מנטליסט לציבור הדתי חרדי

הציבור הדתי חרדי מתאפיין בדרישה בולטת לצפייה בתכנים נקיים, בשפה המתאימה לערכי החברה ולצורת בילוי ברמה גבוהה ללא חשיפה להתבטאויות נמוכות או ירודות. לא כל אמן יתאים למילוי תפקיד באירוע דתי חרדי,. מנטליסט לציבור הדתי חרדי, הוא כזה המכיר את קהל היעד כולל הניואנסים הדקים, כך שהמופע שלו יגרום הנאה ועניין גם במגזר הספציפי הזה. מחפשים מנטליסט שיענה על הדרישות הללו? אנחנו כאן כדי לסייע לכם בבחירת מנטליסט תואם מגזר, שיספק את הצרכים המדויקים שלכם, ויהלך קסמים גם על חבושי הכיפות באשר הם.

 

"לא יימצא בך… קוסם קסמים… ומכשף" ( דברים, י"ח, ט'-י"א)

בתורה מפורשים איסורים שונים הכוללים התעסקות בקסם ובמאגיה, הכוללים את המעונן, את המכשף, את האוב, הידעוני וקוסם הקסמים. חלק מהאיסורים היו כרוכים בעונש של מיתה וחלקם היו מחייבים במלקות בימים בהם היו בעם ישראל סנהדרין ובית דין.

 

מהו מנטליסט והאם הוא לא נכלל באיסורים אלו?

מנטליסט הינו אדם היוצר אשליה של תופעות על-טבעיות על ידי שימוש במניפולציות חשיבתיות, קריאת שפת גוף ושימוש באמצעים פסיכולוגיים נוספים. בין יכולותיו: קריאת מחשבות, טלקינזיס – הזזת חפצים ממרחק, חיזוי עתידות וגילוי חפצים שהסתתרו.

הפרפסיכולוגיה מגדירה את המנטליסטים כמי שעושים שימוש בהפנוט ובניתוב לשוני כדי להטמין סוגסטיות, וכן קוראים מחשבות על פי סימנים חיצוניים של האדם.

 

מנטליסט לציבור הדתי חרדי – האם זה יתכן?

בניגוד לקוסם המוזכר בתורה, מנטליסט אמנם מייצר תופעות על-טבעיות למראית עין, אולם למעשה זו אחיזת עיניים מקצועית מאוד ולא מעשה כישוף אסור. כך שהופעה של מנטליסט בהחלט מותרת גם בציבור הדתי חרדי.

 

מדוע מנטליסט לציבור הדתי חרדי הינו האמן אידיאלי?

ציבור מקיימי התורה והמצוות גדור באיסורים שונים המונעים ממנו מגוון בילויים, כגון מופעי שירה מעורבים, אירועים הכוללים חוסר צניעות וצפייה בסרטים הנוגדים את ערכי היהדות וההלכה. התורה מצווה על שמירת העיניים וטהרת הלב, כך שהנמנים על ציבורים אלו, לרוב לא ילכו לכל אירוע ולא ישתתפו בכל מסיבה.

מציאות זו מגבילה במקצת את היצע הבילויים למגזרים אלו. מופע של מנטליזם הנעשה בצורה כשרה, מאפשר את צפייתם של בני המגזר הדתי והחרדי, ותואם את רוח ההלכה, מה שמגדיל את המבחר של אמצעי הבילוי לדתיים ולחרדים.

 

כיצד תבחרו מנטליסט לציבור הדתי חרדי?

אם אתם מחפשים תכנית אטרקטיבית למגזר זה, עליכם לבחור במנטליסט מתאים שמכיר את הלך הרוח ואת סגנון הקהל. אספנו לכם טיפים לבחירת מנטליסט מושלם לאירוע שלכם:

  • מנטליסט שמכיר את השטח – לציבור הדתי חרדי דרישות משלו, המנטליסט שלכם צריך להכיר אותן היטב, חשוב שתבחרו במנטליסט שהוא עצמו בן למגזרים אלו, או שערך היכרות מעמיקה איתם בעבר וניהל מופעים מוצלחים לקהל היעד הזה. לעיתים חוסר היכרות עלול ליצור אינטראקציה גרועה בין הקהל למנטליסט, מה שיפגום בהצלחה של האירוע כולו.
  • בחרו במנטליסט שדובר את השפה שלכם – לכל מגזר שפה משלו, ניואנסים דקים והדגשים שרק הוא מכיר, ככל שהאמן האורח בקי יותר בשפתכם, כך ייווצר חיבור עמוק יותר בינו לבין הצופים. חשוב שתבררו על מנטליסט שלא נפגש היום לראשונה עם חובש כיפה, ויש לו מושג או שניים בהתנהלות של המגזר שלכם.
  • בררו על מנטליסט המשתמש בהומור נקי – האוזניים של הקהל שלכם לא יסבלו גסות רוח ובדיחות בסגנון זול וירוד. חשוב שתבררו את הנקודה הזו, משום שמנטליסט, מלבד לבצע פעלולי חשיבה, גם עושה שימוש בהמון הומור במהלך המופע, מנטליסט המכיר את הציבור הדתי חרדי ידע לנפות את מילותיו, ולהפיק מופע על טהרת התכנים הנקיים.

 

מנטליסט לציבור הדתי חרדי – מה יכלול המופע שלו?

חוויתם פעם כניסה חוקית של אי מי אל תוך החסויה במחשבותיכם? מישהו ניחש אי פעם את מספר כרטיס האשראי שלכם מבלי שנחשף אליו? הקרה והרגשתם שנגעו בכם מבלי שאי מי היה בקרבתכם? פעלולים הזויים אלו ועוד, הם חלק מתוכנייתו העשירה של מנטליסט לציבור הדתי חרדי. המנטליסט יוכל להזיז פריטים מרחוק ללא שאחז בהם, לקרוא בטלפתיה את העומד מולו, ולהטמין אמונות ודעות במוח האנושי.

מופע של מנטליסט לציבור הדתי חרדי היא חוויה שמגדירה את השכל האנושי ואת החשיבה הישרה שלנו כלא רלוונטיים, מול צפייה במחזה על טבעי כמו זה שתצפו בו במופע. קהלים שצופים במופעים של מנטליסטים מקצועניים, לא מצליחים לעצור בעצמם ומשמיעים קולות התפעמות וכן מריעים בהתפעלות בלתי ניתנת לריסון.

 

"אני לא פראייר, מה לי ולשטויות האלו?"- האמנם?!

הציבור הדתי חרדי מתאפיין באחוזים רבים של לומדי גמרא, צורת הלימוד הרווחת היא קריאת תיגר על המובן מאליו, כשהמנהג הוא להקשות קושיות על כל דבר ועניין. בעלי הראש הלמדני לא יקבלו בשוויון נפש את העובדה כי מישהו מנסה לשטות בהם, הם ינסו לחשוף את שיטת המנטליסט ולהבין מה עומד מאחוריה, אולם גם הם ייכנעו לבסוף, כשיעמדו למול תופעות מדהימות בהם לא חזו מעולם.

גם גדולי הסקפטיים ומטילי הספק הוכרעו בקרב הזה, כשהמנטליסט המיומן מנצח את ההיגיון, ומצליח פעם אחר פעם לעורר תהיה בקהל: "למען השם, איך עושה את זה?".

 

מחיר מופע של מנטליסט לציבור הדתי חרדי

מחיר מופע של מנטליסט תלוי ברמת המקצועיות של האמן, במוניטין שלו, בהיקף וגודל האירוע ובמיקומו. מחיר של מופע בינוני של מנטליסט מנוסה יעלה בסביבות ה-5,000 ש"ח, בעוד מנטליסט בעל שם עולמי ידרוש על מופע כזה בין 5,500 ש"ח ל-150,000 ש"ח. מופע ענק למאות אנשים בידי אמן חושים מנוסה יעלה בין 3,000 ש"ח ל-9,000 ש"ח, ואילו אמן גדול ידרוש בין 7,000 ש"ח לחצי מיליון ש"ח. על אמן מתחיל אנו לא ממליצים, אלא אם כן לא אכפת לכם להמר על טיב האירוע והצלחתו.

מאמרים נוספים

מנטליסט למגזר הדתי

כולנו כבר צפינו במופעים מסוגים שונים – הצגות, ריקוד, פעלולים, קוסמים ומה לא. עם הזמן המופעים החלו לחזור על עצמם והקהל השתעמם והפסיק להגיע. אם

קרא עוד »

מנטליסט לבר מצווה דתית

בר מצווה היא תמיד סיבה למסיבה, ישנה אווירה חגיגית באוויר ותחושת גאווה על הילד שגדל. איפה מתחילה הבעיה? שכולם חוגגים את היום הזה באותו אופן.

קרא עוד »

מנטליסט לציבור הדתי

כולנו כבר ספגנו תרבות מכל הסוגים – הצגות, ריקוד, פעלולים, קוסמים ומה לא. עם הזמן המופעים החלו לחזור על עצמם והקהל השתעמם והפסיק להגיע. אם

קרא עוד »

מנטליסט לציבור החרדי

הציבור החרדי מקופח מבחינה תרבותית. רוב המופעים המועלים בארץ אינם תואמים לתפיסת עולמו והוא נאלץ להימנע מצריכתם. לתרבות יש חשיבות רבה בחייו של כל אדם,

קרא עוד »