אמן חושים למגזר הדתי

מארגנים אירוע ומחפשים מופע שירתק את כל המשתתפים? מחפשים מופע התרעננות במהלך יום עמוס במיוחד? מחפשים לשבור את השגרה באמצעות מופע ייחודי ומעניין? כל מה שאתם צריכים נמצא במופע אחד – מופע אמנות חושים!

מופע אמנות חושים מבטיח לכם חוויה בלתי נשכחת ומהנה אשר תשאיר אתכם ואת הצופים כולם עם טעם של עוד…

 

מה זה בכלל אמנות חושים?

אמנות חושים הינה היכולת לבצע תרגילים וטריקים באמצעות מעין חוש שישי. במהלך המופע, מבצע אמן החושים מגוון תרגילים ופעלולים אשר ישאירו את הקהל כולו פעור פה.

אמן החושים משלב במהלך הופעתו הומור ובדיחות רבות, דבר המבטיח מופע מהנה וקליל תוך שילוב של תרגילים אלגנטיים ומורכבים. אמנות חושים הינה תחום אשר הולך ונעשה פופולארי יותר ויותר גם בקרב הציבור הדתי והחרדי.

 

מה בין אמן חושים לקוסם?

קיים דמיון מסוים בין אמן חושים לבין קוסם – שניהם מציגים במופעיהם דברים אשר בלתי ניתנים להסבר בצורה פשוטה. עם זאת, קוסמים מבצעים את תרגיליהם באמצעות חפצים ממשיים כגון כובעים, כדורים, טבעות וכדו', ואילו אמני חושים מבצעים את תרגיליהם בתחומי המחשבה, תודעה, זיכרון וכדו' של המשתתפים. ניתן לראות שישנה חפיפה בין התחומים הללו, ועל כן לעיתים קרובות אמן החושים הוא גם קוסם ולהפך.

 

לאילו אירועים במגזר הדתי מתאים להזמין אמן חושים

אמנות החושים כוללת בתוכה מגוון עצום של תרגילים, וכל אמן חושים מסוגל לבצע תרגילים רבים ומגוונים. מכיוון שכך, אמן חושים מקצועי ומיומן יכול להתאים את עצמו למגוון רחב מאד של אירועים – בין אם מדובר בבר מצווה, מסיבת חומש, מסיבת רווקים, שבע ברכות, יום נישואין – אמן החושים יידע להתאים את הופעתו בדיוק עבור האירוע שלכם.

 

האם כל אמן חושים מתאים למגזר הדתי

אמנות החושים פונה אל הילד הקטן המצוי בליבו של כל אחד מאיתנו, אשר עדיין סקרן לגבי העולם הקסום והפנטסטי הקיים במציאות. מכיוון שכך, מופעי אמנות החושים יכולים להתאים לכל אדם ולכל מגזר.

עם זאת, אמן החושים נדרש לבצע מספר התאמות כאשר הוא מתעתד להופיע בפני קהל דתי, התאמות הכוללות שימוש בשפה נקייה, תרגילים צנועים, וכדו'.

 

אמנות חושים – לכל גיל

רבים סבורים כי מופעי אמנות החושים מתאימים לילדים בלבד, אך הדבר אינו נכון כלל – ישנם אמני חושים רבים המציעים מופעים המותאמים במיוחד עבור מבוגרים. מופעים אלו כוללים תרגילים מורכבים ועמוקים, וכן משלבים במהלך המופע נקודות התבוננות ומחשבה. מופעים אלה משלבים עומק וקלילות בצורה מושלמת, ומבטיחים חוויה איכותית וייחודית שלא תשכחו לעולם.

 

מה המחיר של מופע אמנות חושים למגזר הדתי

מחירו של מופע אמנות חושים משתנה בהתאם לגורמים רבים. בין הגורמים ניתן למנות: רמתו של האמן, מיקום המופע, אורך המופע המבוקש, מספר האנשים בקהל, מועד המופע וכדו'.

מכיוון שכך, לא ניתן לקבוע מחיר אחיד עבור כל מופעי אמנות החושים. על מנת לקבל הצעת מחיר מדויקת יש לפנות לאמן החושים בצורה ישירה ולבקש הצעת מחיר על פי נסיבות האירוע הספציפי שלכם.

 

האם כדאי להזמין את אמן החושים הזול ביותר?

כאשר אנו משווים את מחיריהם של אמני החושים, אנו נתקלים לעיתים קרובות באמנים אשר מציעים את מופעיהם במחירים הנמוכים בצורה משמעותית מיתר עמיתיהם.

הסיבה לכך על פי רוב נעוצה בעובדה שאמנות החושים הינה מקצוע הדורש שנים רבות של תרגול ואימון. אמנים מתלמדים רבים מבקשים לצבור ניסיון ולתרגל על קהל חי כבר בשלב לימודיהם. חושב לדעת כי הצלחת ההופעה נובעת במידה רבה מרמת ניסיונו של האמן.

 

למה מופעי אמנות חושים הינם כל כך פופולאריים במגזר הדתי?

אמנות החושים חושפת בפנינו את הרובד הנסתר במציאות, ומפגישה אותנו עם העולם שמעבר. מפגש זה מוצג בצורה חווייתית ומהנה, ומציג בפנינו את המציאות המוכרת לנו באור חדש ויפהפה. תחומים אלה מוכרים מאד בקרב הציבור הדתי, והוא עוסק בהם רבות, אם כי בצורה שונה. אמנות החושים משלבת בצורה מושלמת עומק וקלילות ומבטיחה חוויה יוצאת דופן לכל המשתתפים.

 

האם אמנות חושים מותרת על פי התורה?

בתורה נאמר "לא יימצא בך… קוסם קסמים מעונן ומנחש ומכשף". מכאן נובע איסור לבצע קסמים, לנחש ולכשף. לגבי מופעי אמנות חושים אשר נועדו לשעשוע בלבד, יש אשר אסרו גם אותם, ויש אשר התירו במקרה והאמן מבהיר לקהל שאינו בעל כוחות מיוחדים. יש פוסקים אשר דרשו מאמן החושים לחשוף בפני הקהל טריק אחד, כך שכולם יידעו שאינו בעל כוחות קסם, ויש אשר התירו אף בלא זה כיוון שכיום כולם יודעים שאמן החושים אינו בעל כוחות מיוחדים.

 

כיצד יש להתכונן למופע של אמן חושים?

במידה והחלטתם שברצונכם להזמין מופע אמנות חושים אליכם הביתה, עליכם לדאוג למקומות ישיבה ולמקום הופעה עבור האמן. מומלץ למקם את המופע במקום שקט ללא רעשי רקע, כך שדעתו של הקהל לא תוסח בגלל גורמים סביבתיים. שימו לב כי מופע אמנות החושים משלב תנועה רבה של משתתפים לבמה, ועל כן מומלץ לסדר מעברים מרווחים בין הקהל לבין הבמה.

 

כיצד לשלב את אמן החושים בצורה הטובה ביותר

את מופע אמנות החושים ניתן לשלב באירוע בשני חלקים מרכזיים:

  1. שלב הקלוז אפ: בשלב הראשון, המתרחש בשלב קבלת הפנים, מסתובב אמן החושים בין המוזמנים ומבצע עבורם תרגילי היכרות קצרים ונחמדים. מטרת השלב הראשון הינה ליצור אווירה כיפית כבר בפתיחת האירוע, ולבסס היכרות ראשונית בין הקהל לבין האמן.
  2. שלב המופע המרכזי: השלב השני, המתבסס במידה רבה על ההיכרות אשר נוצרה בשלב הראשון, הינו השלב המרכזי של האירוע, ובו מציג אמן החושים את מיטב התרגילים שלו. המופע נעשה לעיני הקהל כולו, והוא ממלא את משבצת התוכן העיקרית של האירוע.

במופעי אומנות חושים ניתן לראות לעיתים קרובות תרגילים של קריאת מחשבות, ניבוי עתידות ברמת דיוק גבוהה, הזזת חפצים בכוח המחשבה וכדו'. עם זאת יש לדעת כי מופעי אומנות החושים הינם מגוונים, וכל מופע הינו ייחודי ומיוחד.

מופעי אומנות חושים יכולים לשמש הן כמופע מרכזי, והן כהפסקה מרעננת במהלך יום עמוס. עם זאת, מומלץ שלא לבצע מופעים אלה בזמן קצר מאד מכיוון שהקשר עם הקהל הינו קריטי להצלחת המופע, קשר אשר דורש זמן מופע מינימלי להיווצרותו.

אין הכרח שהאומן עצמו יהיה דתי, אולם כדאי לוודא שהאומן הינו בעל ניסיון במופעים לעיני קהל דתי. חשוב שיידע את אופי הקהל מולו הוא מופיע, ואת הגבולות המתווים על ידו.

בוודאי. אומני החושים מתאימים את עצמם במידה רבה לאירוע אליו הם מוזמנים, וביכולתם להציג מופעים על פי הזמנה אישית.

תוכן עניינים