מנטליסט לגיבוש צוות מורים

המורים הם ללא ספק חוד החנית של מדינת ישראל, שכן הם אחראים על האוצר החשוב ביותר שיש לנו- חינוך ילדינו. בתקופת הקורונה למדנו להבין לעומק את חשיבות ומשמעות התפקיד הזה, ומה חשוב יותר מאשר לדאוג לרווחתם? צוות מורים מאוחד ומגובש יעבוד טוב יותר וזהו אינטרס משותף של כולם ולכן חשוב להשקיע בגיבוש של צוותים אלה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לספק להם חוויה בלתי נשכחת בדמות מופע מנטליסט לגיבוש צוות מורים. 

 

עבודה מסביב לשעון

צוותי ההוראה עובדים ימים כלילות במציאת פתרונות תוך דאגה לרווחת ילדי ישראל. במיוחד בשנתיים האחרונות, רבים נחשפו לאינטנסיביות הבלתי נגמרת של העבודה שהם משקיעים לאורך הזמן, הכוללת המון עבודה שמתבצעת אחרי שעות הלימודים במוסדות החינוך עצמם. דווקא בגלל שגרה שוחקת כל כך, חשוב ליצור להם אירועים שוברי שגרה שייתנו להם את התחושה שרואים אותם ודואגים להם להתרעננות ראויה בהחלט.

 

חשיבותו של גיבוש צוות מורים

ימי וערבי גיבוש צוותים הם בסופו של דבר אלו המעניקים לכל צוות מורים את ההווי והדינמיקה שלו. גיבוש פירושו יצירת חוויות וזיכרונות משותפים שילוו את הצוות בדרכו המקצועית. מחקרים רבים כבר הוכיחו את הקשר הישיר בין גיבוש ואיחוד בין העובדים לעלייה משמעותית ביעילותם בעבודה.

 

מנטליסט לגיבוש צוות המורים

אז אם ברור לנו שערב גיבוש איכותי הוא מתכון להצלחת הצוות, בחירה במנטליסט לגיבוש הצוות הוא מתכון להצלחת ערב הגיבוש. התוכנית האומנותית היא הדובדבן שבקצפת של כל יום או ערב גיבוש כזה או אחר, ובחירה במופע מנטליסט איכותי, כזה המשלב טלפתיה, הומור ושיתוף פעולה הדוק עם הקהל, מעניק לערב ייחודיות וערכיות, מאפשר לאנשים ליצור קשרים חדשים ונותן למשתתפים ערך מוסף וחוויה מרעננת.

 

אז מיהו בעצם מנטליסט?

המנטליסט הוא בעצם מעין אומן חושים, אשר מתמחה ביצירת חוויה על חושית, על ידי שילוב טכניקות שונות בהן התאמן לאורך זמן רב, כמו ניתוב לשוני, סוגסטיה (שכנוע), וכן קריאת שפת גוף, ודרך כך הוא יוצר אשליה עבור הקהל אודות כוחות העל שלו.

מדובר בגרסה בוגרת ומשוכללת של מופע קסמים המשלב הומור ומתבסס על אינטראקציה שוטפת עם הקהל, מה שיוצר גם שיתופי פעולה בין המשתתפים, וכאן היתרון המשמעותי של מופע מנטליסט, בעיקר כאשר אנו מדברים על גיבוש צוות מורים.

 

מבנה של מופע מנטליסט

בטרם תזמינו מופע של מנטליסט לגיבוש צוות המורים בבית הספר שלכם, חשוב להבין מה מופע כזה עשוי לכלול:

  • תרגילי קלפים– גם במופעים שאנו רואים בטלוויזיה וגם אלו שכבר נכחו במופע מנטליסט חי, ידוע לנו שחפיסת קלפים היא מוצר הכרחי בארגז הכלים של כל מנטליסט. המופע מתחיל בדרך כלל בתרגילי חימום עם חפיסת קלפים, בעיקר כדי ליצור אמון עם הקהל ולשבור את הקרח לקראת המשך המופע שיצריך שיתוף פעולה מלא.
  • קריאת מחשבות– מדובר באחד הטריקים הנפוצים ביותר בקרב אמני החושים, וקשה מאוד להישאר אדיש כשהיא מצליחה. כשהמנטליסט יצליח להגיד בדיוק את המספר עליו חשבתם, זה יוצר את אפקט הוואו הבלתי ייאמן,  גורם לנו לנסות להבין כיצד הוא עשה את זה, מדובר בחוויה שנשארת איתכם אחר כך לתקופה. אחד התרגילים המרשימים בסט היכולות של מנטליסט.
  • טלפתיה– במיוחד עבור מורים שנדרשים לעיתים לתקשר בצורה שהיא מעבר למילים, בעיקר בנוכחות תלמידים, המנטליסט יבצע תרגילי טלפתיה בין מתנדבים מהקהל, שישאירו אותם המומים ונרגשים.

 

בחירה של מנטליסט לגיבוש צוות מורים

לאחר שוודאי התרשמתם מיכולתו של המנטליסט להפוך את ערב הגיבוש שלכם למרגש במיוחד, עליכם לצאת למסע חיפוש אחר המנטליסט המושלם עבור האירוע שלכם. ישנן מספר דרכים למצוא את האחד שיבטיח לכם ערב מדהים למדי:

  • חיפוש חוות דעת– חוכמת ההמונים לא טועה, ולכן מומלץ לקרוא חוות דעת אובייקטיביות ככל הניתן, הן בדפי האינטרנט של המנטליסט והן ברשתות החברתיות. הצליבו מספר דעות כדי לקבל את תמונת המצב העדכנית ביותר. גם דירוג העסקים בגוגל עשוי לסייע לכם בחיפוש.
  • סרטונים– לחלק מהמנטליסטים המוצעים לכם ברחבי הרשת יהיו סרטוני וידאו דרכם תוכלו להתרשם מהאומן עצמו ולהבין אם הוא מתאים להפעלת צוות המורים שלכם.
  • שיחת טלפון– אם כבר התרשמתם מאתר האינטרנט והביקורות אודות המנטליסט, מומלץ לשוחח עימו בטלפון ולהסביר לו אודות התכנון שלכם, ולאחר מכן להבין את אופי המופע שמוצע לכם וכן לקבל הצעת מחיר ראשונית.

 

התאמת המופע למידות הנדרשות

חשוב להבין שעל אף שלכל מנטליסט מופע משלו, ניתן לבצע התאמות שונות כדי להבטיח את הצלחת האירוע. במהלך התיאום עם המנטליסט הנבחר, תוכלו לספק לו פרטים כמו כמות הצוות, תחום ההוראה המשותף להם או כל פרט אחר שיכול להיות רלוונטי כדי למקד את נושא המופע. אם מדובר בצוות ותיק או כזה שרק מתגבש בתקופה האחרונה, יוכל המנטליסט לבצע התאמות לתרגילים שיופיעו במופע על מנת שכולם יוכלו להנות ככל הניתן.

 

עלויות המופע

מעבר לתקציב שהוקצה למופע, העלויות תלויות גם באיכות המנטליסט ובניסיון שצבר לאורך השנים, בגודל צוות המורים עבורו נערך הגיבוש וכמובן משך המופע. מה שחשוב הוא לא להתפשר על מנטליסט טוב ומנוסה, במיוחד אם זו התוכנית האומנותית היחידה שמתוכננת לערב הגיבוש שיצרתם.

תוכן עניינים