קוסם לציבור הדתי \ חרדי

מופעי קסמים מאפשרים לנו פתח הצצה לדברים הקיימים מעבר למציאות הממשית הניצבת בפנינו. מופעי הקסמים מציעים לנו פגישה עם הנסתר והמסתורי, ומציגים את העולם כולו באור חדש ומיוחד. מופעים אלו מתאימים למגוון אירועים ולמגוון קהלים, וניתן לשלבם בכל אירוע ובכל חגיגה. מופע קסמים המותאם לציבור הדתי או החרדי מבטיח לכם מופע חוויתי, איכותי ומהנה אשר ייזכר לעד אצל כל המשתתפים.

 

לאילו אירועים מתאים להזמין מופע קסמים?

עולם הקסמים מכיל מגוון עצום של תרגילים וטריקים. יש קוסמים המתמחים בתחומים מסוימים, ויש קוסמים כלליים המסוגלים לבצע תרגילים רבים במגוון תחומים. אשר על כן, ניתן להתאים את מופע הקסמים למגוון אינסופי של אירועים – בין אם אתם חוגגים יום הולדת, מסיבת חומש, חגיגת ברית מילה, יום נישואין, ערב השקה, יום גיבוש לעובדים – לכל אירוע ניתן להתאים מופע קסמים בצורה מוצלחת!

 

האם כל קוסם מתאים לציבור הדתי והחרדי

מופע הקסמים בבסיסו הינו מופע איכותי וחוויתי אשר מתאים לכל אדם ואין זה משנה גילו, מוצאו, אמונתו או מקצועו. עם זאת, ישנם מספר התאמות אשר הקוסם המציג בפני הציבור הדתי או החרדי נדרש לעשות.

למשל, עליו לתת את הדעת לתוכן ולשפה בה הוא מעביר את המופע, וכן עליו להכיר את אופייו של הקהל מולו הוא מופיע. מכיוון שכך, ישנה עדיפות לקוסמים בעלי ניסיון במופעים בפני הציבור הדתי והחרדי, אשר מכירים את הקהל ואת הגבולות אשר הוא מתווה.

 

האם ההלכה מתירה להשתתף במופעי קסמים?

בתורה נאמר "לא ימצא בך… קוסם קסמים…", ומכאן נגזר האיסור על כישוף ועשיית קסמים. לגבי מופעי קסמים הנעשים לשם שעשוע בלבד, יש פוסקים אשר לא חילקו ואסרו גם אותם, דוגמת הר' עובדיה (אם כי סיים במילים "וכן ראוי להחמיר").

ישנם פוסקים אשר צמצמו את האיסור וטענו שאסור להשתמש בכוחות קסם בלבד, ומכיוון שכך אם הקוסם אומר מפורשות שאינו בעל כוחות מיוחדים אין כל איסור.

יש אשר דרשו מהקוסם להסביר כיצד הוא מבצע קסם אחד, וכך לא יטעו לחשוב בו שהוא בעל כוחות. בימינו יש פוסקים אשר התירו אף בלא סייג זה כיוון שכיום כולם יודעים שאין לקוסם כוחות מיוחדים, אלא זריזות ידיים בלבד.

 

כמה עולה קוסם לציבור הדתי או החרדי

מחירו של מופע קסמים המתאים לציבור הדתי או החרדי תלוי במשתנים רבים. בין המשתנים ניתן למנות:

  • רמת הביקוש של הקוסם – משתנה בהתאם לרמתו המקצועית ורמת הניסיון שלו.
  • אורך המופע הרצוי.
  • גודל הקהל – הקוסם נדרש להתאים את הופעתו בהתאם לכמות האנשים בקהל.
  • מועד המופע – מופעים בבין הזמנים או בחול המועד עולים יותר.
  • היקף המופע – האם המופע כולל מופע מקדים, חלוקת פרסים, וכדו'.

 

מכיוון שכך קשה לקבוע מחיר אחיד לכל המופעים. ניתן לומר כי טווח המחירים נע בין 1,200 ₪ ל-3,000 ₪, אולם כדאי לפנות לאמן ישירות ולבקש הצעת מחיר על פי האירוע הספציפי שלכם.

 

מה עומד מאחורי המחיר של מופע הקסמים?

למתבונן מן הצד המחיר עבור המופע נראה מעט יקר, אולם יש להבין כי המחיר כולל שנים רבות של אימונים ותרגולים. ישנם תרגילים מורכבים הדורשים חודשים ואף שנים של תרגול עד להגעה לרמת ביצוע מושלמת.

בנוסף, ישנם טריקים הדורשים אביזרים ייחודיים אשר לעיתים קרובות עולים כסף רב. עוד נוסיף כי מופע קסמים הינו מופע אשר מבטיח לכם חוויה ייחודית ומהנה, ומבטיח כי לא תתחרטו ולו על שקל אחד!

 

כיצד לשלב את מופע הקסמים באירוע בצורה הטובה ביותר

את מופע הקסמים כדאי לשלב בשני חלקים מרכזיים:

 

חלק ראשון – שלב הקלוז אפ

במהלך החלק הראשון, המתרחש בשלב קבלת הפנים, מסתובב הקוסם בין המוזמנים ומבצע קסמי היכרות קצרים. קסמים אלה נעשים בפני קהל מצומצם (2-10 אנשים), ומאפשרים לקוסם לערוך היכרות ראשונית עם הקהל. בנוסף, משרה הקוסם אווירה נעימה ומהנה כבר מהשלב הראשון של האירוע.

 

חלק שני – שלב המופע המרכזי

החלק השני, המתבסס על ההיכרות והקשר אשר נוצרו בשלב הראשון, הינו המופע המרכזי. מופע זה נערך לעיני הקהל כולו והינו משבצת התוכן המרכזית של האירוע, וככזה מן הראוי להקדיש לו את מירב הזמן.

 

כיצד לבחור את הקוסם המתאים לציבור הדתי בצורה הטובה ביותר

על מנת לבחור את הקוסם המתאים ביותר עבורכם יש לעבוד במספר שלבים:

 

שלב 1: הגדרת נתונים

בשלב הראשון יש להגדיר את הנתונים הבסיסיים של האירוע. כמה אנשים יהיו בקהל? כמה זמן יארך המופע? מהו התקציב העומד לרשותנו? היכן יתקיים המופע? נתונים אלה ישמשו אותנו בבואנו להשוות בין האמנים השונים.

 

שלב 2: בחירת הקוסם מתוך המגוון

בשלב השני עלינו לערוך סקר שוק, ולבחור את הקוסם המתאים ביותר עבורנו. שימו לב שאיננו מחפשים את הקוסם הטוב ביותר, אלא את הקוסם המתאים ביותר עבורנו. כדאי לבחור את הקוסם על פי המדדים הבאים:

רמה מקצועית

נסו להתרשם באמצעות צפייה במופעים קודמים או על ידי קריאת ביקורות, האם הקוסם הינו מקצועי ומנוסה? האם הוא מפגין בטחון עצמי? האם הקהל מרגיש נינוח? האם הקוסם יודע להתאים את עצמו לאירוע?

התאמה לסוג האירוע שלנו

נסו לבדוק האם הקוסם מנוסה בסוג האירוע הספציפי שלכם, למשל חפשו האם הקוסם מנוסה במופעי בר מצווה לעיני קהל חרדי.

רמת שירות

רמת השירות הניתן על ידי הקוסם הינה דבר משמעותי מאד, אשר יש להתחשב בו במכלול השיקולים שלנו. ניתן להתרשם מכך על ידי קריאת ביקורות או על ידי שיחה ישירה עם האמן או נציגיו.

מחיר

כמו בכל דבר בחיים, למחירו של הקוסם יש השפעה רבה עלינו כלקוחות, ויש להכניס את השיקול הזה במכלול השיקולים.

אורכו של מופע הקסמים תלוי בזמן אשר הוקצב לו על ידי בעל האירוע. עם זאת, ישנם קוסמים הממליצים שלא לערוך מופעים קצרים מאד כיוון שאין די זמן להיווצרות קשר בין הקהל לבין הקוסם. קשר זה הינו חיוני להצלחת המופע, ועל כן מומלץ שלא להקדיש פחות מ-40 דקות למופע הקסמים במהלך האירוע.

עולם הקסמים נוגע בנקודות הבסיסיות ביותר שלנו כבני אדם ועל כן ניתן לומר כי מופעי קסמים מתאימים לכל קהל ולכל גיל – גדולים וקטנים כאחד.

בוודאי. כל קוסם מחזיק במגוון רחב של תרגילים אשר ביכולתו לבצע, וניתן לבקש ממנו בקשות אישיות על מנת להתאים את המופע לאירוע ברמה המדויקת ביותר.

אין הכרח שהקוסם עצמו יהיה דתי, אולם יש לוודא כי הקוסם התנסה בעבר במופעים מול קהל דתי וכי הוא מבין את הגבולות המותווים על ידו.

תוכן עניינים