מנטליסט לתערוכות

כמה מרגש להגיע לשיאו של תהליך שהתחלתם לפני זמן רב כל כך. תערוכה מציגה לעולם הפתוח את מה שעמלתם עליו זמן רב, אם מדובר בגלריית צילום, ציור או קידום המוצר עליו עבדתם במשך תקופה ארוכה. תכנון של אירוע כל כך מרגש מוכרח להיות מדויק ומוקפד, ולכן שילוב של אומן חושים או מנטליסט לתערוכות באירוע כזה, הופך אותו לבלתי נשכח ויסייע לכם רבות בהמשך הדרך.

 

תכנון תערוכה

ארגון תערוכות מצריך תשומת לב רבה לפרטים, לצד מקצועיות ברמה הכי גבוהה. חשוב לזכור שעצם התערוכה, היא אירוע שהוא שיאו של תהליך עבודה ארוך ויסודי, לעיתים של שנים. מטרתה הסופית של תערוכה כזו או אחרת היא שיווקית ועסקית, שכן היא מציגה לראווה ולעיתים למכירה את המוצגים בה.

התערוכה מכוונת לא רק לקהל הרחב אלא עבור  בעלי עניין ואמצעים, כמו קונים פוטנציאליים של המוצר או של היצירות אותן התערוכה מקדמת, וכן היא מושכת גם אמצעי תקשורת שמגיעים לסקרה ולהביא לחשיפתה.

 

אמצעים שוברי שוויון בתערוכה שלכם

בשל הפרופיל הגבוה בו אתם מייחלים לחשוף את התערוכה שלכם לעולם, בהיבט התקשורתי והעסקי כאחד, תרצו לייחד את התערוכה שלכם מתערוכות אחרות, מלבד ייחודיותו של מה שאתם מבקשים להציג. לתערוכה יש הזדמנות אחת ליצור רושם ארוך טווח, ולכן מומלץ לחשוב לשלב בה אלמנטים נוספים, כמו למשל מופע של אומן חושים או מנטליסט לתערוכות.

מדובר בחוויה שנצרבת לחיוב במוחם של המבקרים, מה שעשוי להבטיח את רווחיות התערוכה בהמשך הדרך.

 

מנטליסט- במי מדובר?

מנטליסט או אומן חושים, הוא אדם אשר ניחן ביכולות טלפתיות, או לכל הפחות יוצר אשליה מדהימה של יכולות אלו. ביכולתו לשכנע את הקהל שהוא מסוגל לקרוא מחשבות, לחזות את העתיד ולהציג את הבלתי אפשרי בסיטואציות מסוימות ומגוונות. הוא מבצע בחן רב תרגילים שמשאירים את הקהל מרותק והמום, ומשאיר אותו עם הרבה חומר למחשבה, אפילו לאחר שקרא מחשבה או שתיים.

 

יכולותיו של מנטליסט לתערוכות

כל מנטליסט ניחן ביכולות בסיסיות אותן הוא שכלל במשך זמן רב. מנטליסט לתערוכות חייב שיהיו לו את הנתונים הבאים:

  • יכולות תמרון גבוהות– מנטליסט לתערוכות יודע לאלתר על המקום ותוך כדי תנועה, וביכולתו לתמרן את קהל הצופים להגיע אל המקום הרצוי בכל שלב של המופע שלו.
  • הומור– מנטליסט טוב שומר על גרעין הומוריסטי, ותוך יצירת האשליות המרתקות הוא מקפיד על אווירה קלילה, משלב קטעים מצחיקים ששוברים את הקרח עם הקהל ויוצרים את האמון בו. ההומור שומר את תשומת הלב של הקהל.
  • כריזמה– היכולת של המנטליסט לשמור את הקהל ממוקד במופע ולהאמין בכוחותיו נובעת מכריזמה שהיא בגדר הכרח של ממש עבור המנטליסט.

 

מנטליסט- ביצת זהב

מחקרים שיווקיים שנערכו הצביעו כי שילוב של אומן חושים או מנטליסט בתערוכות עשוי להביא לעניין רב מצד קהל הנמשך לתערוכות ולמנוע ממנו להמשיך ולנדוד הלאה. כל תערוכה שואפת להביא לעצירה ממושכת של קהל האורחים, מעוברי אורח ועד בעלי המאה והדעה שקיוויתם שיגיעו וישקיעו במוצר שלכם.

היכולת של מנטליסט לרתק את הקהל למקום אחד, לשמור אותו באזור מסוים ועל הדרך גם לשרבב את המוצר שלכם בקטעים שהוא מבצע, עשויים להבטיח את הצלחת התערוכה לא רק בפן האומנותי, אלא לתרגם אותו להצלחה כלכלית הלכה למעשה.

 

כיצד זה קורה?

המנטליסט מציע לקהל הצופים שלו חוויה ייחודית, כזו שלא מוצאים בכל פינה. ישנם כאלה המשלבים תכנים יפים אחרים, כמו פסלים חיים או קטעים מוזיקליים, אך אלו יכולים לגרום לעצירה קצרה למדי של לא יותר מדקה שתיים של האורחים שלכם, לפני שימשיכו הלאה.

עצם הישענותו של המנטליסט על שיתוף פעולה של הקהל, לצד שילוב טכניקות מרתקות כמו טלפתיה וקסמי התת מודע, מרתקים את הצופים ויכולים לגרום להם להישאר גם עשרים דקות, לאורך כל המופע של המנטליסט, מה שמבטיח התייחסות למוצר שלכם והפיכתו לזכור במיוחד.

 

תנו למנטליסט לעבוד במקומכם

עבדתם קשה מאוד על בריאת התערוכה שלכם. החל משלב התכנון, הזמנת החלל, תכנון ימי התערוכה בצורה מוקפדת והשקעת זמן בהזמנת משקיעים ורוכשים פוטנציאליים, לצד פרסום קדחתני שיביא את הקהל הרחב. גם עבור הקהל שמסתובב בין המיצגים השונים מדובר באירוע מורכב שמתרחש בדרך כלל בסופו של היום, בו הריכוז אינו אופטימלי.

לכן המנטליסט ממקד עבורכם את הקהל, ולוקח מעט מן הנטל של בעל התערוכה כאשר הוא מבדר את הצופים ולוקח אותם למסע בתוך מסע התערוכה עצמו.

תוכן עניינים