קוסם וטלפת למגזר החרדי

כולנו חוגגים אירועים רבים, ולעיתים מתעוררת בנו ההרגשה שכל אירוע חוזר על קודמו ואין כל חדש תחת השמש. הזמנת מופע המבוצע על ידי אמן חיצוני עוזרת להפוך את האירוע לייחודי וחוויתי, ומבטיחה כי האירוע ייזכר לעד כמשמעותי ומרגש. קוסמים ואמני טלפתיה רבים מציעים מופעים המותאמים במיוחד עבור המגזר החרדי, ומבטיחים כי מופעיהם ישאירו את הקהל כולו פעור פה ונדהם!

 

מה ההבדל בין קוסם לטלפת?

ראשית כל נסביר בקצרה מה בין קוסם לטלפת. אכן, הן הקוסם והן הטלפת מבצעים תרגילים וטריקים אשר מציגים מעין כוחות פלא, אולם הקוסם מבצע את תרגיליו באמצעות חפצים ממשיים כגון כדור, כובע, מטפחת וכדו', ואילו הטלפת מבצע את תרגיליו בתחום המחשבה, מודעות, זיכרון וכדו'. מכיוון שכך, הטלפת מבצע את תרגיליו בשיתוף אנשים שונים מתוך הקהל, ואילו הקוסם יכול לבצע את קסמיו על חפצים דוממים.

 

לאילו אירועים ניתן להזמין קוסם או טלפת למגזר החרדי

עולם הקוסמות ועולם הטלפתיה מכילים מגוון עצום של תרגילים ושל נושאים, וכל אמן מחזיק בסל כלים רחב תחת ידיו. אחד התפקידים המרכזיים של הקוסם או הטלפת הינו לבחור את התרגילים המתאימים ביותר עבור האירוע הספציפי אליו הוא מוזמן.

מכיוון שכך, ניתן להזמין מופע קסמים או טלפתיה לכמעט כל אירוע – בין אם אתם חוגגים יום הולדת, מסיבת סידור, ערב השקה, יום נישואין משפחתי – מופע קסמים או טלפתיה מבטיח לכם חוויה בלתי נשכחת ומהנה לכל המשתתפים.

 

אילו תרגילים יוצגו במופע קסמים ומופע טלפתיה?

כאמור לעיל, עולם הקוסמות והטלפתיה הינו רחב ומגוון, ולכל אמן יש את הסגנון הייחודי ואת התרגילים הייחודיים לו. עם זאת, ישנם מספר תחומים הנפוצים ברוב המופעים, ונביא אותם בתמצית:

תרגילי קריאת מחשבות אחד התחומים המרכזיים ביורת במופעי טלפתיה הינו תחום קריאת המחשבות. קוסמים ואמני טלפתיה רבים מבצעים מגוון תרגילי קריאת מחשבות כגון שליפת נתונים היישר ממוחותיהם של משתתפים מהקהל, חיזוי עתידי של בחירות של אנשים שונים וכדו'. כמובן שמופעים אלו אינם פוגעים בפרטיותם של המשתתפים, ואינם מסבים להם אי נעימות בכל צורה שהיא.
תרגילי טלקינזיס הזזת חפצים בכוח המחשבה, הקרוי גם "טלקינזיס" הינו תחום נוסף הנפוץ במופעי קסמים וטלפתיה. תרגילים אלו יכולים לכלול למשל כיפוף כפיות ללא מגע ישיר, עצירת שעונים או הנעת חפץ מסוים ללא מגע ישיר של האמן.
תרגילי טלפתיה המילה טלפתיה פירושה "תחושה מרחוק", ובתרגילי הטלפתיה השונים מבצע התרגיל מסוגל לתקשר עם אדם אחר ללא קשר כלשהו בין שניהם. תרגילים אלו מופעים במגוון צורות ובמגוון דרכים, ונפוצים מאד במופעי קסמים וטלפתיה.

 

האם כל מופע קסמים מתאים למגזר החרדי?

ישנם מופעים אשר מיועדים לקהל הכללי אולם הם מתאימים גם למגזר החרדי, וישנם מופעים אשר נדרשים להתאים במיוחד עבור המגזר החרדי.

מופעי קסמים וטלפתיה על פי רוב אינם צריכים להיות מותאמים במיוחד עבור המגזר החרדי, אולם יש לוודא כי האמן מבין את אופי הקהל העומד מולו, ומודע לגבולות המוכתבים על ידו. כמובן שאם האמן מיומן ומנוסה במופעים בפני המגזר החרדי, הדבר מהווה יתרון, אולם אינו הכרחי.

 

כיצד לשלב את מופע הקסמים בצורה טובה במהלך האירוע

את מופע הקסמים או הטלפתיה ניתן לשלב בשני שלבים שונים:

 

חלק ראשון – מופע קלוז אפ

במהלך החלק הראשון, הנעשה בשלב קבלת הפנים, מסתובב האמן בין המוזמנים ומבצע תרגילי היכרות קצרים ומהירים לעיני מספר אנשים מצומצם. תרגילים אלו נועדו להשרות אווירה נעימה על המוזמנים, ומאפשר היכרות בסיסית בין האמן לבין הקהל.

 

חלק שני – מופע מרכזי

במהלך החלק השני מבצע האמן מופע שלם המוצג לעיני הקהל כולו. במהלך מופע זה מבצע האמן את התרגילים הגדולים והמשמעותיים שלו. שימו לב כי החלק השני מתבסס על ההיכרות והקשר הראשוני אשר נוצרו בשלב הקלוז אפ, והם אשר גורמים למופע המרכזי להתחיל מנקודת התחלה חזקה ואיכותית.

 

כמה יעלה להזמין קוסם המתאים למגזר החרדי

מחירו של מופע קסמים או טלפתיה המתאים למגזר החרדי משתנה בהתאם לגורמים הבאים:

  • רמת הביקוש של האמן – מושפע מניסיונו ומרמתו המקצועית של האמן.
  • גודל הקהל – האמן נדרש להתאים את הופעתו בהתאם למספר האנשים בקהל.
  • אורך המופע המבוקש.
  • מיקום המופע.
  • היקף המופע – האם כולל פרסים, מופע מקדים וכדו'.
  • מועד המופע – חגים, בין הזמנים או חול המועד גורמים להעלאת המחיר.

 

האם מותר על פי ההלכה להשתתף במופעי קסמים

יש פוסקים המחמירים ואוסרים השתתפות במופעי קסמים מטעם איסור כישוף. כן כתב הר' עובדיה בספריו, אם כי בחזון עובדיה סיים במילים "וכן ראוי להחמיר". יש פוסקים אשר התירו השתתפות במופעים אלה, בתנאי שהקהל אינו מוטעה לחשוב שהקוסם הינו בעל כוחות מיוחדים, ויש כאלה שהתירו בתנאי שהקוסם מסביר כיצד עושה הוא תרגיל אחד, בכדי שהקהל יידע שאין ממש בכוחותיו, (כן כתב האגרות משה והחזו"א).

פוסקים רבים בימינו מתירים אף בלא תנאי זה מכיוון שאין חשש שיחשבו שלקוסם יש כוחות מיוחדים, מכיוון שכיום כולם יודעים שמדובר בזריזות ידיים ופעלולים גרידא.

במידה והחלטתם להזמין מופע קסמים או טלפתיה, עליכם להכין את מקום המופע. הכנה זו כוללת פריסת מקומות הישיבה וארגון במה או מקום הופעה בסיסי. שימו לב כי מופעים אלו על פי רוב משלבים תנועה רבה בין הבמה לבין הקהל, ועל כן כדאי להכין מעברים נוחים על מנת לנצל את זמן המופע היקר בצורה מיטבית. בנוסף, כדאי לבחור מקום אשר יאפשר לצופים לראות את האומן בצורה נוחה וללא הסחות או רעשי רקע.

על מנת להיות קוסם או אומן טלפתיה יש צורך במספר תכונות בסיסיות כגון כישורי במה מצוינים, יכולת תקשורת, זריזות ידיים, חוש הומור, חדות, וכדו'. על גבי התכונות הללו יש ללמוד ותרגל במשך שנים רבות עד להגעה לרמה מקצועית ראויה. גם לאחר סיום שלבי ההכשרה והלמידה נדרשים האומנים להמשיך וללמוד תרגילים וקסמים חדשים על מנת לשמור על רעננות ולהרחיב את מגוון התרגילים העומדים לרשותם.

הקוסם עצמו אינו צריך להיות חרדי אולם עליו לדעת את אופי הקהל מולו הוא מופיע, ולהרכיב את מופעו בהתאם. הקוסם נדרש לפעול בתוך גבולות ההלכה, ולשמור על התנהגות התואמת את אופי הקהל מולו הוא מופיע.

מומלץ ליצור קשר עם האומן מספר שבועות מראש על מנת לוודא שהמועד המבוקש הינו פנוי ובכדי לתת לאומן די זמן להתכונן ולהתאים את עצמו למופע שלכם. כמובן שישנם אומנים הניתנים להזמנה במועדים קצרים יותר אולם זהו הזמן האידיאלי.

תוכן עניינים