין כל חשש להשתתף בהם.

 

לאילו גילאים מתאים להזמין מופע של אמן חושים?

בכל אחד מאיתנו עוד מסתתר הילד הקטן השואף להיפגש עם המסתורין שבמציאות. מופע אומנות החושים פונה לאותו קול קטן בתוכנו ומעצים אותו. מכיוון שכך, המופעים מתאימים לכל הגילאים – גדולים וקטנים כאחד. כמובן שלעיתים המופע מותאם לגיל ספציפי בלבד, אולם ככלל, ניתן להציג מופעים אשר מותאמים לקהל המורכב ממגוון גילאים.

אירוע בר המצווה אינו מכיל תוכן עצמי רב, ועל כן אנשים רבים מבקשים להזמין מופע המועבר באמצעות אמן חיצוני. אחד הפתרונות הפופולאריים ביותר הינו הזמנת אמן חושים המעביר מופע מטריף וחווייתי לכל המשתתפים.

אורכו של המופע משתנה בהתאם לבקשתו של בעל האירוע. עם זאת, מומלץ שלא לבצע מופעי אומנות חושים קצרים מכיוון שהקשר הנוצר עם הקהל הינו משמעותי מאד בהצלחת האירוע, קשר אשר דורש זמן מסוים על מנת להיבנות.

מקובל לחלק ולומר כי בעוד שקוסם מבצע את קסמיו בעולם הממשי (מעלים כדורים, שולף מטפחות מהאוויר וכו') אמן החושים מבצע את תרגיליו בתחומי המחשבה והתודעה של המשתתפים. עם זאת, קיימת חפיפה משמעותית בין שני התחומים הללו, ולעיתים קרובות אמן החושים הינו גם קוסם ולהפך.

כאשר אתם מזמינים אמן חושים עליכם להכין את מקומות הישיבה ואת האזור בו יופיע האמן. כדאי לבחור מקום ללא רעשי רקע והסחות דעת, וכן לאפשר לכל הנוכחים לראות ולשמוע את אמן החושים בצורה נוחה.

תוכן עניינים